מטוזיניוש

שיתוף הכתבה

מטוזיניוש

חופשה בפורטוגל כוללת כמעט תמיד ביקור בפורטו, העיר השנייה בגודלה במדינה שנחשבת לבירת הצפון. לפורטו היסטוריה עשירה, ותוכלו למצוא בה אתרים חשובים רבים, אך אם במהלך הביקור חשקה נפשכם בריח של ים וטעם של דגים – נמליץ לכם לבקר במטוזיניוש (Matosinhos). עיר השוכנת על שפת האוקיינוס, צפון-מערבית לפורטו.

מטוזיניוש - Matosinhos

מטוזיניוש עברה גלגולים רבים, ונמצאו בה עדויות של שרידים אנושיים כבר מלפני 5000 שנה. במאה ה-12, תקופת היווסדה של פורטוגל, מטוזיניוש הייתה כפר צנוע בשם ווילה דה מטזיניום (Vila de Matesinum). בתקופת ימי הביניים חלה פריחה דתית באזור והכפר הופך להיות בית למנזרים ומסדרים רבים. במאה ה-16, בתקופת עידן התגליות, מעניק המלך מנואל הראשון למטוזיניוש אישור מסחר רשמי מטעם המלוכה. כך הופכת מטוזיניוש לאחת מתחנות המסחר המרכזיות של פורטוגל, וסוחרים ומהגרים רבים אשר מחפשים מקום להתיישב בו מגיעים אליה. בשנת 1909 מטוזיניוש הופכת להיות רשות מוניציפאלית עצמאית. היא ממשיכה לגדול ולהתפתח ובשנת 1984 מקבלת מעמד של עיר. כיום, העיר ידועה בזכות דיג סרדינים והנמל המודרני שפועל בתחומה.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

ישנן שתי סיבות עיקריות להגיע לביקור במטוזיניוש – ואתם יכולים לבחור האם לשבת באחת ממסעדות הדגים המעולות שלה, לבקר בחוף הים המרהיב שהיא מציעה, או כמובן לשלב בין שתי החוויות!

 

במידה ובחרתם בבילוי קולינרי, כל מסעדה על קו החוף תספק חוויה מוצלחת, אך הנה כמה המלצות על מסעדות מובחרות:

Restaurante os Lusiadas

Dom Zeferino

Tito II

 

כאמור, במידה ואתם מחפשים להתרווח ולתפוס קצת שמש, החוף של מטויזניוש (Praia de Matosinhos) הוא בחירה מצוינת. חוף זה הוא הגדול ביותר באזור פורטו, בעל חול זהוב ומי ים צלולים.

 

שני אתרים נוספים בהם אפשר לבקר במטוזיניוש הם:

שוק הדגים היומי של העיר (Mercado Municipal de Matosinhos), בו תוכלו למצוא דגים טריים ועוד מוצרים מקומיים מיוחדים.

״טירת הגבינה״ (Castelo do Queijo) שנמצאת בחלקו הדרומי של החוף. הטירה נבנתה במאה ה-17 כהגנה מפני הספרדים וקיבלה את השם המיוחד שלה בגלל הסלע עליו היא בנויה, אשר מזכיר חריץ גבינה. כיום תוכלו למצוא במקום מוזיאון קטן ונוף מרהיב בעלות כניסה סמלית.

תוכלו לקרוא עוד על חופים בצפון פורטוגל ממש כאן.

אם הגעתם לביקור במטוזיניוש ואתם רוצים להכיר גם את “האחות הגדולה” שלה – פורטו – אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור של פורטו הקלאסית!

 
 
 
 

לקריאה נוספת