קרישטו ריי

שיתוף הכתבה

קרישטו ריי

ליסבון ידועה כעיר שבנויה על שבע גבעות ומצטיינת בנקודות התצפית המרהיבות שלה. מכל נקודת תצפית שבקצה גבעה תוכלו ליהנות מנוף אחר, ולהשקיף על שאר חלקי העיר ועל נהר הטז’ו. בחלק מהתצפיות רואים את גשר ה-25 באפריל המפורסם (שידוע גם בתור “הגשר האדום”), ולא רחוק ממנו מונומנט נוסף שקשה להתעלם ממנו – הפסל של ישו. ואם הוא מזכיר לכם משהו שראיתם במקום אחר אתם לא מתבלבלים. (:

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

הפסל של ישו נקרא בפורטוגזית Cristo Rei, או “המלך הצלוב”, והוא כמובן העתק של הפסל המפורסם של ישו מברזיל. שם הוא מכונה ישו הגואל (Cristo Redentor) וממוקם בראש הר הקורקובדו שבריו דה ז’ניירו. כאן בפורטוגל, הפסל ממוקם בנקודה הגבוהה ביותר בעיר אלמדה (Almada) שנמצאת בגדה הדרומית של נהר הטז’ו, באזור בו עובר גשר ה-25 באפריל. מנקודה זו, בזרועות פתוחות, צופה ישו ושומר על העיר ליסבון.

קרישטו ריי - Cristo Rei

בניית הפסל התחילה בשנת 1950 והסתיימה ב-17 במאי 1959. הגרסה הרווחת בקרב הפורטוגזים היא שהפסל נבנה כמחווה של הודייה לכנסייה על כך שפורטוגל ניצלה מזוועות מלחמת העולם השנייה, אולם הרעיון לבנייה של הפסל נהגה על-ידי קרדינל מליסבון שביקר בריו דה ז’ניירו כבר בשנת 1934.

אולי קשה להאמין, אך הקרישטו ריי קטן מאחיו הברזילאי בשני מטרים בלבד! אולם הפסל הברזילאי מוצב על הר בגובה של 710 מטרים, ואילו הקרישטו ריי מוצב על גבעה שגובהה 133 מטרים, מה שיוצר תחושה שהוא קטן בהרבה. המונומנט הפורטוגזי מתנשא לגובה של 103 מטרים, כולל הבסיס. הפסל עצמו עוצב על-ידי הפסל יליד איי מדיירה פרנסיסקו פרנקו דה סוזה (Francisco Franco de Sousa) וגובהו 28 מטרים; הבסיס עוצב על-ידי האדריכל הפורטוגזי אנטוניו לינו (António Lino) ובחלקו הפנימי יש ספרייה ושתי קפלות פתוחות לציבור.

אם תגיעו לבקר במקום תוכלו לעלות עד לקצה הבסיס (אל דאגה, יש במקום מעלית), אבל כדי ליהנות כמו שצריך מהתצפית הפנורמית המרהיבה נמליץ לכם להישאר ברחבה התחתונה. מהתצפית ניתן לראות את נהר הטז’ו ואת ליסבון כמובן, ממרכז העיר במזרח ועד שכונת בלם במערב, וביום טוב ניתן להשקיף ממנה אפילו על הגבעות של סינטרה!

הנוף מקרישטו ריי - View from Cristo Rei
האתר פתוח למבקרים בכל יום, בחודשי הקיץ בין 09:30-19:00 ובחודשי החורף בין 09:30-18:00. במתחם תמצאו גם קפיטרייה וחנות מזכרות. ניתן להגיע למקום מליסבון עם רכב דרך גשר ה-25 באפריל או במעבורת שיוצאת מתחת הרכבת והמטרו Cais do Sodré אל Cacilhas ומשם אוטובוס מספר 101.

 
אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור של אראבידה והסביבה, במהלכו אנחנו מבקרים בקרישטו ריי.
 
 
 
 

לקריאה נוספת