תצפיות בפורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / תצפיות בפורטו

תצפיות בפורטו

וודאי קראתם שליסבון, העיר שבנויה על שבע גבעות, ידועה בנקודות התצפית המרהיבות שלה. אך גם בפורטו (או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לה, פנינת הצפון), תוכלו למצוא נקודות תצפית מקסימות ששווה לבקר בהן וליהנות מתמונה פנורמית על העיר, נהר הדורו והגשרים.

אלה כמה מההמלצות שלנו –

כנסיית קלריגוש

כנסיית קלריגוש היא מבנה בארוקי מהמאה ה-18 ואחד הסמלים הידועים ביותר של פורטו. מבנה הכנסייה עצמו מרשים מאוד, מבחוץ ומבפנים, ובהחלט שווה ביקור.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

בהתחשב בכך שמגדל הפעמונים של כנסיית קלריגוש מחזיק בתואר “המבנה הגבוה ביותר במרכז העיר פורטו”, אתם יכולים לתאר לעצמכם איזו נקודת מבט מיוחדת הוא מספק. קחו בחשבון שעל מנת להגיע לתצפית הזו תדרשו לטפס במעלה 225 מדרגות לראש המגדל, אך הנוף בהחלט שווה את זה! מנקודה זו תוכלו ליהנות מנוף של 360 מעלות על העיר פורטו ונהר הדורו, כמעט ממעוף הציפור.

נוף ממגדל קלריגוש - View from Clerigos tower

וירטודש (Virtudes)

וירטודש היא גינה מקסימה שנמצאת לא רחוק ממוזיאון הצילום של פורטו, ממנה תוכלו ליהנות מתצפית על נהר הדורו ועל העיר השכנה שמצידו השני – וילה נובה דה גאיה.

מעבר לנקודת תצפית, הגינה משמשת בעיקר כנקודת מפגש לסטודנטים של העיר. בדרך כלל תוכלו לראות אותם עם כוס בירה ביד, יושבים בקבוצות על הדשא, מנגנים, משחקים משחקי קופסא, אוכלים ובעיקר נהנים מהאווירה הכיפית של המקום.

ההמלצה שלנו היא להגיע לגינה בסביבות השעה 17:00, להצטייד בכוס בירה בקיוסק המקומי ולהישאר במקום עד השקיעה.

נוף מגינת וירטודש - View from Virtudes garden

גני ארמון הקריסטל (Jardim do Palácio de Cristal)

נמשיך עם הפארק הגדול והמרשים ביותר בפורטו – גני ארמון הקריסטל. זהו המקום לכל מי שמחפש קצת שקט ורוצה לשכוח לרגע שהוא נמצא בעיר – הפארק מציע מדשאות ירוקות, צמחייה עשירה ואפילו טווסים שמסתובבים בחופשיות במקום. ההמלצה שלנו היא לתכנן ביקור בפארק כמו המקומיים, ולהגיע מצוידים בשמיכה ומצרכים לפיקניק. מצאו לכם פינה שקטה ותוכלו ליהנות מתצפית על נהר הדורו, עד הנקודה בה הוא נשפך לאוקיינוס האטלנטי.

קתדרלת הסה (Sé)

הקתדרלה המרשימה של פורטו נמצאת בראש גבעה שממנה תוכלו ליהנות מתצפיות לשני כיוונים שונים. מצד אחד, מרחבת הכניסה לקתדרלה תתפרס לפניכם תצפית פנורמית על האזור המרכזי של פורטו, כולל מבנים מרכזיים רבים. מהצד השני, כאשר תמשיכו אל הרחבה הפנימית, תפגשו בנוף של נהר הדורו והעיר וילה נובה דה גאיה מצידו השני, כולל כל מרתפי יישון הפורט בהם העיר מפורסמת.

נוף מקתדרלת הסה - View from Se Cathedral

ולסיום, יש כאלה שיגידו שהתצפית הטובה ביותר נמצאת בכלל מצידו השני של הנהר, מחוץ לעיר. המקומיים טוענים שאחת הסיבות אשר מצדיקות את חציית הגשר לכיוון העיר וילה נובה דה גאיה היא האפשרות לצפות על פורטו עצמה. הם ממש לא טועים. (:

תלוי על איזה מפלס תחליטו לחצות את גשר דום לואיש הראשון נמליץ לכם לבקר במקומות הבאים –

אם אתם חוצים על המפלס העליון של הגשר – גינת הגבעות (Jardim do morro). כשמה כן היא, ברחבי הגינה תמצאו הרבה גבעות קטנות. זהו אחד המקומות האהובים על המקומיים, החל מסטודנטים ועד משפחות עם ילדים קטנים וחיות מחמד.

אם אתם חוצים על המפלס התחתון של הגשר – הטיילת של וילה נובה דה גאיה. בין שלל המסעדות והחנויות שהטיילת מציעה תוכלו ליהנות מרגע של שקט על אחד הספסלים (מומלץ עם כוס בירה או יין ביד) וליהנות מפורטו במלוא תפארתה.

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור של פורטו הקלאסית, במהלכו אנחנו מבקרים בתצפית סודית מרהיבה בעיר!

 
 
 
 

לקריאה נוספת