​המלצה למסלול בן 8 ימים בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / ​המלצה למסלול בן 8 ימים בפורטוגל

​המלצה למסלול בן 8 ימים בפורטוגל

פורטוגל, מהמדינות הוותיקות ביותר באירופה, ממוקמת בדרום מערב אירופה, בחלק המערבי של חצי האי האיברי, לאורך חופי האוקיינוס האטלנטי. אורכה כ-560 ק”מ ורוחבה כ-220 ק”מ, והיא גובלת רק עם ספרד. במשך שנים המדינה הקסומה הזו נחשבה לפנינת תיירות רק עבור מעטים, אך בשנים האחרונות הפכה פורטוגל ליעד תיירותי פופולרי ומבוקש, וישראלים רבים מגלים את נפלאותיה.

המדינה מציעה שילוב מרתק בין עבר עשיר ומפואר לחיים המודרניים האותנטיים, יש בה נופים מרשימים ויפים, עיירות קטנות וציוריות, ערים מודרניות עם מבנים ארכיטקטוניים מדהימים, אתרים היסטוריים מעניינים וחשובים, חופי ים פראיים, אוכל מעולה ומקומיים מסבירי פנים. מזג האוויר במדינה נוח ברוב ימות השנה, לכן ניתן לתכנן את הטיול בכל העונות, כאשר בקיץ המדינה עמוסה בתיירים הנופשים בחופים שטופי השמש בדרום. על מנת להכיר את נפלאות המדינה ולהספיק לבקר באתרים המעניינים ביותר, מומלץ לתכנן מסלול טיול בן 8 ימים.

הנה לכם מסלול קלאסי מומלץ, כלל עונתי, לטיול בן 8 ימים בפורטוגל:

המסלול הקלאסי יתחיל בנחיתה בעיר הבירה – ליסבון, לה מומלץ להקדישה את היום השני והיום האחרון של הטיול. ביום הראשון לאחר נחיתה והתמקמות ניתן לצאת לטיול היכרות עם העיר, ולמחרת, ביום השני, לחקור אותה לעומק. מה שבטוח – עדיף להתנייד בעיר באופן רגלי ובעזרת אמצעי התחבורה. אין צורך בהשכרת רכב לימים הללו.

במרכז ליסבון יש שלושה אזורים מרכזיים לטיול: שיאדו (Chiado), השכונה הססגונית והמודרנית; באישה (Baixa), המישור שמציע כיכרות מרשימות, חנויות ובתי קפה נחמדים; ואלפמה (Alfama) השכונה העתיקה של העיר. בכל אחד מהאזורים מומלץ לטייל רגלית ולהתרשם מהאדריכלות והאותנטיות שהם מציעים. מלבד אזורי המרכז, ישנו גם האזור המפורסם בלם (Belém), השוכן כששה קילומטרים ממרכז העיר. אזור בלם ידוע בעיקר בהקשרו לתקופת עידן התגליות של האימפריה הפורטוגזית. טיול באזור יחשוף אתכם לאלמנטים שונים הקשורים למסעות המפורסמים של מגלי הארצות הידועים של פורטוגל.

כיכר קומרסיו - Praça do Comércio

את היום השלישי מומלץ להקדיש למספר יעדים קרובים לליסבון; תחילה יש לבקר בעיירת הנופש סינטרה (Sintra), אשר מציעה לתייר ארמונות עתיקים ושרידים ארכיאולוגיים מתקופות שונות. מומלץ לבקר בארמון הפנה המפורסם (Palacio da Pena), מבנה מפואר ומרשים אשר מוצף בסגנונות וצבעים. מלבדו, העיירה מציעה ארמונות מלאי הוד והדר, טירות קסומות והאזור כולו טובל בגווני ירוק מרהיבים. בהמשך נהוג לבקר בקאבו דה רוקה (Cabo da Roca), הנקודה המערבית ביותר באירופה. שם ניתן להתרשם מעוצמות האוקיינוס האטלנטי כשעומדים על צוקים הנישאים לכ-150 מטרים מעליו.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

לסיום יום זה, מומלץ לחזור חזרה לליסבון דרך העיירות קשקאיש ואשטוריל. אלו עיירות דייגים עתיקות וציוריות וכיום מתגוררים בהן שועי פורטוגל ועשירי אירופה באחוזות רחבות ידיים. אם תפסתם מזג אוויר קיצי – ניתן גם לבלות בחוף המקסים של קשקאיש. בתום היום השלישי חוזרים ללינה בליסבון, ומתכוננים לקראת יציאה למחרת לכיוון צפון.

ביום הרביעי מתחילים להתגלגל צפונה. בדרך ניתן לבקר במספר אתרים ויעדים לבחירה, והכמות תלויה בהעדפתכם: להספיק יותר או לטייל בנחת.

יציאה למסלול יחסית נוח, שכולל הרבה יעדים אך אינו חונק מבחינת הזמנים יהיה כזה:

היום הרביעי יוקדש לטומאר (Tomar) ולקוימברה (Coimbra). טומאר היא אחת מהערים העתיקות בפורטוגל. מומלץ לבקר במנזר הטמפלרי העתיק מהמאה ה-12 – Convento do Cristo – אשר הוכתר כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו. כמו כן, בטומאר נמצא אחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר בפורטוגל, אשר נבנה במאה ה-15 לספירה. בית הכנסת ממוקם במרכז הרובע היהודי ומומלץ לבקר בו.

לאחר הביקור בטומאר ניתן להמשיך לקוימברה, עיר האוניברסיטה והסטודנטים. בקוימברה נמצאת האוניברסיטה הראשונה של פורטוגל, ובעברה היא אף נחשבה לבירת פורטוגל. מומלץ לבקר באוניברסיטה וכן בסימטאות הצרות המובילות אליה. זאת ועוד, בימים יפים ניתן לצאת לשייט בנהר המונדגו שנמצא בקוימברה. את הלילה של היום הרביעי אפשר להעביר בקוימברה (להרחבה על קוימברה לחצו כאן).

האוניברסיטה של קוימברה - Universidade de Coimbra

היום החמישי יכלול נסיעה מזרחה, לעבר שמורת טבע מרשימה וביקור בעיירות של אנוסי פורטוגל. היום יתחיל בביקור בסרה דה אשטרלה (Serra da Estrela), שמורת טבע ענקית המציעה נהרות, אגמים וטבע עוצר נשימה. משם, מומלץ להמשיך לעבר העיירה בלמונטה (Belmonte), שם הצליחו האנוסים לשמר את הדת במשך כ-500 שנה בחשאי. בבלמונטה יש לבקר במוזיאון היהדות ובמידה ומתאפשר גם בבית הכנסת הפעיל שעדיין קיים בעיירה. לבסוף, ניתן להמשיך לעבר גווארדה (Guarda) ולבקר בקתדרלה המפורסמת שלה. גם גווארדה היא עיירת אנוסים מובהקת ועד היום היא מוקפת חומה. את הלילה ניתן להעביר בגווארדה או בסביבתה.

ביום השישי מומלץ לנסוע ישירות לפורטו (Porto) ולהקדיש לה את כל היום. פורטו נחשבת לעיר הבירה השנייה של פורטוגל. היא שוכנת על נהר הדורו וששה גשרים חוצים אותו. מסלול קלאסי באזור יכלול ביקור באזור העיר העתיקה, ביקור באחד מהיקבים המקומיים לרבות טעימות יין מקומי ואולי אף שייט בנהר. מלבד זאת, פורטו מציעה חיי לילה מהנים ורובע ריביירה ססגוני ומדהים. את הלילה כמובן מומלץ להעביר בפורטו.

פורטו - Porto

ממש לקראת סוף הטיול, ביום השביעי מומלץ להדרים חזרה לכיוון ליסבון, עם עצירה במקומות הבאים: אביירו (Aveiro), אשר נחשבת ל”ונציה של פורטוגל”. העיירה הזו פשוט מזמינה טיול בין רחובותיה העתיקים, הבתים הצבעוניים ומערכת התעלות המזכירות את ונציה. משם ניתן להמשך לעבר נזארה (Nazare), הקרויה על שם העיר נצרת. תכנון אידיאלי יהיה לאכול ארוחת צהריים לצד נופיה המרהיבים של נזארה. אגב, אם יש בקהל גולשים – בנזארה תתפסו את הגל הגדול ביותר בפורטוגל, אשר מושך אליו גולשים רבים מכל העולם. לבסוף, רגע לפני שחוזרים לליסבון, מומלץ לעצור באובידוש (Obidos). אובידוש היא עיירה ציורית מבוצרת מתקופת ימי הביניים, שם מומלץ לטייל בין סימטאותיה (להרחבה על אובידוש לחצו כאן). את הלילה השביעי מומלץ להעביר בליסבון, ולהתכונן לקראת היום האחרון והחזרה הביתה.

כל התענוג המפורט יגיע לסופו ביום השמיני. את היום הזה אנו ממליצים להשאיר פנוי וחופשי בליסבון. הן בשל התלות בשעות הטיסה, והן לצורך “השלמת פערים”. אם הילדה לא הספיקה לעשות קניות, אם לא הספקתם בעצמכם לבקר במוזיאון שרציתם, או אם פשוט מתחשק לכם לנשום לרווחה רגע לפני שחוזרים לבלאגן של הארץ 😉 למי שמתחשק למצות עוד קצת אזורים של העיר, ניתן להגיע לצד המזרחי שלה – אזור האקספו (Expo), ולבקר בטיילת היפה ובאושינריום המפורסם.

ראוי לציין כי פורטוגל נחשבת למדינה ידידותית לתייר הישראלי. ניתן לטייל בה באופן עצמאי באמצעות רכב שכור או להיעזר בתחבורה הציבורית, וניתן גם להצטרף לטיול מאורגן היוצא מהארץ. אנו כמובן נשמח ללוות אתכם גם כן עם הסיורים שלנו ביעדים השונים או באופן פרטי בכל הימים.

 
 
 

 

 


לקריאה נוספת