איך להגיע מליסבון לפורטו?

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / איך להגיע מליסבון לפורטו?

איך להגיע מליסבון לפורטו?

לאחר ליסבון הבירה, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל היא פורטו. שתי הערים ממוקמות במערב המדינה, אך מפרידים ביניהם כ-300 קילומטרים.

אין לנו ספק שאם הגעתם לפורטוגל – הגעתם לליסבון, אך נמליץ לכם לא לפספס גם את פורטו. לפורטו יש קסם מיוחד והיא מדהימה ביופייה. נמליץ לשהות בה יומיים לפחות.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

ישנן מספר דרכים להגיע מליסבון לפורטו:

נסיעה ברכב:

כפי שציינו, המרחק בין שתי הערים הינו כ-300 ק”מ והנסיעה ברכב אמורה לקחת כשלוש שעות.

יתרונות: ניתן לנצל את הנסיעה ברחבי המדינה ולעצור בדרך במקומות רבים במקום לנסוע ישר. הדרך בין ליסבון לפורטו (ולהפך כמובן) מציעה מגוון אתרים מעניינים לביקור. מסלול לדוגמה אתם יכולים למצוא בכתבה שלנו על מסלול מומלץ לטיול בן 8 ימים בפורטוגל. יש מי שיבחר לנסוע במשך יום אחד דרך מספר מקומות בודדים עד לפורטו, ויש מי שיעדיף לבלות גם לילות בדרך ולעבור במקומות רבים. כך או אחרת – הדרך יפייפיה ומהנה.

חסרונות: הנסיעה ברכב עלולה להיות יקרה; השכרת הרכב, הדלק וכן אגרות הכבישים. ככל שהרכב אינו מלא – ייתכן שזו אופציה שאינה משתלמת כלכלית. כמו כן, אם מדובר בלו”ז צפוף, לנסוע ולחזור באותו יום ברכב זה לא ריאלי.

תוכלו לקרוא בהרחבה על התניידות ברכב בפורטוגל ממש כאן. 

לאתר מוצלח להשוואת מחירים בין חברות ההשכרה לחצו כאן.

נסיעה ברכבת:

הרכבות לפורטו יוצאות מליסבון בתדירות גבוהה ואורך הנסיעה כשלוש שעות. הרכבות יוצאות משתי תחנות בעיר: Santa Apolonia ו-Oriente. ניתן לבקר באתר חברת הרכבות למידע נוסף.

יתרונות: התכיפות הגבוהה וכן מדובר בנסיעה רגועה, נוחה ונעימה.

חסרונות: הנסיעה ארוכה ועלות הכרטיס לאדם נעה סביב 25 אירו לכיוון (אם מזמינים מראש ניתן לתפוס הנחות). בדומה לנסיעה ברכב – למי שלחוץ בזמן אין זה ריאלי לנסוע ולחזור באותו היום.

 

טיסה:

ללא ספק הדרך הכי קצרה, תוך כ-35 דקות ואתם כבר בפורטו! אנחנו יודעים מה עובר לכם בראש עכשיו: “אבל צריך להגיע לשדה, לעבור בידוק, לחכות בגייט….” אז תדעו שבטיסות הפנימיות ניתן להגיע לשדה גם כשעה לפני הטיסה ואם עשיתם צ’ק אין מראש – התהליך שמחכה לכם בשדה קליל ומהיר ותוכלו לשבת וליהנות מכוס קפה רגועה לפני הטיסה.

ישנן שתי חברות תעופה הטסות מליסבון לפורטו לליסבון: Ryanair ו-Tap Portugal. הטיסות של טאפ יוצאות לעתים תכופות יותר, אך הן גם מעט יקרות יותר.

יתרונות: בשל ההגעה המהירה, ניתן להגיע לפורטו לטיול יום ולשוב לליסבון. כמו כן, אם מזמינים מספיק זמן מראש – אפשר למצוא כרטיסים זולים במיוחד, אף בעלות של כ-10 אירו לכיוון (בדרך כלל עם ריינאייר).

חסרונות: מגבלת המשקל במזוודה ופספוס הדרך היפה.

 

נסיעה באוטובוס:

הנסיעה באוטובוס לוקחת בדרך כלל בין 3 ל-4 שעות (תלוי בקו שלוקחים). החברה העיקרית והמומלצת שמבצעת את הנסיעות הללו היא Rede Expressos, והמחיר לכיוון מתחיל לרוב ב-16 אירו. 

חברה נוספת שמפעילה אוטובוסים היא Flixbus. המחירים בדרך כלל נמוכים מעט מאלו של Rede Expressos, והאוטובוסים יוצאים בתדירות גבוהה, אך ההתנהלות מול שירות הלקוחות שלהם במידה ויש צורך לשנות או לבטל כרטיס, עלולה להיות מתסכלת. 

 

יתרונות: רואים את הנופים שבדרך וחווים את הנסיעה.

חסרונות: האוטובוס עלול להיות צפוף ולא נוח, מה שיכול להקשות על הנסיעה הארוכה. ושוב, למי שלחוץ בזמן – אין זה ריאלי לנסוע ולחזור באותו היום.

 

איך שלא תבחרו להגיע לפורטו מליסבון – פורטו היא עיר ששווה ביקור!

ואם כבר הגעתם, אתם יותר ממוזמנים לקחת חלק בסיור בפורטו הקלאסית עמנו.

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתרים הרשמיים.

 
 
 
 

לקריאה נוספת