חיי הלילה בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / חיי הלילה בליסבון

חיי הלילה בליסבון

לצאת בליסבון – איך עושים את זה נכון?

1. ישנים שנ״צ ארוכה ומאוחרת.

2. מכינים את הגוף למסה גדולה של אלכוהול.

3. לא חוזרים לפני 7:00 בבוקר!

 

אני מודה – כמי שהגיעה מתל אביב, עיר הבילויים והחטאים, לא האמנתי שמחכה לי משהו ״קשוח״ יותר. אבל אני אומרת לכם – ליסבון הצליחה להפתיע אותי!

אז איך נראה פה ערב בילוי טיפוסי, נאמר אפילו ערב שבת (בידיעה שיום ראשון הוא יום החופש כאן)?

הערב הקלאסי יתחיל בשוק האוכל:

‏Mercado da Ribeira

אבל שימו לב; ״יתחיל״ אמנם נשמע כמו התחלה רגילה של ערב, אך לא כך. ראשית, ״יתחיל״ הכוונה היא לא לפני השעה 22:00, על מנת שניתן יהיה לשרוד את הסטנדרטים של שעות הבילוי פה, ששיאן לרוב מגיע רק בסביבות השעות 4:00-5:00 בבוקר. כלומר, תשכחו מלצאת לארוחת ערב פשוטה בסביבות השעה 19:30. תנצלו את השעות האלה לשינה, ואת האוכל תדחו למאוחר. זאת ועוד, ״יתחיל״ משמע להתחיל כבר לשתות. עם ארוחת הערב בשוק האוכל המפורסם, יש להצטייד בכוס יין משובחת, מומלץ מאזור עמק הדורו.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

לאחר כשעה/ שעתיים של סעודה מפנקת, הערב, או שאפשר לקרוא לו כבר – הלילה, ימשיך לעבר אזור הברים הידוע בשמו:

The pink street (מאחר שהרחוב צבוע ורוד). הרחוב ממוקם באזור שנקרא: ‏Cais do Sodre

הרחוב הורוד - Pink street

זהו אחד מאזורי הבילוי המפורסמים של ליסבון (מלבדו יש את Bairro alto, שזה נושא בפני עצמו. אך בקצרה אציין שהאווירה בבאיירו אלטו מיוחדת מאוד, אם כי בעיקר צעירים יוצאים לשם. ברחוב הוורוד תמצאו אוכלוסייה יותר מבוגרת).

הרחוב הוורוד מלא באפשרויות מגניבות; כל הברים מזמינים ומלאים, אך עבורי זה תמיד מסתיים איכשהו באותו הבר, ששמו:

‏Pensão Amor

הבר ממוקם בקומה השנייה של הרחוב הוורוד. בדרך כלל ניתן לזהות אותו באמצעות תור האנשים שמחכה בכניסה (שלרוב זורם מאוד מהר, שווה את ההמתנה). אתם צריכים לבקר שם כדי להבין כמה האווירה שלו מיוחדת, אך אספר לכם 3 פרטים עסיסיים כדי שתבינו את הכיוון:

1. הבר מורכב ממספר חללים שונים, באחד ניתן לרקוד, באחר ניתן לשבת על כורסאות מעוצבות בחדר מלא באמנות ומלבד עוד שני חדרים נוספים – תוכלו גם לעשן במרפסת חביבה.

2. באחד מחללי הבר תיתקלו בלא פחות ולא יותר – חנות סקס. כן כן, חנות סקס (זה לא סליזי כמו שזה נשמע, זה רק עוד פיצ׳ר מגניב של המקום).

3. המקומיים מתים על המקום הזה (:

בקיצור, אחרי כוס יין אחת כשלפנינו עוד ערב ארוך, זה ה-מקום להתמקם בו.

לאחר כשעה שעתיים בבר הזה, כוס בירה ואולי איזה צ׳ייסר, ייתכן שיתחשק לנו לטעום מברים אחרים, ואז פשוט נצא ונקפץ בין בר לבר לפי מה שהעיניים יבחרו. נשתה עוד בירה, נרים עוד צ׳ייסר, אבל מה שבטוח, לא ניתן יהיה להתחמק מהמהלך הבא;

בין השעות 3:00 ל-4:00, כל הברים יסגרו. באופן אולי אפילו ממגנט, בשלב הזה כולם יתכווננו לעבר נקודה אחת, המוני המונים יתפסו את כל המוניות ונהגי האובר שבסביבה, ויצעדו יחדיו לעבר המקדש הגדול מכולם:

מועדון ה-Lux

מועדון הלוקס ממוקם באזור אחר ליד הנהר, ועדיין כולם מגיעים לסיים (או יש מי שרק להתחיל) את הלילה שלהם שם. הכניסה למועדון תעלה כ-12 אירו אשר יומרו לשוברים של שתייה בבר. במועדון יש שלוש קומות ענקיות ובכל קומה מתנגן סגנון מוזיקה שונה. כאמור, הוא רק מתחיל להתמלא בסביבות השעה 3:00, ועד השעה 6:00 בבוקר עוד ניתן לראות אנשים שמחכים בכניסה.

בפעם הראשונה שביקרתי שם, כשעדיין לא פיתחתי את יכולותיי הפורטוגזיות לשרוד לילות שלמים מחוץ למיטה כאילו היה זה ערב ב״צוף״ או ב״לכת״ בתקופת השיא שלי בצבא, יצאתי מהמקום בשעה 4:30 לעבר ביתי, ובתור לכניסה עמדו לפחות 50 איש!

4:30 בבוקר. הם רציניים?!

אז כן. הם רציניים. כמו שאמרתי: שנ״צ ארוכה, מוכנות להרבה אלכוהול ולא לחזור לפני 7:00 בבוקר.

ככה יראה ערב טיפוסי בליסבון שיסתיים בריקודים עד אור הבוקר.

אם זה מנחם – לפחות בשעה הזאת כבר ניתן לתפוס מטרו חזרה ולא צריך לשלם על מונית 😉

למידע נוסף על ברים בליסבון

 

בהצלחה!

מאת: עומר

 
 
 

לקריאה נוספת