מזג האוויר בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מזג האוויר בפורטוגל

פורטוגל הינה מדינה אידיאלית לביקור מבחינת מזג האוויר (ולא רק!) כמעט לאורך כל השנה. החורפים בפורטוגל, כיאה למדינה דרום אירופאית, אינם קשים ומזג האוויר מזכיר את מזג האוויר המזרח תיכוני. בקיץ חם, אם כי אחוזי הלחות כאן לרוב נמוכים משמעותית. אזור הצפון נחשב כאזור קריר בעוד שאזור ליסבון ודרומה בדרך כלל נחשב כחמים יותר. הטמפרטורות בפורטוגל יחסית יציבות וכמעט אף פעם אינן יורדות אל מתחת ל-0. שלג אינו יורד בערים הגדולות ואם כבר נתקלים בו, זה יהיה בצפון-פנים המדינה (בשמורת הטבע Serra da Estrela) בחודשי החורף.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

הטמפרטורות הממוצעות בפורטוגל על פי חודשי השנה:

ינואר: °6-°14

פברואר: °6-°15

מרץ: °8-°17

אפריל: °10-°18

מאי: °12-°21

יוני: °15-°25

יולי: °16-°25

אוגוסט: °16-°25

ספטמבר: °15-°24

אוקטובר: °11-°22

נובמבר: °10-°17

דצמבר: °8-°14

 

מה מצפה לכם בעונות השונות והיכן ומתי כדאי לבקר בפורטוגל?

בחורף (דצמבר-פברואר): קר, אך נסבל. ישנם ימים גשומים וכדאי להצטייד במטריה. עם זאת, לא פעם גם השמש קופצת לביקור. ביחס ליעדים אירופאים אחרים – פורטוגל נחשבת כיעד נוח לטיול גם בחורף.

במהלך החורף אזור הדרום (אלגארב) פחות אופטימלי לביקור מאחר שהוא אזור שמפורסם בעיקר בזכות חופיו וחופשות ה”בטן גב”. אזור ששווה לבקר בו בחורף הוא אזור סרה דה אשטרלה – שם אפילו יורד שלג והוא ממוקם לא הרחק מכפר האנוסים הידוע – בלמונטה.

באביב (מרץ-מאי): אידיאלי לביקור בכל רחבי המדינה, אך בעיקר לביקור בעמק הדורו, מה שמכונה גם “דרך היין”. בתקופת האביב ניתן ליהנות מהפריחה המרהיבה באזור.

בקיץ (יוני-אוגוסט): זה הזמן לחופשת ה”בטן גב” באזור אלגארב וביקור בחופי פורטוגל המרהיבים. אפשר לשקול גם קפיצה לאחד מהאיים השייכים לפורטוגל: מדיירה או האיים האזוריים.

בסתיו (ספטמבר-נובמבר): אידיאלי לביקור בכל רחבי המדינה.

 

ובאופן ספציפי, מהו מזג האוויר בליסבון?

כנראה שאם בחרתם להגיע לפורטוגל, בשלב כזה או אחר אתם תבקרו בליסבון, אם לא הגעתם לביקור בה בלבד. לשמחתכם – מבחינת מזג האוויר זה יתרון.  ליסבון ממוקמת בדרום מערב פורטוגל, עם קרבה למרכז המדינה. בכך היא נהינת ממזג אוויר נוח יחסית ביחס לאזורי הצפון של המדינה. אם תשאלו גולשים מומחים מתי ואיפה כדאי לפקוד את חופי פורטוגל – הם יפנו אתכם בשיא חודשי החורף לאזור נזארה. אבל התייר הממוצע בהחלט יבחר בביקור באזור ליסבון ועל פני רוב חודשי השנה. היום ניתן לומר שאפילו בין החודשים מרץ לנובמבר ניתן ליהנות משמש נעימה בחופים שנמצאים בסביבת ליסבון, וזוהי עוד סיבה לתעדף את תנאי מזג האוויר שהיא מציעה. אבל לא רק בחופים.. העיר עצמה היא מוקד אקלים נהדר למטיילים מכל העולם. בפירוט מטה תוכלו להתרשם מגובה מעלות ממוצע בליסבון ביחס לפורטוגל עצמה.

הטמפרטורות הממוצעות בליסבון על פי חודשי השנה:

ינואר: °8-°14.5

פברואר: °9-°16

מרץ: °11-°18.5

אפריל: °12-°20

מאי: °14-°22

יוני: °17-°26

יולי: °18-°28

אוגוסט: °19-°29

ספטמבר: °18-°27

אוקטובר: °15-°23

נובמבר: °12-°18

דצמבר: °10-°15

באיזו עונה שלא תבחרו להגיע לבקר בליסבון או בפורטוגל כולה – מובטחת לכם חופשה מהנה וגם מזגם של הפורטוגלים תמיד מסביר פנים.

** המידע שניתן בכתבה הינו כללי ביותר והוא מציג תחזית שנתית אשר כמובן יכולה להשתנות. רצוי ומומלץ להתעדכן טרם נסיעתכם באתרי המטארולוגיה השונים לגבי התאריכים הרלוונטיים.

 
 
 
 

לקריאה נוספת