אובידוש

שיתוף הכתבה

אובידוש

במרכז פורטוגל, במרחק של כ-90 קילומטר מליסבון, בירת פורטוגל, ישנה עיירה עתיקה וקסומה בשם אובידוש. העיירה ידועה בשל הסמטאות הצבעוניות המדהימות שלה וכן בזכות ההיסטוריה הארוכה שהיא טומנת בחובה.

רחובות אובידוש

ב-11 בינואר 1148 מלך פורטוגל הראשון, דון אפונסו הנריקש, כבש את העיר מידי המורים והפך אותה לאחת הנקודות האסטרטגיות והחשובות בהגנה נגד המורים. מאוחר יותר, העיר ניתנה כמתנה למלכה סנטה איזבל על ידי בעלה דון דיניש והפכה להיות חלק מ”בית המלכות” (קבוצת ערים שהיו שייכות למלכות ונוהלו עצמאית על ידן). כך החלה המסורת להעניק את אובידוש כמתנה למלכה, מה שהוביל לכך שהעיירה עברה מספר רה-אורגניזציות על ידי מלכות שונות. חשוב לציין שברעידת האדמה בשנת 1755 העיר סבלה הרס רב וחלק גדול מחומותיה וארמונותיה נהרסו.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

מלבד הסתובבות ברחובות העיירה אשר יעוררו את עיניכם, תוכלו לבקר במספר מקומות מיוחדים –

הארמון של אובידוש

בנייתו החלה בתקופה הרומית, אולם בניית חומותיו הסתיימה מאוחר יותר תחת השפעת המורים. הסגנון הארכיטקטוני של הארמון מושפע מהעמים שחיו באזור כך שניתן למצוא בהם ערוב של סגנונות כגון; רומאי, ערבי, גותי, ברוק ומנואלני.

לאחר רעידת האדמה של 1755 הארמון והחומות לא שופצו בשל קושי כלכלי. למען האמת, הם שופצו רק במאה ה-20 לצורך בניית הפוזאדה הפורטוגזית הראשונה שנבנתה בתוך ארמון (לקריאה אודות תופעת הפוזאדות בפורטוגל לחצו כאן). הפוזאדה הזו, שנקראת פוזאדת ארמון אובידוש, קיימת עד היום וניתן ללון בה. הארמון מתנשא לגובה של כ-79 מטר מעל פני הים והוא בנוי בצורת מלבן המשתלב באופן טבעי במבנה ההר.

בתוך חומות הארמון נמצא הכפר העתיק של אובידוש אשר סיור ברחובותיו נותן תחושה של חזרה בזמן. בכל אחד מהרחובות ניתן למצוא טברנות וחנויות מזכרות בהן הרבה דברים בסגנון ימי הביניים ודברים יחודיים לעיר. חשוב לציין שהכניסה לארמון היא בתשלום רק בזמן פסטיבלים.

 

כנסיית סנטה מריה

זוהי הכנסייה המרכזית של העיר והיא קיימת עוד מימייה הראשונים. אגדת העם מספרת שהכנסייה הייתה קיימת בתקופה הרומאית, אולם המורים הפכו אותה למסגד והיא חזרה להיות כנסייה רק עם הגעתו של המלך דון אפונסו הנריקש בשנת 1148. במאה ה-15 לספירה הוסיפו לכנסיה מגדל עם פעמון.

בשנת 1535 העיר חוותה רעידת אדמה והמגדל סבל נזקים אבל שופץ. באותו שיפוץ שולב סגנון ברוקי אשר ניתן להבחין בו כיום. ניתן לבקר בכנסייה בכל ימות השנה, אולם שעות הפתיחה משתנות כך שכדאי להתעדכן.

 

כמו כן, מלבד האתרים הקבועים, חשוב להכיר את האירועים המיוחדים שהעיר מציעה אשר מושכים אליה תיירים רבים ואנשים מכל רחבי פורטוגל:

פסטיבל ימי הביניים

פסטיבל ימי הביניים נערך מדי קיץ ברחובות אובידוש וזוהי הזדמנות מעולה לחזור בזמן לתקופת ימי הביניים. אם אתם מגיעים, ניתן להשתלב בלבושי ובריקודי התקופה ואף להשתתף בשחזורים היסטוריים. האווירה בעיר בימים אלו מיוחדת מאוד, וזוהי הזדמנות מצוינת לחוות אירוע פורטוגלי מושקע וכן את התקופה הקודמת של המקום.

 

פסטיבל השוקולד הבינלאומי

פסטיבל השוקולד מתקיים בכל שנה באובידוש בין מרץ לאפריל. בכל שנה נבחר לפסטיבל נושא שונה אשר הכל סובב סביבו. בזמן הפסטיבל ניתן לטעום שוקולד מיצרנים שונים מכל העולם. כמו כן, מתקיימת תחרות פיסול בשוקולד שבה הפסלים קשורים כמובן לנושא הפסטיבל. ביקור בפסטיבל הזה הוא חובה לאוהביי השוקולד שיוכלו לעבור בו יום שלם של חוויה גסטרונומית.

ולפני שאתם עוזבים את אובידוש, תוודאו כי טעמתם שם את ליקר הדובדבנים המפורסם של פורטוגל: הז’ינז’ינייה. הליקר הזה מרוכז ומתוק, מיוצר מדובדבנים שגדלים באזור אובידוש ועל כן היא ידועה כאזור המוצלח לטעימות. ברחבי העיר אתם תתקלו בדוכנים שמוכרים טעימות בכוס שוקולד, אל תפספסו!

דוכן ז'ינז'ינייה באובידוש

 

אתם כמובן מוזמנים להצטרף לסיור באובידוש וניקח אתכם לכל המקומות השווים, ביניהן גם הערים בטאליה ונזארה.

רוצים לבקר בעוד פסטיבלים? היכנסו לכתבה הבאה על פסטיבלים בפורטוגל.

 
 
 
 

לקריאה נוספת