אביירו פורטוגל (Aveiro)

סיורים מומלצים

יש לכם שאלה? אנחנו פה!

לטיפים סודיים והמלצות נוספות הצטרפו לקהילה:

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / אביירו פורטוגל (Aveiro)

אביירו פורטוגל (Aveiro)

העיר אביירו (Aveiro) שבצפון פורטוגל שוכנת כ-50 ק”מ דרומית לפורטו, מכונה לא פעם כ”ונציה הקטנה של פורטוגל”. ההשוואה הזו עלולה להטעות, אל תצפו לגרנדיוזיות ולמראות שבוונציה. מדובר בעיר קטנה, מקסימה ואותנטית שרחוקה מהמניירות של העיר ונציה, תמצאו כאן אנשים פשוטים לצד בתי עסק קטנים ומסעדות עממיות וכאן בדיוק הקסם שלה.

אביירו - Aveiro

אם בדרככם צפונה לעיר פורטו או בדרככם מפורטו לליסבון אתם מקדימים את לוח הזמנים או מחפשים מקום נעים לארוחת צהריים – אביירו יכולה להיות המקום לעצירה.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

אביירו שוכנת על שפת האוקיינוס האטלנטי, בגדה השמאלית של נהר אווירו, והאטרקציה העיקרית שלה היא הלגונה הגדולה לה מתווספות תעלות רבות בהן שטות סירות (ומכאן ההשוואה לוונציה). בנוסף, העיר ידועה במוצרי המלח שהיא מייצרת בזכות בריכות המלח ששוכנות בה יחד עם האצות מהלגונה.

אז מה יש לעשות באביירו ואיזה אטרקציות מומלצות?

שייט בסירה

כמובן שנמליץ על שייט בלגונה בסירות העץ המסורתיות. מדובר בסירות עץ המכונות Moliceiros ובעיצובן הן דומות מאד לגונדולות שבונציה (לא יכולנו שלהתחמק הפעם מההשוואה). הסירות מעוטרות ומקושטות מה שמעניק לעיר צבעוניות רבה. בעבר הסירות הללו שימשו לקציר מלח אך כיום תפקידן בעיקר להושיט תיירים. זו חוויה שמומלצת בעיקר עם ילדים.  אורך השייט כ-45 דקות והוא מלווה בהסברים.

 

ארוחת צהריים באחת ממסעדות הדגים

בשל מיקומה הגאוגרפי, מסעדות הדגים באביירו ידועות באיכותן וטריותן. אל תצפו למצוא כאן מסעדות מפונפנות כי מרבית המסעדות כאן הן עממיות ונטולות פוזה, אבל הדגים? מעדן!

היכן לאכול כדאי?

A peixaria – מסעדת דגים אותנטית עם מבחר רחב של דגים, בעונה מומלץ לבחור את הסרדינים ו/או דג על הגריל. בעונה מומלץ להזמין מקום מראש.

Salpoente – מי שבכל זאת חושק במסעדה עם מנות יותר מתוחכמות מומלץ לו מאד להגיע למסעדה הזו. לצד מנות פורטוגליות אותנטיות תוכלו למצוא מנות גורמה בהגשה צבעונית ומיוחדת.

 

ביקור באחד ממוזיאוני העיר

באביירו שני מוזיאונים מוכרים: האחד הוא מוזיאון העיר (Museu da Cidade de Aveiro) בו תוכלו להתוודע להיסטוריה של העיר, והשני הוא מוזיאון לאמנות חדשה (Museu de Arte Nova).

 

שופינג

הילדים בשייט בסירה? הגברים של החבורה במסעדות הדגים? מי שחושק(ת) – לא חסרות חנויות מזכרות עם מחירים שיכולים להיות נמוכים מאלו של הערים הגדולות, ומה לגבי קניון? יש במכרז העיר אביירו קניון חביב העונה לשם Forum Aveiro.

 

לסיום, שתכירו, במהלך חודש יוני מתקיים באביירו פסטיבל התעלות, ויש אף שבוחרים ללון שם באותה עת. יש להתעדכן בתאריכי הפסטיבל דרך הערוץ הרשמי של העירייה.

 
 
 
 

לקריאה נוספת