חופים ליד ליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / חופים ליד ליסבון

חופים ליד ליסבון

לדבר על פורטוגל מבלי לדבר על חופים זה כמו לבקר באיטליה מבלי לאכול פיצה, לבקר בניו יורק מבלי לצפות במחזה של ברודווי, לבקר בצרפת מבלי להצטלם עם מגדל אייפל, לבקר בישראל מבלי לעלות לירושלים ו… טוב, אתם מבינים את הרעיון…

כידוע, פורטוגל היא המדינה המערבית ביותר באירופה; כל רצועתה המערבית מקושטת בחופים אשר ברובם שוכנים על גדות האוקיינוס האטלנטי. החופים הללו, לאורך כל המדינה, משמשים רבות את המקומיים ואת התיירים כאחד. במהלך חודשי הקיץ החופים מתמלאים ברוחצים שמגיעים ליהנות הן מהשמש הנעימה, הן מצבעי הכחול המשתנים, הן מהחול הזהוב ואיך לא – גם מהגלים.

פורטוגל ידועה כאחד מיעדי הגלישה המבוקשים בעולם! אפילו הגל הגבוה ביותר בעולם נרשם בעיר נזארה ששוכנת על רצועת החוף המערבית של המדינה. מדי חורף וחורף מתכנסים בנזארה הגולשים המקצועיים ביותר מכל העולם לטובת תחרויות גלישה מפורסמות והתנסויות בגלים שנחשבים גבוהים במיוחד.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

אם הגעתם לבקר בליסבון, תפסתם יום שמש נעים (תופעה שכיחה במיוחד) ומתחשק לכם לבלות את היום באחד מהחופים המיוחדים של פורטוגל, הנה לכם מספר אפשרויות מגוונות  לחופים ליד ליסבון שכדאי לבקר בהם.

Carcavelos

“קרקבלוש” נחשב לאחד החופים הפופולריים ביותר בסביבת ליסבון. רק במרחק של כ-20 דקות נסיעה מהעיר, תגיעו לחוף רחב ומרשים, אשר במראהו מעט מזכיר את חופי תל אביב שלנו. בקיץ החוף מתמלא במבקרים מכל הסוגים; משפחות עם ילדים, חברים צעירים, מבוגרים, גולשים ועוד ועוד.

חוף קרקבלוש - Carcavelos

החוף ממוקם מערבית לליסבון וניתן להגיע אליו אפילו ברכבת (אשר יוצאת מהתחנה של Cais do Sodré). אם אתם קבוצת אנשים גדולה, תוכלו אף לתפוס “אובר” בעלות של כ-20 אירו.

 

Costa de Caparica

את הגשר האדום החוצה את נהר הטז’ו עליו שוכנת העיר ליסבון, אתם כבר מכירים?

אותו גשר אדום, העונה לשם “ה-25 באפריל”, יוביל אתכם לצדו השני של הנהר ולרצועת החוף שנקראת “קושטה דה קפריקה”. יחד עם “קרקבלוש” (החוף הראשון), השניים הללו נחשבים לחופים המרכזיים בסביבת ליסבון.

ברצועת החוף של קפריקה תוכלו למצוא חופים מכל הסוגים; מבודדים, הומים, קטנים, גדולים, מסודרים, פראיים ומה לא? המלצה אישית תהיה להתמקם בחוף המערבי ביותר: Praia de São João.

החוף הזה נחשב מרכזי, אך הוא מחולק לשניים, כאשר בחלקו הימני (עם הפנים למים) הוא פחות הומה.

חוף סאו ג'ואו - Praia de Sao Joao

לגולשים שביניכם – זהו חוף מומלץ לגלישה בסביבת ליסבון.

בדומה לחוף הראשון, גם לחוף זה ניתן להגיע באמצעות “אובר” שעלותו תהא כ-25 אירו. לחילופין, ניתן לתפוס מעבורת מהתחנה של Cais do Sodré ואוטובוס בהמשך. כמובן שככל שהשכרת רכב הינה רלוונטית – זו האפשרות הקלה ביותר. מדובר במרחק נסיעה של כ-20 דקות.

 

Guincho

ודאי שמעתם על קשקאיש, עיירת הנופש השוכנת קרוב לליסבון. ייתכן ואף הצטרפתם לסיור היומי שלנו בסינטרה והסביבה וראיתם עמנו קצת מחופיה. סמוך לעיירה הזו שוכן החוף “גינשו”. החוף הזה מפורסם בעיקר בקרב גולשים; אך לא רק. מי שיחליט לבקר בחוף זה, יהנה מחוף קטן שמחולק לכמה אזורים בין סלעים פראיים וחול זהוב.

חוף גינשו - Guincho

נסיעה אל החוף תיקח כחצי שעה. ניתן להגיע אליו באמצעות הרכבת שמגיעה לקשקאיש (מהתחנה של Cais do Sodré) ומשם מונית או “אובר”.

 

Praia Grande/ Pequena

מעט רחוק יותר מליסבון, אך לא רחוק מהחוף של “גינשו”, שוכנים החופים הנסתרים של העיירה סינטרה. החופים הללו הם למשקיעים מביניכם, אשר מחפשים פינת חוף שקטה ומבודדת. אלו לא החופים עם צבעי הכחול הבוהקים או החול הזהוב, אך המיקום שלהם, רחוק מהעיר והבלאגן, תחומים בין סלעים גבוהים ומרשימים, יצדיק את ההגעה במיוחד לשם. החלופה הזו רלוונטית בעיקר למי שמגיע עם רכב (נסיעה של כ-45 דקות).

גם בחופים הללו תתקלו בגולשים רבים (בשלב הזה אתם כבר אמורים להבין שהגולשים בפורטוגל נמצאים בכל מקום); ולעתים, בערבים נעימים של הקיץ, מתקיימות שם גם מסיבות משתנות של המקומיים.

 

Ericeira

אי אפשר לדבר על החופים בסביבת ליסבון מבלי להתייחס לעיירת הגלישה “אריסיירה”. באריסיירה תוכלו להתמקם אף לכמה ימים וליהנות ממספר חופים הידועים בעיקר כיעדי גלישה מוצלחים. האפשרות הזו יכולה להיות נחמדה גם למשפחות אשר רוצות לקחת את הקטנטנים לשיעורי גלישה וחוויה מקומית אותנטית.

הדרך הפשוטה ביותר להגיע לעיירה היא כמובן עם רכב, נסיעה של כ-45 דקות.

 

Serra da Arrabida

לאמיצים מביניכם – תקדישו יום לחופי השמורה של אראבידה. אם אתם רוצים לעשות זאת בדרך הקלה – פשוט תצטרפו אלינו לסיור היומי לאראבידה שאנו מציעים. במהלך הסיור אנו נהנים מהנוף של החופים המטריפים של אראבידה ואף מבקרים בעיירת חוף קטנטנה שנקראת סזימברה (Sesimbra).

אם יש בכם את התעוזה לעשות זאת באופן עצמאי, תדאגו לשכור רכב ולפנות יום לטובת ביקור בחופים אשר שנה אחר שנה זוכים בתארים של החופים היפים ביותר באירופה.

חופי אראבידה - Arrabida

צריך לקחת בחשבון שמדובר בשמורת טבע; ההגעה לחופים היפים באמת אינה מסודרת ומצריכה חניה בצד הדרך וירידה לחוף דרך העצים והשבילים של השמורה (אשר גם הם לא מסודרים בהכרח). נמליץ במיוחד על התכווננות לחוף שנקרא Praia dos Galapinhos. זהו ללא ספק אחד החופים המרשימים ביותר בפורטוגל, אשר מציע למעשה כל מה שהייתם רוצים לקבל בביקור בחוף אקזוטי; צבעי הכחול של המים מגוונים למדי, החול נעים וזהוב, החוף כולו תחום בין סלעים שבפני עצמם מהווים נוף מיוחד ובעיקר הרבה הרבה שקט. אמנם בחודשי הקיץ חופי השמורה מתמלאים במבקרים, אך מכיוון שהירידה לחוף אינה פשוטה – החופים אינם מפוצצים.

בחופי אראבידה השונים תוכלו ליהנות גם מספורט ימי שהמקומיים מציעים.

הנסיעה לחופי אראבידה לוקחת כשעה.

 

כפי שאתם יכולים להבחין – האפשרויות הן רבות ויש עוד לא מעט אחרות. הפירוט הנ”ל רלוונטי לסביבת ליסבון, אך מי שמחפש לנפוש מספר ימים בחופים יכול לשקול ביקור באזור הדרומי של המדינה שנקרא Algarve. חופי אלגארב נחשבים למיוחדים ביותר ובחודשי הקיץ הפורטוגזיים נוהגים להעביר שם שבועות שלמים. למעשה, אם תבקרו בפורטוגל במהלך חודש אוגוסט ותרצו להיתקל במקומיים כנראה שרק אלגארב תהיה הכתובת שלכם.

אבל החופים בדרום זה כבר סיפור אחר…. (:

 

בינתיים ארזו את בגד הים וקדימה לליסבון!

 
 
 
 

לקריאה נוספת