חשמלית 28 – ליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / חשמלית 28 – ליסבון

חשמלית 28 – ליסבון

חשמלית 28 המפורסמת בליסבון מחברת בין התחנות Martim Moniz ו-Campo Ourique, עוברת דרך הרובעים המפורסמים Graca ,Alfama, Baixa ו-Estrela. הנסיעה בחשמלית כוללת חוויה אותנטית בקרונות צהובים משנת 1930, אשר חודשו בבלמים ומערכת חשמלית בשנת 1990.

החשמלית הישנה של ליסבון - Lisbon's old tram

מי שיבחר בחוויה הזו – מחכה לו נסיעה קופצנית וייחודית בכיסאות העץ המוברשים לצד מקומיים ונהגים חביבים, באזורים המעניינים של ליסבון.

תחנות עיקריות

Martim Moniz: זוהי התחנה הראשונה של החשמלית, ומומלץ להגיע אליה בשעות הבוקר כדי לעמוד כמה שפחות בתור ולהגדיל את הסיכויים לתפוס מקום ישיבה. השכונה מאופיינת במגוון אוכלוסיות שונות וחנויות מקומיות. חלק מהאנשים יעדיפו לא להסתובב באזור זה בלילה, אך אחרים ימצאו אותה אקלקטית ומעניינת.  

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

Graça: שכונה יפה ושקטה המספקת הצצה לחייהם של המקומיים, בעלת חנויות ובתי קפה אותנטיים ומספר תצפיות המשקיפות על נהר הטז’ו ועל העיר. באזור זה תוכלו לבקר גם בפנתיאון הלאומי ובכנסיית São Vicent (הקדוש הפטרון של העיר ליסבון), אשר ביניהן מתקיים שוק פשפשים ויד שנייה. השוק מתקיים בימי שלישי ושבת בין השעות 9:00-17:00.

Portas do sol: אחת התצפיות המרהיבות בליסבון, הממוקמת בשכונת Alfama. כשמה כן היא – דלתות השמש! התצפית משקיפה על נהר הטז’ו, הפנתיאון הלאומי וכנסיית São Vicent. בסביבת התצפית תוכלו למצוא בתי קפה ומסעדות עם נוף קסום ואווירה נינוחה. למי שמעוניין לבקר בטירת סאו ז’ורז’ המרשימה (Castelo de Sao Jorge) מתחנה זו ניתן להגיע אליה בקלות, לאחר הליכה בעלייה של כ-5-7 דקות.

תצפית פורטש דו סול - Miradouro Portas do sol

Sé Catedral: קתדרלת הסה המפורסמת אשר נבנתה במאה ה-12, ומולה כנסייה צנועה יותר בשם  Santo Antonio. כנסייה זו מוכרת בעיקר בשל היותה נקודת ההתחלה של חגיגות ה-Santos Populares בחודש יוני, המאופיינות בחגיגות, קישוטים, דוכני מזון ואלכוהול מקומיים ומוזיקת פולקלור. חגיגות סנטו אנטוניו נחגגות ביום מותו של הקדוש, אשר היה ידוע כמחולל ניסים, משדך ומטפל בזוגות. בעקבות כך ישנה מסורת בה זוגות רבים רוצים להתחתן ביום מותו (ה-13 ביוני) בכנסייה הקרויה על שמו. לפי האמונה מי שיתחתן בכנסייה בתאריך זה יזכה לנישואים מאושרים ולברכתו של הקדוש. 

Praça Luís de Camões: כיכר מרכזית באזור שיאדו (Chiado) באיזור שלה תוכלו למצוא שלל בתי קפה מקומיים, את גלידת Amorino המצוינת ואף את הפשטל דה נאטה של רשת Manteigaria, אשר רבים סבורים כי הוא מתחרה ראוי ואף טעים יותר מהפשטל דה בלם המקורי שתמצאו בשכונת בלם. כמו כן, בצמוד לכיכר שוכנת שכונת באיירו אלטו (Bairro Alto) התוססת, בה ישנם כ-250 ברים אשר מתמלאים בשעות הלילה בהמוני אנשים ששותים אלכוהול ברחובות, שמחים וחוגגים.

Estrela: פארק Jardim Da Estrela הוא אחד הפארקים היפים בליסבון, ופופולארי מאוד בקרב משפחות מקומיות וכל מי שמעוניין להירגע בפינה ירוקה לאחר יום ארוך. הפארק פתוח בכל ימות השבוע מהשעה שבע בבוקר ועד חצות. בפארק תוכלו ליהנות ממדשאות ענק, עצים אקזוטיים, אגמים קטנים, פסלים, בית קפה, פארק משחקים לילדים וגם כמה ברווזונים.

Campo Ourique: בתחנה זו תמצאו את Cemetery of Pleasures, בית קברות אשר קבורים בו מקומיים מפורסמים רבים (מקום קבורתה הקודם של עמליה רודריגז, זמרת הפאדו המפורסמת, לפני שהועברה לפנתיאון הלאומי). המקום שופע בספסלים, עצים וצמחייה, והקברים המצויים בו מפוארים ומרשימים, ונראים כמו ארמונות ומקדשים קטנים. כמו כן, בשכונה זו שוכן שוק אוכל חביב של העיר, העונה לשם Mercado de Campo de Ourique.

 

כמה טיפים לקראת נסיעתכם בחשמלית

  • היזהרו מכייסים(!) – חשמלית 28 עמוסה באנשים ותיירים בכל שעות היום, ועל כן יש להיזהר מתופעת הכייסים הרווחת בה. רבים מהנוסעים בחשמלית עומדים בצפיפות, מה שיוצר כר פורה לכייסים. לא בכדי החשמליות מלאות בשלטים המזהירים מפניהם. שמרו על חפציכם קרוב אליכם והיו ערים למתרחש סביב.
  • מומלץ לעלות על החשמלית בתחנה הראשונה Martim Moniz או בתחנה האחרונה Campo Ourique על מנת לתפוס מקום ישיבה.

התור לחשמלית - The line to the tram

  • מומלץ לעלות על החשמלית מוקדם בבוקר כאשר היא פחות עמוסה.
  • מומלץ לקנות את כרטיס התחבורה “חופשי יומי” אשר יאפשר לכם נסיעות לאורך כל היום בכלי התחבורה השונים (ניתן לרכוש את הכרטיס בתחנות המטרו בעיר).
  • אם אתם עומדים בחשמלית החזיקו במעקים, מדי פעם יפתיעו אתכם בלימות פתאומיות.

 

לסיכום – הגיעו לנסיעה מצוידים בסבלנות, ערנות ומצלמה טובה, כי אתם הולכים לראות שלל נופים ונקודות קסומות בעיר, תוך נסיעה בכלי תחבורה עתיק ואותנטי (:

 
 
 
 

לקריאה נוספת

שכונת אלפמה בליסבון – השכונה העתיקה

שכונת אלפמה (Alfama) מספקת את אחת החוויות הייחודיות שלעיר ליסבון יש להציע. השכונה, אשר משתרעת בין טירת סאו ז’ורז’ (Castelo de São Jorge) המפורסמת ובין נהר הטז’ו (Tejo), נחשבת לרובע העתיק ביותר בעיר ליסבון, ולטעמי, טיול בסמטאותיה…


אטרקציות בליסבוןליסבון

אטרקציות מומלצות בליסבון

טיול בליסבון יכול להיות אידיאלי כקפיצה קצרה בסופ”ש, או כחלק מטיול גדול יותר בכל פורטוגל . הדרך הנכונה להסתכל על טיול בליסבון היא בחלוקה ל-3 אזורים: מרכז, מערב ומזרח העיר. בכתבה הזו נמפה עבורכם את האטרקציות המומלצות בליסבון


אטרקציות בליסבוןליסבון

רובע באיירו אלטו בליסבון – Bairro alto

שכונת באיירו אלטו (Bairro Alto) נוסדה בשנת 1513 מחוץ לחומות העיר העתיקה של ליסבון, בעקבות התפתחות מסחרית שהובילה לצמיחה עירונית בסוף המאה ה-15 לספירה. זהו אחד הרבעים המרכזיים והעתיקים בעיר, השוכן על אחת משבע הגבעות עליהן העיר…


אטרקציות בליסבוןחיי לילהליסבון
לכל הכתבות >>