ספריית ללו בפורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / ספריית ללו בפורטו

ספריית ללו בפורטו

כאוהדת מושבעת של סדרת הספרים והסרטים של הארי פוטר, לכבוד הוא לי לשתף אתכם בכתבה הבאה!

כאילו שהעיר פורטו לא מספיק קסומה בפני עצמה, אי שם במרכזה שוכנת לה אחת הספריות הקסומות בכל אירופה. לא בכדי אני משתמשת בתיאור ה”קסם” כדי לספר לכם על כך, זאת מכיוון שהספרייה שאני מדברת עליה קשורה באופן מיוחד לעולמו של הארי פוטר. איך? תשמרו על הסקרנות עוד קצת…

הספרייה המדוברת נקראת “ללו” (Lello). במקור, במקום שכנה הספרייה הבינלאומית של ארנסטו, עוד משנת 1869. בשנת 1881, האחים ללו, אשר היו חובבי ספרות ואינטלקטואלים ידועים בפורטוגל באותה תקופה, רכשו את המקום. האחים שכרו את שירותיו של מהנדס אשר עיצב את המקום הייחודי, ובשנת 1906 המקום נחנך כ”ספריית ללו”.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

לאורך השנים הספרייה עברה שיפוצים ושינויים, וזכתה לאותות הכרה ושבח ממוסדות וגורמים רבים. בין היתר, היא זכתה גם בדירוגים כגון; בין שלוש הספריות המגניבות בעולם, בין העשר היפות בעולם, וה-CNN אפילו הכריזו עליה כ-הכי מגניבה בעולם.

ספריית ללו - Lello library

הספרייה הזו היא למעשה לא רק ספרייה, אלא חנות ספרים. עם ביקורכם במקום תוכלו לרכוש ספרים מכל הסוגים, המינים והגילאים. החל משנת 2015, ישנה עלות כניסה לחנות אשר מקוזזת עבור אלו שרוכשים ספרים בעת ביקורים.

אך גם לאלו ביניכם שאינם חובבי ספרים גדולים, אל תהססו להגיע לביקור בספרייה המיוחדת הזאת. מי שיכנס לבקר בספרייה ירגיש לרגע כאילו הוא נכנס לספרייה המפורסמת של בית הספר בהגוורטס (וכל הכבוד אם הגעתם עד לפסקה הזו ושמרתם על סקרנותכם); שתי קומות עטופות במדפי עץ פראי, חלונות דקורטיביים דרמטיים שלצדם מתנוססים דגלי המקום; תקרה גבוהה מעוטרת בחלונות ויטראז’; גרם מדרגות לולייני עצום במרכז המקום, מקושט בשטיח אלגנטי אדום ואינסוף ספרים מכל הכיוונים – לרגע זה נראה שאם תשלפו אחד מהם – הקירות יתהפכו, הצבעים ישתנו ועולם חדש ייפתח בפניכם. 

ספריית ללו - Lello library

כל החיבור הזה למראות המוכרים לנו מהסרטים של הארי פוטר, נובע מהעובדה שהסופרת, ג’יי קיי רולינג, התגוררה בעיר פורטו בעקבות בן זוגה הפורטוגלי בשנת 1992. הסברה היא שרולינג שאבה הרבה השראה מהעיר, ומפורטוגל בכלל. בין היתר, ידוע כי רולינג הייתה שוהה בספריה בתקופה בה היא החלה לכתוב את סדרת הספרים של הארי פוטר. אם כן, לא מפתיע איך המראות הקסומים של המקום מצאו את מקומם בתיאורי הספרייה בספרים ואף בנראותם בסרטים.

רולינג אגב, נתנה ביטוי לפורטוגל במקומות נוספים בספריה. הצטרפו אלינו לסיור בפורטו הקלאסית ותשמעו את הסיפור המלא על כך.

ולסיום, גם כשאתם יוצאים מהספרייה, אל תפספסו את הדבר האחרון;

אם תחצו את הכביש לצדו השני של הרחוב, ממול הספרייה, אתם תחצו מעבר חציה שמורכב ממילים פורטוגזיות. מעבר החצייה הזה הוא פרויקט שהופעל בעיר בשנת 2016 על ידי העירייה, במסגרתו, העירייה ביקשה בפייסבוק מהאזרחים להציע מילים מהתרבות ומהשפה הפורטוגזית. כ-1000 מילים נבחרו והוטמעו במעבר החצייה, באופן סימבולי לצדה של אחת מהספריות הפופולריות במקום.  

למתעניינים במיוחד, תוכלו להתעדכן באירועי התרבות השונים המתקיימים בספריה לאורך השנה באתר של המקום.

מאת: עומר


לקריאה נוספת