איפה כדאי לגור בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / איפה כדאי לגור בפורטוגל

איפה כדאי לגור בפורטוגל? השאלה הראשונה שכל מי שמתכנן רילוקיישן שואל את דר. גוגל (או את Chat GPT אם אתם ממש מתקדמים). קשה לענות על שאלה כל כך אישית בכתבה שמנסה לתת תמונה כללית, אבל ננסה בכל זאת. 

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

נתחיל בשתי הערים הגדולות:

ליסבון 

בירת פורטוגל, והעיר הכי גדולה פה, מונה קצת יותר מחצי מליון תושבים אבל במטרופולין שלה גרים כמעט 3 מליון תושבים.

היא בהחלט העיר התוססת של פורטוגל, “התל אביב של פורטוגל”, מלאה בברים, רחובות תוססים, אירועים, ובתי קפה צעירים. אבל כמובן שהיא גם העיר הכי יקרה – שכר דירה לדירת שני חדרים ממוצעת עולה 1,500 אירו בחודש (ואפילו יותר) במרכז העיר. כמובן שאם מתרחקים מהמרכז ויוצאים לפרברים המחירים יורדים משמעותית. יש הרבה קווי מטרו, אוטובוסים ורכבות להתניידות, לכן אם אתם רוצים לחסוך קצת (או הרבה) בהוצאות, שווה להסתכל גם מחוץ למרכז העיר.

היתרון בליסבון הוא כמובן ההמצאות במרכז – גאוגרפית ותרבותית, אפשר למצוא שם הכל מהכל. בליסבון יש את נמל התעופה הגדול בפורטוגל, אצטדיונים של קבוצות הכדורגל בנפיקה וספורטינג, כל האמנים הלאומיים והבינלאומיים שמגיעים לפורטוגל יופיעו בליסבון. בקיצור, הבנתם את הפואנטה – אם חשוב לכם להיות קרובים להכל, התשובה היא ליסבון.

ערים בפרברים של ליסבון – סטובל Setúbal (מעבר לנהר), אואיירש Oeiras, סינטרה Sintra, קשקאיש Cascais.

פורטו

העיר השנייה הכי גדולה בפורטוגל, מונה כ240 אלף תושבים אבל במטרופולין שלה גרים ב1.8 מליון תושבים. פורטו היא הרבה יותר צפונית לכן למרות שהיא עיר חוף (שוכנת בחיבור בין נהר הדורו לאוקיינוס האטלנטי) זה פחות האזור שבו נראה אנשים הולכים לים כל ימות השנה (נציין גם שליסבון אמנם יותר חמה אבל גם שם בחורף קר ולא נעים ללכת לים). 

אמנם פורטו היא חצי מהגודל של ליסבון אבל מה שחסר לה בכמות היא מפצה באיכות 😉 

לא חסרים בפורטו בתי קפה, בארים, רחובות מלאים בחנויות ודוכנים, ואירועים לתושבים ולתיירים. 

מבחינת שכר הדירה המצב בפורטו לא שונה מאוד מליסבון – שכר דירה ממוצע של דירת שני חדרים במרכז העיר זה באזור ה-1,300 אירו בחודש. אמנם המחיר קצת יותר נמוך מליסבון אבל מבחינת אופציות עבודה יש פחות מבחר (באופן בכללי בפורטוגל מצב התעסוקה הוא לא פשוט וגם למקומיים קשה למצוא עבודות). באופן כללי המחיה בפורטו תהיה קצת יותר זולה מליסבון אבל לא באופן משמעותי (חוץ משכר הדירה). גם בפורטו אם מתרחקים ממרכז העיר אפשר למצוא דירות במחירים נמוכים יותר, ולפעמים בחצי מהמחיר. מספיק לעבור לצד השני של נהר הדורו לעיר גאיה וכבר אפשר לראות ירידה במחירי שכירויות. 

ערים בפרברים של פורטו – וילה נובה דה גאיה Vila Nova de Gaia (או פשוט גאיה), פוז Foz, מטוזיניוש Matozinhos, מאיה Maia.

פארו (Faro)

פארו היא עיר הבירה של מחוז אלגרב, המחוז הדרומי ביותר של פורטוגל, והיא מונה כ-40 אלף תושבים. במטרופולין שלה גרים כ-60 אלף תושבים. פה המזג אוויר הכי דומה לארץ , האווירה הרבה יותר רגועה ואפשר ללכת לים כמעט כל ימות השנה.  כמו שאולי ניחשתם פארו היא “האילת של פורטוגל”, גם מבחינת מזג האוויר החם יותר מליסבון ומפורטו וגם מכיוון שהיא מלאה בחופים, נופים, הרים וים. 

מבחינת שכר דירה – הממוצע לדירת שני חדרים הוא כ-1,000 אירו לחודש. במקרה של פארו המחיר הוא תוצר של ההיצע הנמוך שגורם לעליית מחירים, אך בגלל שזה אזור פחות מאוכלס הדירות יותר מרווחות.

לפארו יש שדה תעופה וזאת העיר הכי תיירותית של חבל אלגרב, אז אם אתם אנשים שמחפשים מקום שקל להגיע אליו ויש אנשים אבל שכן יש מרחב ואוויר לנשימה, אולי זה המקום.

איפה יש קהילות ישראליות בפורטוגל?

זו אחת השאלות הנפוצות ביותר, והתשובה עליה מעט מורכבת. בפורטוגל הרבה ישראלים מפוזרים ברחבי המדינה, בין הערים הגדולות לחוות הכי מרוחקות. בגדול, לא קיימות קהילות גדולות מחוברות. אבל יש איזורים שבהם אפשר לשמוע לפעמים עברית ברחוב או לפגוש אחד את השני בסופר.

כמובן שבליסבון ובפורטו יש את רוב הישראלים, חצי מאוכלוסיית פורטוגל נמצאת בשתי הערים האלה, ושם גם נמצאים הרבה מהישראלים שעברו לפורטוגל. באזור אלגרב יש קהילה קטנה, והישראלים שחיים באזור מפוזרים בין העיירות והכפרים של המחוז. יש קהילה במקום שנמצא קצת צפונית מליסבון בשם קלדש דה ראיניה (Caldas da Rainha) וגם יש קהילה קטנה באזור קשטלו ברנקו (Castleo Branco). 

באזור ליסבון ניתן לראות ניצנים של קהילה ישראלית בפעילות של שבט הצופים הישראלי שנפתח ב-2021! השבט פועל תחת “צבר עולמי”, הזרוע של תנועת הצופים ברחבי העולם והינו חלק מהנהגת אירופה. בנוסף לפעילות השוטפת של השבט שקורית באזור Oeiras, אשר כוללת פעילויות שבועיות המועברות על ידי הנוער בשכבה הבוגרת, ישנם גם אירועים קהילתיים כמו פורימון. תוכלו לבקר בעמוד הפייסבוק של שבט הצופים “ריף” כדי להתרשם מהפעילות המדהימה שלהם. 

איפה מחפשים דירות לטווח ארוך בפורטוגל?

האתרים הגדולים והמוכרים הם אידיאלישטה Idealista ואימוווירטואל Imovirtual. 

בנוסף, יש המון קבוצות בפייסבוק של ישראלים בפורטוגל. מספיק רק לחפש “ישראלים בפורטוגל” ואז להוסיף את שם העיר שאתם מעוניינים לעבור אליה ותמצאו קבוצה. 

אם עוד לא החלטתם על איפה להשתקע ומחפשים מקום זמני, כמובן שיש את Airbnb ואת Booking.com, אבל גם פה הקבוצות בפייסבוק יכולות לעזור לכם. יש קבוצות ייעודיות לסאבלטים לכמעט כל עיר/אזור בפורטוגל.


לקריאה נוספת