חיי הלילה של פורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / חיי הלילה של פורטו

חיי הלילה של פורטו

ישנו ויכוח ארוך שנים בין הערים פורטו וליסבון; מי היא העיר הטובה יותר? במה? בהכל! מי יפה יותר, מי נעימה יותר, מי מזמינה יותר… המקומיים אוהבים לבחון את עמדותיהם של התיירים בעניין. ליסבון, כעיר הבירה והעיר הגדולה במדינה, זוכה ליותר מבקרים (נכון לעתה). אבל בתוך ההשוואה הלא הכרחית הזו, יש תחום אחד ששתי הערים מצטיינות בו במיוחד… חיי הלילה!

חיי הלילה בפורטו תוססים ועשירים, ולא נופלים ולו לרגע מחיי הלילה של ליסבון! חשוב להכיר – כמו בליסבון, גם בפורטו חיי הלילה מתחילים יחסית מאוחר! אזור הברים מתחיל להתמלא רק בסביבות השעה 24:00, אז מתחיל סבב ברים צבעוני הכולל דרינק במספר ברים באזור, והמבלים ה”אמיצים” ממשיכים לאחר מכן לאחד המועדונים בעיר, המתחילים לפעול בסביבות השעה 1-2, ופתוחים עד שעות הבוקר המוקדמות.

שנת צהריים לפני הבילוי – כבר אמרנו?

אזור חיי הלילה של פורטו מורכב ממספר רחובות במרכז העיר. מרבית הברים והמועדונים ממוקמים סביב הרחוב המפורסם Rua da Galeria de Paris.

במקביל לרחוב Galeria de Paris תמצאו את הרחוב Rua Candido dos Reies, גם בו יש שלל ברים ומועדונים.

זהו האזור שבו הולכים לאיבוד. פשוט מטיילים בין הרחובות ונכנסים ויוצאים היכן שמתחשק. אין שם חוקים או העדפות; איפה שצבעוני, איפה שרועש, איפה שעמוס – שם כנראה שמח.

אבל מלבד האזור המפורסם הזה, בפורטו ניתן למצוא מגוון גדול של ברים ומועדונים מכל הסוגים. ריכזנו עבורכם מספר המלצות טובות:

ברים

לבילוי כייפי ורגוע…

Aduela

אחד הברים השכונתיים הכי אהובים ופופולאריים, המציע בעיקר שולחנות בחוץ באחת הפינות הקסומות של העיר. תוכלו למצוא שם יין, סנגרייה, בירות וקוקטיילים, וגם תפריט אוכל המציע מנות קטנות טובות ומגוונות. כשהמקום מתמלא ואין מקום לשבת המקומיים לא מוותרים, והמוני אנשים עומדים בחוץ ושותים להנאתם.

כתובת: Rua das Oliveiras, 36

Base

בר במיקום משגע, על גג מבנה ייחודי שכולל גינה ירוקה ומקסימה, ממש צמוד למגדל הפעמונים קלריגוש. הבר ממוקם במרכז הגינה וכולל מקומות ישיבה באוויר הפתוח. ניתן למצוא כאן את כל סוגי היינות, קוקטיילים ובירות שתרצו, לצד מוזיקת צ’יל אאוט כייפית. שווה להגיע לדרינק גם בשעות אחה”צ, בהן הגינה סביב הבר מתמלאת באנשים שנהנים מהשמש החמימה.

כתובת: Praça de Lisboa

Café Candelabro

בר פינתי ומגניב הכולל בעיקר שולחנות בחוץ ברחבה קטנה ותוססת. בר זה פתוח משעות אחה”צ עד השעה 2 בלילה, והוא ייחודי בכך שהוא מוכר ספרים, תקליטים ופוסטרים יד שנייה. במקום תמצאו תפריט אוכל מגוון ואווירה אקלקטית נהדרת.

כתובת: Rua da Conceição, 3

Pipa Velha

אם תרצו לשבת בבר רגוע וליהנות ממוזיקת רוק ואינדי, זה עוד מקום מומלץ. כאן תמצאו קהל מקומי מגוון, את רוב סוגי האלכוהול ותפריט אוכל מעניין.

כתובת: Rua das Oliveiras, 75

Espaço 77

כאן תוכלו למצוא את הבירה הזולה בעיר! בר זה תמיד מלא, ורוב המבלים בו שותים את המשקה דווקא מחוץ לבר, ברחוב. מגיעים אליו בעיקר צעירים וסטודנטים שבאים לשתות בזול, וליהנות מהמאפים והנשנושים שנמכרים במקום עד השעות הקטנות של הלילה.

כתובת: Travessa de Cedofeita, 22

ברי קוקטיילים מסוגננים

Baixa Bar

בר מסוגנן ומעוצב עד הפרט האחרון, המתמחה בקוקטיילים יצירתיים ומושקעים. בתוך הבר ישנה רחבת ריקודים קטנה, שם תוכלו ליהנות מהמוזיקה ומהאווירה הכייפית במקום.

כתובת: Rua Cândido dos Reis, 52

The Gin House

גן עדן לחובבי ג’ין! כאן תוכלו למצוא יותר מ-150 סוגי ג’ין, ומגוון אדיר של קוקטיילים מיוחדים ומושקעים עם ג’ין. הבר מציע מקומות ישיבה בחוץ ואת הבר המעוצב בפנים.

כתובת: Rua Cândido dos Reis, 70

Muda

בר-מסעדה קלאסי ומסוגנן, שקירותיו מחופים שעם. ניתן לשבת בשולחנות בחוץ וגם בקומה השנייה של הבר, המציעה פינות ישיבה וספות. כאן תוכלו למצוא תפריט אלכוהול מושקע ומנות מוקפדות. הבר מהוגן ומעוצב היטב, מתאים למי שרוצה חוויה של בר איכותי ושיקי.

אה, ואפילו אפשר לרכוש שם סיגרים…

כתובת: Rua Cândido dos Reis, 74

Xico Queijo

בר אקלקטי ומעוצב, עם אווירה צעירה ותוססת. בעל תפריט אוכל עשיר, מגוון קוקטיילים, יינות וסנגרייה. לאוהבי הגבינות – מומלץ לאכול את פלטת הגבינות המעולה שלהם, שמציעה מספר גבינות מקומיות, ריבות ולחמים.

כתובת: Galeria de Paris, 79

ברי מוזיקה

Galerias de Paris

אחד המוסדות המוכרים בעיר, בר-מסעדה בעיצוב משוגע שכולל אינספור אוספים של פריטי וינטג’ שונים. הבר פועל גם בשעות היום ומגיש ארוחות בוקר, צהריים וערב. אחרי ארוחת הערב, בעיקר בסופי שבוע, מפנים את השולחנות והכיסאות ממרכז המסעדה והמקום הופך לבר בעל אווירה מיוחדת ומגניבה. במקום מתקיימים ערבי מוזיקה וריקודים שונים והופעות חיות של להקות מקומיות.

כתובת: Galeria de Paris, 56

Hot Five

חובבי הג’ז והבלוז, זה הבר בשבילכם! כאן תוכלו להנות מג’ם סשן של מוזיקת ג’ז בימי רביעי, ושלל הופעות אחרות בימות השבוע האחרים. במקום תפריט אלכוהול ונשנושים, לצד מוזיקת רקע מצוינת.

כתובת: Largo do Actor Dias, 51

 

מועדונים

Plano B

אחד המועדונים המוכרים בעיר, מקום מסוגנן בעל שני מפלסים ושלוש רחבות ריקודים שונות. בכל רחבה מתנגנת מוזיקה בסגנון אחר עם די ג’יי משתנה.

(ניתן להתעדכן בתכנית האמנותית בעמוד הפייסבוק של המקום: plano B).

כתובת: Rua Candido dos Reis, 30

Maus Habitos

מועדון-בר אלטרנטיבי ומגניב, הנמצא באותה קומה של מסעדה מקסימה ששייכת לאותם בעלים. חלל מיוחד הכולל את המועדון עצמו ומרפסת אקלקטית עם מקומות ישיבה וספות. במקום ערבי מוזיקה שונים, די ג’יים והופעות חיות.

(ניתן להתעדכן בתכנית האמנותית בעמוד הפייסבוק של המקום: Maus Hábitos – Espaço de Intervenção Cultural)

כתובת: Rua Passos Manuel, 178

Hard club

מועדון שהוקם במבנה ששימש בעבר כשוק (Mercado Ferreira Borges). המבנה שופץ ועוצב (מבנה אדום וגדול, קשה לפספס) והיום פועל בו מועדון שכולל מספר חללים, המארח הופעות חיות ומסיבות, בעיקר מוזיקה אלקטרונית ורוק.

(ניתן להתעדכן בתכנית האמנותית בעמוד הפייסבוק של המקום: Hard Club).

כתובת: Praça do Infante, 95

Pitch

מועדון מוזיקה אלקטרונית בעל עיצוב רטרו מיוחד, עם די ג’יים משתנים בערבי שישי ושבת.

כתובת: Rua Passos Manuel, 34

Gare

מועדון מוזיקה אלקטרונית קטן ואלטרנטיבי, מעוצב היטב עם מערכת סאונד מעולה. פועל בימי שישי ושבת.

(ניתן להתעדכן בתכנית האמנותית בעמוד הפייסבוק של המקום: Gare Porto).

כתובת: Rua da Madeira (אין מספר, לכו בעקבות המוזיקה)

 

תהנו, ולחיים!

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב.


לקריאה נוספת