ספורטינג

שיתוף הכתבה

קבוצת הכדורגל Sporting Clube de Portugal היא אחת משלושת הקבוצות הידועות בפורטוגל יחד עם בנפיקה ופורטו, וכמו השתיים האחרות מעולם לא ירדה לליגה הפורטוגלית השנייה בכדורגל. המועדון נוסד על ידי ז’וזה הולטראמאן רוקאט בשנת 1902 בשם אחר, ולאחר שעבר כמה גלגולים ושינויים בשנת 1906 נקבע שמו הנוכחי. המועדון נוסד בתחילה כגוף שארגן אירועי חברה כמו מסיבות ונשפים מגוונים ולקחו בו חלק בעיקר עשירי ואצילי ליסבון. משחקי כדורגל היו חלק מהפעילויות שקרו באירועים האלו, ובמהירות הוחלט למסד את התחום ולהקים קבוצה רשמית. הקבוצה קטפה זכיות רבות לאורך השנים: 19 זכיות ב”אליפות פורטוגל”, 17 זכיות ב”גביע הפורטוגלי”, 8 זכיות ב”סופר קאפ הפורטוגלי” וכן זכייה ב”גביע הליגה הפורטוגלית” ו”בגביע אירופה למחזיקות בגביע”. בין היתר מחלקת הנוער של המועדון, שנחשבת לאחת הטובות בעולם, טיפחה לאורך השנים מספר שחקנים מובילים בתחום, ביניהם כרישטיאנו רונאלדו, פאולו פוטרי, לואיש פיגו, ולואיש בואה מורטה.

אצטדיון הבית של הקבוצה הוא Estádio José Alvalade שנמצא באזור קמפו גרנדה בצפון של ליסבון. המבנה נבנה בשנת 2001 ועלה כ-121 מיליון אירו!  זהו למעשה האצטדיון השביעי של הקבוצה לאורך השנים והוא נקרא על שמו של José Alvalade, המייסד וחבר המועדון הראשון של הקבוצה בתחילת המאה העשרים. האצטדיון הינו חלק ממתחם Alvalade XXI, שתוכנן על ידי האדריכל הפורטוגלי Tomás Taveira. האצטדיון שתוכנן אקוסטית כדי שיוכל לשמש גם כמקום לקונצרטים גדולים, מחופה אריחים בחלקו החיצוני, ומכיל 50,095 מקומות ישיבה. האיצטדיון דורג ב-5 כוכבים על ידי UEFA ונחשב לאחד אצטדיוני העילית בכדורגל האירופי.

ניתן לבקר באצטדיון ובמוזיאון ובמקום מוצעים סיורים מודרכים שעוברים בטריבונה הנשיאותית, חדר העיתונות, מנהרת הגישה למגרש, חדרי ההלבשה והמגרש המרכזי של האצטדיון. המקום פתוח בימים שלישי-ראשון וסגור בימי שני. הסיורים המודרכים יוצאים בשעות 11:30, 14:30, 15:30 ו-16:30. פרטים נוספים לגבי עלויות ניתן למצוא באתר הרשמי.

כתובת: Rua Prof. Fernando Fonseca, Alvalade XXI, 1600-616 Lisboa


לקריאה נוספת