ארמון פנה בסינטרה

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / ארמון פנה בסינטרה

ארמון פנה בסינטרה

ראיתם פעם ארמון שחלקו צבוע אדום, חלקו מעוטר באריחים כחולים, חלקו צבוע צהוב, חלקו מקושט בעיטורים מן הים, חלקו צבוע אפור, חלקו מרובע, חלקו עגול, מוצב במרכז של פארק ירוק משגע, ובסך הכל כיחידה שלמה הוא מוצב באחת הנקודות הכי יפות שביקרתם?

זה נשמע כמו חלום משוגע, אבל זה קיים. ארמון הפנה שבסינטרה.

ארמון הפנה בסינטרה - Palácio da Pena

ארמון הפנה ממוקם בראש הגבעה של סינטרה, בגובה של כ-500 מטרים, וכל ילד יוכל לזהות אותו מרחוק. צבעיו וצורותיו הייחודיים של הארמון מזכירים מעין טירה של דיסני, ובשל כך הוא מושך תיירים רבים מכל העולם לביקור.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

סינטרה עצמה, כעיירה, משדרת מעין תחושה של אגדה, כשמטיילים בין סמטאותיה הצרות והצבעוניות, ומעבר לכל פינה נתקלים בארמון או בוילה מסוגננים במיוחד. זאת מכיוון שסינטרה הפכה להיות מעון קיץ עבור משפחות אצולה ואריסטוקרטים, אשר נמשכו למקום בשל האקלים הקר שלה.

אבל בתוך כל הקסם הזה, ארמון הפנה ידוע כיהלום שבכתר.

אז איפה הכל התחיל?

אי שם בתקופת ימי הביניים הוקם במקום מנזר שנקרא “The Lady of Pena”. את שמו הוא קיבל בשל מיקומו באזור שנקרא: “São Pedro de Penaferrim”. תחילה המנזר הוקדש למריה הקדושה, אך בתחילת המאה ה-16, הוא הועבר לשימושו של מנזר הירונימוס הידוע מתקופתו של המלך מנואל הראשון.

במקור, בתקופה המתוארת, המנזר היה אפור ו”רגיל”, וסביבו השטח היה סלעי וצחיח.

ציור של מנזר בהרים בתקופה קדומה

השינוי המרענן הגיע דווקא עם ההרס שהמנזר ספג בסביבות המאות ה-18 וה-19 לספירה. תחילה זו הייתה רעידת האדמה, בשנת 1755, אשר פגעה פיזית ביסודות המנזר, ובהמשך, עם דיכויים של מסדרים דתיים בפורטוגל – המקום גם ננטש ונותר חסר משמעות.

וכאן נכנס לסיפור הגיבור שלנו – המלך פרדיננד השני, אשר היה נסיך אוסטרי-הונגרי שנשא את מלכת פורטוגל לאישה. המלך פרדיננד השני היה אמן ברוחו ובנפשו, ובשנת 1838 הוא החליט לרכוש את המנזר השומם ולהסב אותו לארמון מלכותי מפואר. במשך כעשרים שנה המקום היה תחת שיפוצים, בניצוחו של הבארון וון אשווג אשר היה אדריכל פארוסי. בתקופת השיפוצים, הוחלט להוסיף את החלק האדום של הטירה, מגדל השעון, על מנת שישמש את משפחת המלוכה כמעון קיט. החלק הצהוב תמיד היה קיים, בצבע אחר כמובן, והוא זה ששימש את המנזרים בעבר. מגוון הצבעים והסגנונות נותנים ביטוי לתהליך ולידיים שהארמון עבר. כך למשל החלק האמצעי, המעוטר עד היום באריחים הכחולים, נותן ביטוי לתקופה שבה המורים שלטו בפורטוגל.

בין השינויים הרבים שהוכנסו, למלך פרדיננד השני היה חשוב לייצר גם פארק מסביב לארמון, כזה שניתן יהיה לצאת לטייל בו בחצר המלוכה. המלך עשה מחקר מעמיק, ואת 200 הדונם הצחיחים שמקיפים את הארמון הוא הפך לפארק ירוק אקזוטי, הכולל כ-500 מינים של עצים מכל העולם.

אמנם כיום הארמון שייך למדינה (נקנה בשנת 1890), אך עד היום, כשמבקרים בשטחו, ניתן לחוש באווירה המלכותית והמיוחדת ששררה במקום. ארמון הפנה, ללא ספק, חייב להיות אחד מהאתרים שתבקרו בסינטרה, ובפורטוגל בכלל. קחו בחשבון שבעונה החמה – המקום יהיה מלא בתיירים וצפויים גם תורים ארוכים.

הארמון פתוח בכל ימות השנה, ובכניסה לארמון נמכרים שני סוגי כרטיסים; כרטיס כניסה לפארק בלבד (הכולל טיול חיצוני בארמון), או כרטיס כניסה מלא הכולל גם ביקור במוזיאון הפנימי של הארמון. אם תכנסו לבקר גם במוזיאון, תוכלו להתרשם כיצד אנשי האצולה היו מנהלים את חיי היום יום הראוותניים והמסוגננים שלהם.

לתשומת לבכם: החל משנת 2019 אין אפשרות להגיע לארמון עם רכב פרטי, רק בתחבורה ציבורית (לרבות מונית/אובר).

 למידע אודות שעות הפתיחה ועלות הכניסה לארמון הפנה לחצו כאן.

אתם כמובן מוזמנים להצטרף אלינו לסיור בסינטרה והסביבה ונוביל אתכם בתוך האגדה הזו למקומות הכי קסומים.

 
 
 
 

לקריאה נוספת