מסע דרך הרחובות הקסומים של ליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מסע דרך הרחובות הקסומים של ליסבון

ברוכים הבאים לליסבון – עיר עם קסם שאי אפשר לעמוד בפניו, אשר שובה את לב המטיילים עם ההיסטוריה העשירה, התרבות התוססת והארכיטקטורה עוצרת הנשימה שלה. כשנצא למסע בלב העיר הציורית הזו, נחשוף כמה מהרחובות המרתקים והייחודיים ביותר המציגים את תמצית נשמתה של ליסבון. מנקודות ציון היסטוריות עד לביטויים אמנותיים, הרחובות האלה בטוח ישאירו חותם על הטיול שלכם. אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור החינמי בליסבון בו תזכו להכיר את רחובותיה הקסומים של ליסבון עם מדריכים מקומיים בעברית 🙂

 Rua Augusta – הלב הפועם של ליסבון

Rua Augusta האייקוני הוא רחוב הומה הממוקם בלב שכונת Baixa – מרכז העיר של ליסבון. המדרחוב הזה משתרע מקשת השיש Arco da Rua Augusta הממוקמת ממש על כיכר Praça do Comércio הציורית, ועד לכיכר רוסיו, ומציע שילוב מושלם של היסטוריה, קניות ובידור.

רחוב אוגושטה ליסבון - Augusta street

כשתטיילו לאורך המדרכות המרוצפות תתקלו באמני רחוב, רוכלים מקומיים ובתי קפה מעניינים. חקרו את מגוון החנויות המציגות את מלאכת היצירה והמזכרות המסורתיות של פורטוגל, ואל תשכחו להתפנק עם מאפים טעימים באחת מהמאפיות המקומיות. האווירה התוססת של Rua Augusta מגלמת את הרוח המודרנית של ליסבון לצד ההיסטוריה המרשימה שלה.

 Escadinhas da Saúde  – דרגנוע באמצע הרחוב

בדרככם אל שכונת גראסה (Graça) וודאו שאתם עוברים דרך Escadinhas da Saúde, רחוב הכולל מדרגות נעות חיצוניות יוצאות דופן באורך 32 מטר. פלא הנדסי זה נועד לעזור למקומיים ולמבקרים כאחד לעלות במעלה הגבעה התלולה בנוחות ובקלות. בזמן שאתם נוסעים במדרגות הנעות, התפעלו מהסביבה הציורית וצפו בנופים הפנורמיים המרהיבים שמחכים לכם.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

Caracol da Graça – סמטת גרפיטי מהפנטת

גלו את הפנינה האמנותית הידועה בשם Caracol da Graça. הגרפיטי כאן משתנה ללא הרף, שכן אמנים מקומיים מרעננים את הקירות בביטויים חדשים של רוחם היצירתית באופן קבוע.  לאורך העלייה, התכוננו להיות מוקסמים מפרץ של צבעים ויצירתיות כאשר הקירות משני צידי גרם המדרגות מעוטרים בגרפיטי תוסס ובאומנות רחוב.

הסמטה הזו תוביל אתכם אל נקודות התצפית עוצרות הנשימה של Miradouro da Graça ו-Miradouro da Senhora do Monte. נקודות אלו מציעות תצפית מרהיבה על גגות הרעפים של ליסבון, נהר הטז’ו וטירת סאו ז’ורז’, שיהפכו את המסע שלכם במעלה הגבעה למשתלם במיוחד.

Avenida da Liberdade – השאנז אליזה הליסבונאי

כעת בואו נצא אל Avenida da Liberdade, השדרה הגדולה והאלגנטית של ליסבון. השדרה הרחבה הזו, המשתרעת מכיכר מרקש דה פומבל ועד כיכר Restauradores, מעוטרת בשורות של עצים גבוהים, חנויות יוקרה ומלונות מפוארים ומשדרת קסם מעודן שמזכיר את תור הזהב של ליסבון.

שדרת ליברדד ליסבון - Avenida de liberdade Lisbon

הליכה נינוחה לאורך שדרת העצמאות חושפת פסלים יפים, מזרקות וגנים מטופחים. בשדרה זו תוכלו למצוא כמה ממותגי האופנה היוקרתיים בעולם. בנוסף, תוכלו לעצור להפסקת התרעננות באחד מהקיוסקים שמפוזרים ברחבי השדרה המוצלת, וליהנות מכוס בירה קרה או כוס יין.

הרחוב הוורוד – Rua Nova do Carvalho

הרחוב הוורוד, או Rua Nova do Carvalho, ממוקם בשכונת Cais do Sodré של ליסבון. כיאה לשמו, רחוב ייחודי זה בולט ברצפה הצבועה בוורוד בוהק, והוא מעוטר במטריות ססגוניות שתלויות באוויר, עדות למחויבותה של ליסבון להתחדשות עירונית ולביטוי יצירתי. בעבר האזור ידוע היה ידוע לשמצה כאזור של בתי בושת, אך כיום הוא נחשב לאיזור אופנתי, שלאורכו ברים, מסעדות ומועדונים, מה שהופך אותו למקום המושלם לחוות את חיי הלילה התוססים של ליסבון.

הרחוב הורוד ליסבון - The Pink street

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור הקולינרי בליסבון במהלכו אנחנו מבקרים ברחוב הורוד. 

לסיכום, הרחובות של ליסבון הם מארג של סיפורים, שכל אחד מהם מעניק מבט ייחודי של ההיסטוריה, התרבות והיצירתיות של העיר. מרחוב אוגושטה התוסס וקארקול דה גראסה המעוטר בגרפיטי ועד לנופים הפנורמיים של הדרגנוע של גראסה והאלגנטיות של אבנידה דה ליברדאדה, רחובות אלו מזמינים אתכם לחקור ולהתעמק במהות ליסבון.

כשתשוטטו ברחובות הקסומים הללו, תגלו שהיופי של ליסבון טמון לא רק בנקודות הציון החשובות והאטרקציות שלה, אלא גם בדברים היומיומיים ובביטויים האמנותיים המעטרים את נופיה העירוניים. אז תנו לסקרנות שלכם להדריך אתכם, ותנו לקסם של רחובות ליסבון להתגלות לנגד עיניכם.


לקריאה נוספת