LX Factory

שיתוף הכתבה

בשכונת אלקנטרה בליסבון (ששוכנת בין אזור מרכז העיר ובין אזור בלם), נמצא מתחם שיקי ומיוחד בשם LX Factory. המתחם, שנבנה באמצע המאה ה-19 ושימש במקור כמפעל לטקסטיל, משמש היום כמתחם אומנותי-תרבותי בו תוכלו למצוא שלל בתי קפה, מסעדות, אולמות תצוגה, חנויות ואף שוק אמנים. 

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

בשנת 1846 נפתח במקום מפעל לייצור בדים בשם Companhia de Fiação e Tecidos Lisbonenses, אשר באותה תקופה היווה אחד המתחמים התעשייתיים החשובים והגדולים בעיר, והשתרע על שטח של 23,000 מ”ר. כ-50 שנים לאחר מכן החברה העבירה את פעילותה למיקום חדש והמתחם עבר לשימוש של מספר עסקים שנהנו מהמבנים והתשתיות שכבר היו קיימים בו. לקראת סוף המאה ה-20 המקום ננטש לחלוטין והיה זקוק נואשות לשיפוץ. ואכן, בשנת 2007 המתחם עבר מתיחת פנים ונפתח מחדש כמתחם אומנותי מלא בגרפיטי ואמנות רחוב. 

פסל דבורה של בורדאלו II - Bee statue by Boradallo II

ריכזנו עבורכם רשימה של כמה מקומות ששווה לראות ולטעום בביקור שלכם במתחם

שוק האמנים 

מדי יום ראשון מתקיים במתחם שוק אמנים מקסים בו תוכלו למצוא בגדים, אקססוריז, דוכני יד שנייה, ולעיתים אף ירקות, פירות ועוד מזון מתוצרת מקומית. 

Mex Factory 

מסעדה מקסיקנית שמציעה תפריט הכולל את כל המנות המוכרות והאהובות, עם אפשרויות צמחוניות מוצלחות! ההמלצה שלנו? בימים של מזג אוויר נעים הכי כיף לשבת במרפסת בקומה העליונה. 

מסעדת מקס פקטורי - Mex Factory restaurante

Landeau Chocolate  

חובבי השוקולד ביניכם חייבים לטעום כאן את העוגה המפורסמת שנחשבת לעוגת השוקולד הטובה ביותר בעיר! 

Ler Devagar 

חנות ספרים מיוחדת שממקומת במבנה ששימש בעבר כמפעל דפוס קטן. מלבד מדפי הספרים, שמכסים את קירות החנות מהרצפה ועד התקרה של קומתה השנייה, תוכלו למצוא במקום את האופניים האייקוניות של האמן Pietro Proserpio ולהנות מקפה בבית הקפה הקטן שבתוך החנות. במקום מתקיימים לעיתים ארועים והופעות, ניתן להתעדכן באתר של החנות בלחיצה כאן.

חנות הספרים Ler Devagar

Village Underground 

מאחורי מתחם ה-LX Factory נמצא קומפלקס צבעוני של 14 קונטיינרים ואוטובוס אחד. המקום משמש כ-coworking space של כמה אמנים, וניתן למצוא בו בית קפה חמוד. לעיתים מתקיימים במקום אירועים אומנותיים, ניתן להתעדכן באתר של המקום בלחיצה כאן.


לקריאה נוספת