מוזיאונים בפורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מוזיאונים בפורטו

פורטו היא עיר עשירה בהיסטוריה, תרבות, מוסיקה ונופים. על כן, מן הסתם, היא מציעה מגוון רחב של מוזיאונים לבקר, החל ממוזיאון במבנה שהיה בעבר בית כלא ועד לפארק שבתוכו יש את מוזיאון האמנות המודרנית המוביל בפורטוגל. אבל אילו מוזיאונים אסור לכם לפספס בביקור הבא שלכם בפורטו?

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

אלו הם המוזיאונים המומלצים בפורטו על פי “פורטוגו”:

מוזיאון הצילום בפורטו (Centro Português de Fotografia)

המוזיאון ממוקם במרכז העיר במבנה ששימש בעבר הלא כל כך רחוק כבית סוהר ובית משפט בשם Cadeia e Tribunal da Relação do Porto. המבנה משמש כמוזיאון הצילום משנת 2000, וכיום תוכלו לבקר בו ולהתרשם מאוסף וינטג’ של סוגים שונים של מצלמות. המוזיאון מציע 3 קומות לבקר בהן: בקומה הראשונה מוצגות התערוכות המתחלפות, ובקומות השנייה והשלישית מוצגות התערוכות הקבועות, בהן מוצג אוסף מצלמות מרשים המכיל מצלמות נדירות וייחודיות החל מהמצאת הצילום הרשמית בשנת 1839, ביניהן מצלמה נסתרת בתוך קופסת סיגריות של קאמל. בנוסף לתערוכת המצלמות הקבועה והתערוכות המתחלפות, במקום נמצאת גם ספריית צילום מרשימה.

המוזיאון נמצא ממש במרכז העיר, ליד קורדואריה (Cordoaria). כ-20 דקות הליכה מתחנת המטרו המרכזית טרינדד (Trindade). 

למידע נוסף אודות מוזיאון הצילום של פורטו לחצו כאן.

סרלווש (Serralves)

זהו קומפלקס מוזיאון המורכב משלושה חלקים: הווילה, הפארק והמוזיאון.

הווילה נבנתה במהלך החצי הראשון של המאה ה-20, כבית מגורים פרטי עבור קרלוש אלברטו קברל, רוזן ויזלה השני, על השטח של בית הנופש הישן של משפחתו. בית הנופש נקרא Quinta do Lordelo, והוא נמצא ברחוב Serralves. כך קיבלו הווילה, ובהמשך המוזיאון, את שמם.

מוזיאון סרוולש פורטו serralves museum

הפארק היה חלק מהשטח של בית הנופש של קרלוש אלברטו קברל, אך הוא היה קיים עוד לפני שהרוזן הורה על בניית הווילה. לאחר שהרוזן ביקר בתערוכת עיצוב בפריז בשנת 1925, הוא הזמין את האדריכל הצרפתי ז’אק גרבר (Jacques Gréber) לעצב עבורו את הפארק מחדש, בהתאם לסגנון אליו נחשף בתערוכה.

המוזיאון החל את דרכו דרך הקמת קרן סרלווש בשנת 1989 אשר קיבלה אחריות על אחזקת הווילה והפארק שמחוצה לה. בשנת 1991 נבחר האדריכל הפורטוגזי אלוורו סיזה ויאיירה (Álvaro Siza Vieira) לעצב את בניין המוזיאון החדש.

כיום, סרלווש נחשב למוזיאון לאומנות מודרנית המוביל בפורטוגל, ומטרתו היא לקדם את החשיפה וההערכה של תרבות ואומנות מודרנית בקרב הקהל הרחב, באמצעות הצגת עבודות של האמנים המובילים בתחום כיום. המוזיאון מציג תערוכות קבועות מאוסף המוזיאון, תערוכות מתחלפות בנושאים שונים, פעילויות חינוכיות שונות ואפילו ניתן לערוך במקום מסיבות יום הולדת לילדים!

המוזיאון נמצא בתוך Parque de Serralves, שאליו אפשר להגיע עם רכב או עם אוטובוס מכיכר בואהוישטה (Boavista), קווים מספר 201/203/502/504.

לפרטים נוספים אודות המוזיאון לחצו כאן.

המוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש בפורטו (Museu Nacional Soares dos Reis)

לחובבי האמנות שביניכם, בהגיעכם אל פורטו כדאי לשקול ביקור במוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש, מוזיאון האמנות הראשון בפורטוגל!

המוזיאון עבר גלגולים ושינויים רבים, אך נוסד לראשונה בשנת 1833 על ידי המלך פדרו ה-4, לאחר המהפכה הליברלית שהתחוללה במדינה. בתחילת דרכו המוזיאון נקרא Museu Portuense, והוא כלל בעיקר אמנות דתית שהופקעה ממנזרים שנסגרו ברוח המהפכה, אשר קראה לעולם ליברלי ונאור יותר ולהפחתה בכוחן של הדת והכנסייה.

המוזיאון נמצא ליד בית החולים סנטו אנטוניו (Hospital Geral de Santo António), כ-20 דקות הליכה מתחנת המטרו המרכזית טרינדד (Trindade). 

למידע נוסף אודות המוזיאון הלאומי לחצו כאן.

עולם התגליות (World of Discoveries)

מוזיאון מודרני ואינטראקטיבי שמספר על מגלי הארצות הפורטוגליים. מומלץ מאוד להשתתף בסיור מודרך עם הדמויות שהגיעו מתקופת התגליות, במהלכו הן מדברות על התקופה בעזרת תצוגות מרהיבות. בנוסף ניתן לשוט בסירה ולהרגיש מגלה ארצות עם דמויות וחיות בגודל אמיתי.
המוזיאון מתאים לילדים.

המוזיאון נמצא קרוב לנהר הדורו ולטיילת. כ-25 דקות הליכה מתחנת המטרו המרכזית טרינדד (Trindade). 

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

מוזיאון אצטדיון הדרגאו בפורטו (Estádio do Dragão)

מוזיאון המציג את הסיפור ההיסטורי המרתק של קבוצת הכדורגל של פורטו, את נשיאי הקבוצה, השחקנים ואוסף הגביעים המרשים שלה.

קבוצת הכדורגל של פורט (FC Porto) היא אחת מקבוצות הכדורגל המובילות בפורטוגל; היא נוסדה בשנת 1893 על ידי קבוצת אנשים שהיו נחושים להפוך את קבוצת פורטו לסמל ולאייקון שיסב גאווה רבה לעיר. יוזמתם יוצאת הדופן מוערכת עד היום, כאשר פורטו היא אחת מקבוצות הכדורגל הבולטות בפורטוגל.

מוזיאון חובה לאוהדי כדורגל וגם מומלץ מאוד למי שלא.

בימים של משחקים לא יתקיימו סיורים. כדאי לוודא את קיום הסיורים באתר האצטדיון.

המוזיאון הוא חלק מהאצטדיון והמטרו מגיע לשם, התחנה נקראת אשטדיו דו דראגאו (Estádio do Dragão).

למידע נוסף אודות המוזיאון לחצו כאן.

נציין כי בחרנו עבורכם את המוזיאונים המומלצים ביותר, כך שככל שאתם קצרים בזמן – אנו ממליצים להתמקד בהם. יתר המוזיאונים בעיר נפלאים גם כן, אך לעיתים הגעה אליהם באופן מיוחד אינה מצדיקה זאת.

תהנו (: 

 


לקריאה נוספת

מוזיאון הצילום בפורטו

תמונות מלוות אותנו כל הזמן. בעזרת הסמארטפונים לכולנו יש מצלמה בהישג יד שנותנת לנו את היכולת לתעד הכל: סלפי, טיול לחו”ל, תמונות נופים מרהיבים, תמונות של חיות המחמד שלנו ועוד. אבל מה בעצם היה לפני […]


מוזיאוניםפורטו

מוזיאונים בליסבון

בליסבון, כיאה לבירה אירופאית, יש היצע נכבד של מוזיאונים שונים ומגוונים; ממוזיאוני אמנות, ממשיך במוזיאון מוזיקה ועד למוזיאון טכנולוגיה. בין הסיורים, הקניות, ובתי הקפה הטובים כדאי להקדיש גם זמן למוזיאון או שניים.וזוהי…


אטרקציות בליסבוןאמנותליסבוןמוזיאונים

המוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש בפורטו – Museu Nacional Soares dos Reis

לחובבי האמנות שביניכם, בהגיעכם אל פורטו כדאי לשקול ביקור במוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש, מוזיאון האמנות הראשון בפורטוגל! המוזיאון עבר גלגולים ושינויים רבים, אך נוסד לראשונה בשנת 1833 על ידי המלך פדרו ה-4, לאחר המהפכה…


אטרקציות בפורטואמנותמוזיאוניםפורטו
לכל הכתבות >>