מוזיאונים בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מוזיאונים בליסבון

מוזיאונים בליסבון

בליסבון, כיאה לבירה אירופאית, יש היצע נכבד של מוזיאונים שונים ומגוונים; ממוזיאוני אמנות, ממשיך במוזיאון מוזיקה ועד למוזיאון טכנולוגיה. בין הסיורים, הקניות, ובתי הקפה הטובים כדאי להקדיש גם זמן למוזיאון או שניים.

בכתבה זו תמצאו שתי רשימות: ברשימה הראשונה תמצאו את המוזיאונים המומלצים ביותר, כך שככל שאתם קצרים בזמן – אנו ממליצים להתמקד בהם.

ברשימה השנייה תמצאו מוזיאונים נפלאים נוספים בעיר בחלוקה לפי אזורים, אך כאלו שהינם נישתיים וספציפיים יותר או כאלו שנפתחו לאחרונה. 

 

רשימת המוזיאונים המומלצים ביותר בליסבון על פי “פורטוגו”:

מוזיאון קלושטה גולבנקיאן (Museu Calouste Gulbenkian)

המוזיאון הכי מפורסם בליסבון. זהו מוזיאון המשלב אמנות עתיקה ואמנות מודרנית, והוא הוקם על פי צוואתו של קלושטה גולבנקיאן בשנת 1969, כבית אמנות המרכז אוסף אמנות נדיר של אמנים מפורסמים רבים מכל העולם כגון רמברנדט. האוסף כולל עתיקות ממצרים, יוון ורומא, כמו גם אמנות אסלאמית ומהמזרח הרחוק.

המוזיאון ממוקם בסביבת פארק “גולבנקיאן” המקסים, אשר מצדיק טיול בפני עצמו בין שביליו.

למידע נוסף אודות מוזיאון גולבנקיאן לחצו כאן.

 

מ.א.א.ט (MAAT)

מוזיאון לארכיטקטורה, אמנות וטכנולוגיה, שנפתח ממש לאחרונה בשנת 2016. המוזיאון הוא יוזמה של חברת החשמל הפורטוגזית EDP, גודלו 3000 מ”ר וצורתו האדריכלית המיוחדת של המבנה סוקרה רבות. המוזיאון מציג את הקשר שבין אמנות, אדריכלות וטכנולוגיה באמצעות תוכנות בינלאומיות עכשוויות. זהו ללא ספק המוזיאון הכי מדובר בעיר נכון לעתה.

המוזיאון ממוקם באזור בלם, כך שמומלץ לתכנן את הביקור בו בזמן שאתם מטיילים שם. 

לפרטים נוספים אודות המוזיאון לחצו כאן.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

מוזיאון האריחים הלאומי (Museu Nacionaldo Azulejo)

לאן שלא תלכו בליסבון ובפורטוגל תהיו עדים למראות האריחים המיוחדים והצבעוניים המקשטים את בנייני העיר. האריחים הללו מכונים “אזולז’וש”, ומקורם עוד בשלטון המורי אשר שלט בדרום האי האיברי אי שם בעבר הרחוק. לאורך השנים האריחים הללו עברו טרנספורמציה שלמה של סגנונות ועיצובים, והיום אפשר לומר שהם פורטוגזים לכל דבר. מאחר שהעיר מוצפת באריחים, ניתן לומר שהיא משמשת כמוזיאון אריחים בעצמה, ומי שיסתובב ברחובות ויביט למעלה – ירגיש כאילו הוא ביקר במוזיאון. עם זאת, למי שמתעניין באמנות המיוחדת הזו, במוזיאון תוכלו לראות את מגוון האריחים ולהעמיק על סיפורם המעניין.

למידע נוסף אודות מוזיאון האריחים לחצו כאן.

 

מוזיאון אוסף ברארדו (Museu Coleção Berardo)

אוסף ברארדו הוא מוזיאון המציג מגוון יצירות אמנות מודרנית. את המוזיאון הקים האספן ואיש העסקים ג’ו ברארדו, אשר גם יצירות מהאוסף הפרטי שלו מוצגות במוזיאון. במוזיאון ישנה תערוכה של אוסף קבוע וכן תערוכות מתחלפות.

למידע נוסף אודות מוזיאון ברארדו לחצו כאן.

 

בית פרננדו פסואה (Casa Fernando Pessoa)

פרננדו פסואה הינו סופר מפורסם מהמאה ה-20. הייחודיות של פסואה הייתה בכך שהוא חיבר את כתביו תחת מספר רב של שמות עט, כ-70 לפחות. הדמויות האלה היו מפותחות, בעלות ביוגרפיה, אישיות וסגנון משל עצמן. אולם, פסואה לא זכה להכרה ואהדה בימי חייו, אלא רק לאחר מותו כתביו נמצאו במגירותיו ופורסמו. חלק מספריו אף תורגמו לעברית, כדוגמת: כל חלומות העולם/ מהחלון הגבוה ביותר/ על העמוד היציב ועוד. בבית של פסואה תוכלו להתרשם מקורות חייו וכתביו השונים, לרבות ישיבה בספריה נעימה המציעה מגוון מספריו, לרבות אלו המתורגמים לעברית.

לפרטים נוספים אודות המוזיאון לחצו כאן.

 

היכל המדע (Pavilhão do Conhecimento)

אם הגעתם עם הילדים לחופשה, המקום הזה יכול להיות בשבילכם “שתי ציפורים במכה”. אתם תרוויחו בילוי במוזיאון נחמד, אשר יחשוף את ילדיכם לכך שלימוד יכול להיות מהנה במיוחד. ההיכל מציע מגוון אטרקציות לימודיות כגון; רכיבה על אופניים על כבל דק דק בגובה רם, משחק בבועות סבון ועוד חוויות רבות. כל זאת לצד הסברים כיצד הדברים עובדים. צפויה כאן הנאה לילדים ולהורים כאחד.

לפרטים נוספים אודות המוזיאון לחצו כאן.

רוצים עוד טיפים מעולים? בקרו בקהילה שלנו בפייסבוק! >>

 

המלצות נוספות למוזיאונים בליסבון

 

מוזיאונים במרכז העיר 

 

מוזיאון הפאדו (Museu do Fado) – אזור אלפמה (Alfama)

פנינה תרבותית המוקדשת כולה לז’אנר המוזיקה המיוחד ומלא הנשמה של פורטוגל. המוזיאון ממוקם ברובע אלפמה ההיסטורי וחוגג את ההיסטוריה והמשמעות התרבותית של הפאדו. התערוכות במקום כוללות הקלטות מקוריות, כרזות וינטג’, כלי נגינה וחפצים אישיים של זמרות פאדו אגדיות כמו אמליה רודריגז. לעיתים מתקיימים במוזיאון מופעי פאדו חיים וסדנאות.

תוכלו לקרוא בהרחבה על מוזיקת הפאדו ממש כאן, ולקרוא על זמרות פאדו חשובות בכתבה הזו.

למידע נוסף אודות מוזיאון הפאדו לחצו כאן.

 

המוזיאון הלאומי לאמנות עתיקה (Museu Nacional de Arte Antiga) – אזור שיאדו (Chiado)

המוזיאון הלאומי לאמנות עתיקה הוא אחד ממוזיאוני האמנות החשובים ביותר של פורטוגל, המכיל אוסף עצום של ציורים, פסלים ופרטי אומנות דקורטיבית מאירופה ופורטוגל בפרט עוד מימי הביניים ועד תחילת המאה ה-19. המוזיאון ממוקדם באזור Chiado במרכז העיר.

למידע נוסף אודות המוזיאון לאמנות עתיקה לחצו כאן.

 

מוזיאון לעיצוב ואופנה (MUDE) – אזור באישה (Baixa)

חלל דינמי וחדשני המוקדש לעיצוב ואופנה עכשוויים. המוזיאון ממוקם בלב העיר ברחוב Augusta, ומכיל אוסף נרחב של למעלה מ-2,500 יצירות מאמצע המאה ה-20 ועד היום של מעצבים כמו פיליפ סטארק וויויאן ווסטווד. הכניסה בחינם, מה שהופך אותה לנגישה לכל מי שרוצה להתעמק בעולם העיצוב. 

למידע נוסף אודות מוזיאון MUDE לחצו כאן.

 

המוזיאון הלאומי להיסטוריה ומדע של הטבע (Museu Nacional de História Natural e da Ciência) – אזור פרינסיפה ריאל (Principe Real)

המוזיאון הלאומי להיסטוריה ומדע של הטבע הוא מוזיאון מרתק המוקדש למדעי הטבע ולהיסטוריה של הגילוי המדעי. המוזיאון ממוקם בבניין ההיסטורי של אוניברסיטת ליסבון, בלב ליבה של ליסבון באזור Principe Real.

המוזיאון כולל תערוכות במגוון תחומים כמו זואולוגיה, בוטניקה, מינרלוגיה, פליאונטולוגיה ועוד, ומציג אוספים של מאובנים, מכשירים מדעיים ואיורים בוטניים, תערוכות אינטראקטיביות וגן בוטני.

למידע נוסף אודות המוזיאון לחצו כאן.

תוכלו לקרוא על גנים בוטנים נוספים בליסבון ממש כאן.

 

מוזיאון המריונטות (Museu da Marioneta) – אזור סנטוש (Santos)

מוזיאון מיוחד ונישתי הממוקם בשכונת סנטוש היפה בליסבון, המציג אוסף מגוון של בובות, מריונטות ומסכות מפורטוגל ומכל רחבי העולם. המוזיאון מציע גם סדנאות, מופעי בובות חיים ותערוכות מתחלפות. 

למידע נוסף אודות מוזיאון המריונטות לחצו כאן.

 

בית עמליה רודריגז (Casa Amália Rodrigues) – שכונת אשטרלה (Estrela)

ביתה של עמליה רודריגז, זמרת הפאדו האייקונית והפורסמת של פורטוגל. ביתה לשעבר של הזמרת ממוקם באזור סאו בנטו בליסבון, ונשמר כמוזיאון, המציע הצצה אינטימית לחייה ולקריירה של “מלכת הפאדו”. המבקרים יכולים לחקור את החדרים השונים, המלאים בחפצים אישיים, מזכרות וחפצים שמספרים את סיפור חייה ומסעה המוזיקלי. 

למידע נוסף אודות בית עמליה רודריגז לחצו כאן.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

 

מוזיאונים במערב העיר – אלקנטרה ובלם

 

מוזיאון B-MAD (מוזיאון ארט נובו וארט דקו) – אזור אלקנטרה (Alcântara)

מוזיאון נוסף של האספן בררדו המציג פרטי אמנות ורהיטים מרהיבים מתנועות הארט דקו והארט נובו מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. מחיר הכניסה הוא כ-6 אירו, וכולל טעימה של שני יינות, שכן המוזיאון הוקם בשיתוף היקב המפורסם Bacalhoa. המוזיאון ממוקם באזור אלקנטרה, במרחק כ-3 דקות הלידה ממתחם LX Factory כך שניתן לשלב את הביקור שני המקומות ביום אחד. מדובר באתר חובה לחובבי אמנות ועיצוב! 

למידע נוסף אודות מוזיאון B-MAD לחצו כאן.

 

מוזיאון המזרח (Museu do Oriente) – אזור אלקנטרה (Alcântara)

מוזיאון המזרח מתמקד בקשרים התרבותיים וההיסטוריים בין פורטוגל ואסיה, המשקפים את ההיסטוריה הימית המרשימה של פורטוגל. המוזיאון ממוקם בבניין תעשייתי משופץ לצד קו החוף של נהר הטז’ו באזור אלקנטרה, בקרבת תחנת הרכבת של אלקנטרה ומתחם LX Factory. אוסף המוזיאון כולל חפצים ממדינות שונות באסיה, מכשירי ניווט פורטוגזיים ויצירות אמנות הממחישות את הקשר התרבותי בין המזרח למערב.

למידע נוסף אודות מוזיאון המזרח לחצו כאן.

 

מוזיאון הכרכרות (Museu dos Coches) – אזור בלם (Belém)

אחד המוזיאונים המיוחדים בעיר, המציג אוסף מרשים של כרכרות מלכותיות. המוזיאון ישב בעבר בבניין בית הספר המלכותי לרכיבה מהמאה ה-18 והועבר למבנה מודרני שתוכנן על ידי האדריכל הברזילאי פאולו מנדש דה רושה ונמצא מעבר לכביש מתחנת הרכבת של בלם. תוכלו לקרוא על המוזיאון בהרחבה כאן.

למידע נוסף אודות מוזיאון הכרכרות לחצו כאן.

 

המוזיאון ימי (Museu de Marinha) – אזור בלם (Belém)

מוזיאון שהוא כולו מחווה למורשת הימית העשירה של פורטוגל. המוזיאון ממוקם בתוך ז’רונימוש בבלם ומכיל אוסף עשיר הכולל דגמי ספינות, מכשירי ניווט, מפות עתיקות ועוד. המוזיאון כולל גם תצוגות אינטראקטיביות ופעילויות חינוכיות לילדים, מה שהופך אותו לחוויה מעשירה עבור מבקרים בכל הגילאים.

למידע נוסף אודות המוזיאון הימי לחצו כאן.

 

מוזיאונים באזורים אחרים בליסבון

 

מוזיאון בורדאלו פניירו (Bordalo Pinheiro)

מוזיאון המוקדש ליצירותיו של האמן הפורטוגלי הנודע רפאל בורדאלו פיניירו הממוקם באזור Campo Grande בליסבון. יצירותיו של בורדאלו פיניירו, שהיה ידוע בעבודות קרמיקה, קריקטורות ואיורים סאטירים, משקפות את החיים החברתיים והפוליטיים של פורטוגל במאה ה-19. אוסף המוזיאון כולל את יצירות הקרמיקה המפורסמות שלו, כמו דמותו האיקונית של Zé Povinho, יחד עם רישומים, ציורים ופריטים אישיים.

למידע נוסף אודות מוזיאון בורדאלו פניירו לחצו כאן.

תיהנו (:

 
 
 
 

לקריאה נוספת

מוזיאון גולבנקיאן בליסבון

כאשר מדברים על מוזיאונים בליסבון, הראשון ברשימה יהיה Gulbenkien. מוזיאון גולבנקיאן מציע מסע מופלא לאורך 5,000 שנים של היסטוריה שבאה לידי ביטוי דרך יצירות נדירות שהגיעו מכל העולם. לחובבים שביניכם – מומלץ להקדיש לו אפילו כמה…


אטרקציות בליסבוןאמנותליסבוןמוזיאונים

מוזיאון האריחים בליסבון

האזולז’וש, הלא הם האריחים הפורטוגזים, הם משהו שקשה להתעלם ממנו בנוף המקומי. ברחבי פורטוגל הם מעטרי את הבניינים והרחובות בשלל צבעים, דוגמאות וטכניקות מתקופות ומקומות שונים. האריחים הללו הפכו במרוצת הזמן לאחת מאבני…


אטרקציות בליסבוןליסבוןמוזיאונים

אטרקציות מומלצות בליסבון

טיול בליסבון יכול להיות אידיאלי כקפיצה קצרה בסופ”ש, או כחלק מטיול גדול יותר בכל פורטוגל . הדרך הנכונה להסתכל על טיול בליסבון היא בחלוקה ל-3 אזורים: מרכז, מערב ומזרח העיר. בכתבה הזו נמפה עבורכם את האטרקציות המומלצות בליסבון


אטרקציות בליסבוןליסבון
לכל הכתבות >>