מוזיאונים בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מוזיאונים בליסבון

מוזיאונים בליסבון

בליסבון, כיאה לבירה אירופאית, יש היצע נכבד של מוזיאונים שונים ומגוונים; ממוזיאוני אמנות, ממשיך במוזיאון מוזיקה ועד למוזיאון טכנולוגיה. בין הסיורים, הקניות, ובתי הקפה הטובים כדאי להקדיש גם זמן למוזיאון או שניים.

וזוהי רשימת המוזיאונים המומלצים על פי “פורטוגו”:

מוזיאון קלושטה גולבנקיאן (Museu Calouste Gulbenkian)

המוזיאון הכי מפורסם בליסבון. זהו מוזיאון המשלב אמנות עתיקה ואמנות מודרנית, והוא הוקם על פי צוואתו של קלושטה גולבנקיאן בשנת 1969, כבית אמנות המרכז אוסף אמנות נדיר של אמנים מפורסמים רבים מכל העולם כגון רמברנדט. האוסף כולל עתיקות ממצרים, יוון ורומא, כמו גם אמנות אסלאמית ומהמזרח הרחוק.

המוזיאון ממוקם בסביבת פארק “גולבנקיאן” המקסים, אשר מצדיק טיול בפני עצמו בין שביליו.

למידע נוסף אודות מוזיאון גולבנקיאן לחצו כאן.

 

מ.א.א.ט (MAAT)

מוזיאון לארכיטקטורה, אמנות וטכנולוגיה, שנפתח ממש לאחרונה בשנת 2016. המוזיאון הוא יוזמה של חברת החשמל הפורטוגזית EDP, גודלו 3000 מ”ר וצורתו האדריכלית המיוחדת של המבנה סוקרה רבות. המוזיאון מציג את הקשר שבין אמנות, אדריכלות וטכנולוגיה באמצעות תוכנות בינלאומיות עכשוויות. זהו ללא ספק המוזיאון הכי מדובר בעיר נכון לעתה.

המוזיאון ממוקם באזור בלם, כך שמומלץ לתכנן את הביקור בו בזמן שאתם מטיילים שם.

לפרטים נוספים אודות המוזיאון לחצו כאן.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

מוזיאון האריחים הלאומי (Museu Nacionaldo Azulejo)

לאן שלא תלכו בליסבון ובפורטוגל תהיו עדים למראות האריחים המיוחדים והצבעוניים המקשטים את בנייני העיר. האריחים הללו מכונים “אזולז’וש”, ומקורם עוד בשלטון המורי אשר שלט בדרום האי האיברי אי שם בעבר הרחוק. לאורך השנים האריחים הללו עברו טרנספורמציה שלמה של סגנונות ועיצובים, והיום אפשר לומר שהם פורטוגזים לכל דבר. מאחר שהעיר מוצפת באריחים, ניתן לומר שהיא משמשת כמוזיאון אריחים בעצמה, ומי שיסתובב ברחובות ויביט למעלה – ירגיש כאילו הוא ביקר במוזיאון. עם זאת, למי שמתעניין באמנות המיוחדת הזו, במוזיאון תוכלו לראות את מגוון האריחים ולהעמיק על סיפורם המעניין.

למידע נוסף אודות מוזיאון האריחים לחצו כאן.

 

מוזיאון אוסף ברארדו (Museu Coleção Berardo)

אוסף ברארדו הוא מוזיאון המציג מגוון יצירות אמנות מודרנית. את המוזיאון הקים האספן ואיש העסקים ג’ו ברארדו, אשר גם יצירות מהאוסף הפרטי שלו מוצגות במוזיאון. במוזיאון ישנה תערוכה של אוסף קבוע וכן תערוכות מתחלפות.

למידע נוסף אודות מוזיאון ברארדו לחצו כאן.

 

בית פרננדו פסואה (Casa Fernando Pessoa)

פרננדו פסואה הינו סופר מפורסם מהמאה ה-20. הייחודיות של פסואה הייתה בכך שהוא חיבר את כתביו תחת מספר רב של שמות עט, כ-70 לפחות. הדמויות האלה היו מפותחות, בעלות ביוגרפיה, אישיות וסגנון משל עצמן. אולם, פסואה לא זכה להכרה ואהדה בימי חייו, אלא רק לאחר מותו כתביו נמצאו במגירותיו ופורסמו. חלק מספריו אף תורגמו לעברית, כדוגמת: כל חלומות העולם/ מהחלון הגבוה ביותר/ על העמוד היציב ועוד. בבית של פסואה תוכלו להתרשם מקורות חייו וכתביו השונים, לרבות ישיבה בספריה נעימה המציעה מגוון מספריו, לרבות אלו המתורגמים לעברית.

לפרטים נוספים אודות המוזיאון לחצו כאן.

 

היכל המדע (Pavilhão do Conhecimento)

אם הגעתם עם הילדים לחופשה, המקום הזה יכול להיות בשבילכם “שתי ציפורים במכה”. אתם תרוויחו בילוי במוזיאון נחמד, אשר יחשוף את ילדיכם לכך שלימוד יכול להיות מהנה במיוחד. ההיכל מציע מגוון אטרקציות לימודיות כגון; רכיבה על אופניים על כבל דק דק בגובה רם, משחק בבועות סבון ועוד חוויות רבות. כל זאת לצד הסברים כיצד הדברים עובדים. צפויה כאן הנאה לילדים ולהורים כאחד.

לפרטים נוספים אודות המוזיאון לחצו כאן.

 

כמובן שהעיר מציעה מוזיאונים רבים נוספים. ייתכן ששמעתם על מוזיאון הפאדו המפורסם, על מוזיאון הכרכרות באזור בלם וכן על מוזיאון המודה באזור שיאדו. נציין כי בחרנו עבורכם את המוזיאונים המומלצים ביותר, כך שככל שאתם קצרים בזמן – אנו ממליצים להתמקד בהם. יתר המוזיאונים בעיר נפלאים גם כן, אך הגעה אליהם באופן מיוחד לעתים אינה מצדיקה זאת.

תיהנו (:

 
 
 
 

לקריאה נוספת

מוזיאון גולבנקיאן בליסבון

כאשר מדברים על מוזיאונים בליסבון, הראשון ברשימה יהיה Gulbenkien. מוזיאון גולבנקיאן מציע מסע מופלא לאורך 5,000 שנים של היסטוריה שבאה לידי ביטוי דרך יצירות נדירות שהגיעו מכל העולם. לחובבים שביניכם – מומלץ להקדיש לו אפילו כמה…


אטרקציות בליסבוןאמנותליסבוןמוזיאונים

מוזיאון האריחים בליסבון

האזולז’וש, הלא הם האריחים הפורטוגזים, הם משהו שקשה להתעלם ממנו בנוף המקומי. ברחבי פורטוגל הם מעטרי את הבניינים והרחובות בשלל צבעים, דוגמאות וטכניקות מתקופות ומקומות שונים. האריחים הללו הפכו במרוצת הזמן לאחת מאבני…


אטרקציות בליסבוןליסבוןמוזיאונים

אטרקציות מומלצות בליסבון

טיול בליסבון יכול להיות אידיאלי כקפיצה קצרה בסופ”ש, או כחלק מטיול גדול יותר בכל פורטוגל . הדרך הנכונה להסתכל על טיול בליסבון היא בחלוקה ל-3 אזורים: מרכז, מערב ומזרח העיר. בכתבה הזו נמפה עבורכם את האטרקציות המומלצות בליסבון


אטרקציות בליסבוןליסבון
לכל הכתבות >>