מרכז פורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מרכז פורטוגל

את מרכז פורטוגל נהוג לתאר בתור “כל מה שבין פורטו לליסבון”. בפועל, השטח של מרכז פורטוגל גדול יותר מישראל ומשתרע על כ-28,462 קמ”ר! רוב המטיילים עוברים במרכז בדרך מליסבון לפורטו ולהיפך אך ניתן לרכז את כל הטיול סביב מרכז המדינה בין הערים הגדולות לכפרי הצפחה ודרך שמורת הטבע סרה דה אשטרלה וכפרי האנוסים. 

*ניתן להגיע לחלק מהערים הגדולות של מרכז המדינה בתחבורה ציבורית קלה ונוחה, אך לכפרים ושמורת הטבע עדיף להגיע עם רכב. 

אז מה הן הערים הגדולות במרכז פורטוגל? 

קוימברה Coimbra

קוימברה היא אחת הערים העתיקות של פורטוגל, אשר לאורך ההיסטוריה תמיד הייתה מקום אסטרטגי לעמים השולטים (הרומאים והמורים בעיקר). היא שימשה כנקודת מסחר מרכזית עבור כל קצוות המדינה והמלך הראשון של פורטוגל הכתיר אותה כבירת המדינה. ב-1255 היא איבדה את התואר לליסבון, שהפכה למרכז המסחרי החזק במדינה. אל תוותרו על ביקור באוניבסיטת קוימברה שקיימת מעל 730 שנים! זו אחת מהאוניברסיטאות העתיקות באירופה והיא מציעה 8 פקולטות, 18 מוזיאונים ואפילו גן בוטני. למידע נוסף על קוימברה ניתן ללחוץ כאן.

קוימברה Coimbra

טומאר Tomar

טומאר היא עיר קטנה עם לא מעט אתרים ומונומנטים היסטורים במרחק הליכה זה מזה. בין היתר תוכלו לבקר במנזר הצלוב (אתר מורשת עולמית של אונסק”ו) ובבית הכנסת העתיק שפעל במאה ה-15 לפני צו גירוש היהודים מפורטוגל. בלב המרכז ההיסטורי שלה נמצא פארק מקסים על גדת נהר נאבאו (Nabao). ניתן לחנות את הרכב בכניסה לעיר ולטייל בעיר ברגל.

טומאר Tomar

אביירו Aveiro

את אביירו הרבה מתארים כ”ונציה של פורטוגל”. אמנם יש לה תעלה עם מעין גונדולות, אבל אם תגיעו עם ציפייה לונציה, ככל הנראה תתאכזבו. לעומת זאת, אם תגיעו בלי הציפייה, תגלו עיר קטנה ומקסימה עם נהר שזורם במרכזה. במרחק של כרבע שעה נסיעה ממנה, תוכלו להגיע לקושטה נובה, כפר דייגים קטנטן על גדת האוקיינוס, עם בתים צבעוניים ייחודיים לאזור. מומלץ מאוד להגיע גם לשם. למידע נוסף על אביירו לחצו כאן.

אביירו - Aveiro

נאזרה Nazaré

אם אתם מחפשים איזו חוויה עוצמתית חד פעמית, כדאי לכם לעבור בנאזרה. נאזרה קרויה על שם נצרת וממוקמת על גדת האוקיינוס האטלנטי. נאזרה מפורסמת במיוחד בגלי הענק שמתנפצים על חופיה. הגלים הגבוהים ביותר בעולם נרשמו שם! מחזה עוצר נשימה. למידע נוסף על נאזרה מוזמנים ללחוץ כאן.

nazare

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

אובידוש Obidos

אובידוש היא עיירה היסטורית יפהפיה וציורית. אובידוש ניתנה במתנה למלכה סנטה איזבל על ידי בעלה דום דיניש ומשם התחילה מסורת בה אובידוש הייתה מוענקת ממלכה למלכה. מעבר להיסטוריה שלה, העיירה ידועה בשל הסמטאות הצבעוניות שלה. למידע נוסף על אובידוש, ניתן להקליק כאן.

אובידוש Obidos

בטאליה Batalha

בטאליה היא עיירה קטנה ושקטה. משמעות השם באטליה היא קרב, ובעיירה זו אכן התקיים אחד מקרבות העצמאות של פורטוגל הקרב על אלז’וברוטה ב1385. בעיירה נמצא מנזר באטליה, מנזר גותי מפואר שהוכרז בשנת 1983 כאתר מורשת עולמית.

Batalha בטאליה

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור של אובידוש והסביבה, במהלכו אנחנו מבקרים בבטאליה, נזארה ואובידוש. 

 

מעבר לערים הגדולות במרכז יש עוד כמה מקומות ששווה להגיע אליהם:

שמורת הטבע סרה דה אשטרלה Serra de Estrela

שמורת סרה דה אשטרלה היא שמורת טבע מקסימה עם המון מסלולי טיול רגליים באורכים שונים. בשמורה נמצאים כפרי הצפחה המפורסמים של פורטוגל. אחד המומלצים ביניהם הוא הכפר פיודאו – Piódão, בו תמצאו קבוצת בתים מקסימים הבנויים מצפחה ומעוטרים בכחול. בשמורה נמצאת הנקודה הגבוהה ביותר בפורטוגל Torre. אם תגיעו אליה תוכלו להינות משוק מקומי של מוצרי שעם וגבינות, ורכבל שמתצפת על השמורה. מומלץ לטעום את הגבינה המקומית שמיוצרת בשמורה וגם נקראת על שמה – גבינת “סרה דה אשטרלה”.

serra da estrela

כפרי האנוסים

כפרי האנוסים הם כפרים שתושביהם היו יהודים. כאשר המלך מנואל הראשון הכריז על ניצור היהודים (“הנוצרים החדשים”), תושבי הכפרים הצליחו לשמר אורח חיים יהודי שלם בהחבא במשך כ-480 שנה, ורק בסוף המאה ה-20 החלו לחשוף את היותם יהודים. בין הכפרים יש שניים מומלצים במיוחד:

טרנקוזו (Trancoso) – כפר בו פזורות עדויות לחיים היהודיים שהתרחשו בה לאחר הפיכת היהודים לנוצרים החדשים. מומלץ להיעזר במפה ייעודית שאפשר למצוא במרכזי תיירות בעיר כדי לראותם.

בלמונטה (Belmonte) כפר קטן בו גרות כיום 36 משפחות אנוסים שחזרו ליהדותם. בכפר הוקם בית כנסת ב1996 בעזרת תרומה של יהודי ממרוקו. בכפר נמצא מוזאון יהודי קטן.

חופי רחצה באזור

מרכז פורטוגל (כמו כל פורטוגל) עשיר בנחלים, נהרות, מעיינות ומקורות מים רבים אחרים. בנוסף, חלק נרחב ממנה נמצא על גדת האוקיינוס האטלנטי. יש אין ספור חופים ונקודות קסומות לטבול בהן. הנה שתי נקודות מומלצות שאינן רחוקות מהערים הגדולות:

פרייה דה קלארידד, פיגיירה דה פוז’ (Praia de Claridade, Figueira da Foz) חוף רחצה חמוד על האוקיינוס עם טיילת מקסימה מלאה במסעדות דייגים.

פרייה פלוביאל דה פאליירוש אי זורו, קוימברה (Praia fluvia de Palheiros e Zorro, Coimbra) חוף נהר על נהר המונדנגו שחוצה את קוימברה.   

 

אז עכשיו כשיש לכם את כל המידע, כל מה שחסר הוא רק להתחיל לתכנן את הטיול הבא שלכם 😉 

להמלצות לתכנון מסלולים שונים בין ליסבון ופורטו ניתן ללחוץ כאן


לקריאה נוספת