אובידוש

שיתוף הכתבה

אובידוש

במרכז פורטוגל, במרחק של כ-90 קילומטר מליסבון, בירת פורטוגל, שוכנת עיירה עתיקה וקסומה בשם אובידוש. העיירה ידועה בשל הסמטאות הצבעוניות המדהימות שלה וכן בזכות ההיסטוריה הארוכה שהיא טומנת בחובה. אתם כמובן מוזמנים להצטרף אלינו לסיור של אובידוש בו ניקח אתכם לכל המקומות השווים, ביניהן גם הערים בטאליה ונזארה 🙂

בכתבה זו נספר לכם על ההיסטוריה של אובידוש, האתרים החשובים במקום, איך מגיעים לאובידוש מליסבון, וכן נמליץ על פעילויות לילדים, מקומות לינה אירועים מיוחדים במקום ומה שווה לאכול ולשתות בביקור שלכם 🙂

רחובות אובידוש

ב-11 בינואר 1148 מלך פורטוגל הראשון, דון אפונסו הנריקש, כבש את העיר מידי המורים והפך אותה לאחת הנקודות האסטרטגיות והחשובות בהגנה נגד המורים. מאוחר יותר, העיר ניתנה כמתנה למלכה סנטה איזבל על ידי בעלה דון דיניש והפכה להיות חלק מ”בית המלכות” (קבוצת ערים שהיו שייכות למלכות ונוהלו עצמאית על ידן). כך החלה המסורת להעניק את אובידוש כמתנה למלכה, מה שהוביל לכך שהעיירה עברה מספר רה-אורגניזציות על ידי מלכות שונות. חשוב לציין שברעידת האדמה בשנת 1755 העיר סבלה הרס רב וחלק גדול מחומותיה וארמונותיה נהרסו.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

אתרים מרכזיים

מלבד הסתובבות ברחובות העיירה אשר יעוררו את עיניכם, ישנם אתרים מרכזיים ששווים ביקור –

הטירה של אובידוש – Castelo de Óbidos

בנייתה החלה בתקופה הרומית, אולם בניית חומותיה הסתיימה מאוחר יותר תחת השפעת המורים. הסגנון הארכיטקטוני של הטירה מושפע מהעמים שחיו באזור כך שניתן למצוא בהם ערוב של סגנונות כגון; רומאי, ערבי, גותי, ברוק ומנואלני.

לאחר רעידת האדמה של 1755 הטירה והחומות לא שופצו בשל קושי כלכלי. למען האמת, הם שופצו רק במאה ה-20 לצורך בניית הפוזאדה הפורטוגזית הראשונה שנבנתה בתוך ארמון (לקריאה אודות תופעת הפוזאדות בפורטוגל לחצו כאן). הפוזאדה הזו, שנקראת פוזאדת טירת אובידוש, קיימת עד היום וניתן ללון בה. הטירה מתנשאת לגובה של כ-79 מטר מעל פני הים והיא בנויה בצורת מלבן המשתלב באופן טבעי במבנה ההר.

בתוך חומות הטירה נמצא הכפר העתיק של אובידוש אשר סיור ברחובותיו נותן תחושה של חזרה בזמן. בכל אחד מהרחובות ניתן למצוא טברנות וחנויות מזכרות בהן תוכלו למצוא מגוון פריטים בסגנון ימי הביניים ודברים יחודיים לעיר. חשוב לציין שהכניסה לארמון חופשית בימים רגילים, והינה בתשלום רק בימים שבהם מתקיימים בה פסטיבלים מיוחדים, עליהם נפרט בהמשך 🙂

כנסיית סנטה מריה – Igreja de Santa Maria

זוהי הכנסייה המרכזית של העיר והיא קיימת עוד מימייה הראשונים. האגדה מספרת שהכנסייה הייתה קיימת בתקופה הרומאית, אולם המורים הפכו אותה למסגד והיא חזרה להיות כנסייה רק עם הגעתו של המלך דון אפונסו הנריקש בשנת 1148. במאה ה-15 לספירה הוסיפו לכנסיה מגדל עם פעמון.

בשנת 1535 העיר חוותה רעידת אדמה והמגדל סבל נזקים אבל שופץ. באותו שיפוץ שולב סגנון ברוקי אשר ניתן להבחין בו כיום. ניתן לבקר בכנסייה בכל ימות השנה, אולם שעות הפתיחה משתנות כך שכדאי להתעדכן.

רוצים עוד טיפים מעולים? בקרו בקהילה שלנו בפייסבוק! >>

פסטיבלים ופעילויות לילדים

מלבד האתרים הקבועים, חשוב לדעת שבאובידוש מתקיימים כמה אירועים מיוחדים לאורך השנה, אשר מושכים אליה תיירים רבים מכל רחבי פורטוגל. שלושת הפסטיבלים המרכזיים הם פסטיבל ימי הביניים, עיר חג המולד ופסטיבל השוקולד והם מושלמים לטיול עם ילדים!

פסטיבל ימי הביניים – Mercado Medieval de Óbidos

פסטיבל ימי הביניים נערך מדי קיץ ברחובות אובידוש וזוהי הזדמנות מעולה לחזור בזמן לתקופת ימי הביניים. אם אתם מגיעים לפסטיבל תוכלו להשתלב בלבוש, לקחת חלק בריקודי התקופה ואף להשתתף בשחזורים היסטוריים. האווירה בעיר בימים אלו מיוחדת מאוד, וזוהי הזדמנות מצוינת לחוות אירוע פורטוגלי מושקע וכן את אחת התקופות החשובות שאובידוש חוותה בעבר. 

Vila Natal

בכל שנה לקראת חג המולד, אובידוש הופכת לכפר חג מולד חורפי וקסום. העיר מימי הביניים הופכת לארץ פלאות חגיגית בתוך הרחובות ההיסטוריים והטירה של אובידוש, ומציעה שפע של פעילויות ואטרקציות למבקרים בכל הגילאים. האירוע מתקיים מסוף נובמבר ועד תחילת ינואר וכולל שוק חג מולד בו תוכלו למצאו יין חם, מאכלים מסורתיים ומזכרות מיוחדות מלאכת יד. בין הפעילויות לילדים תוכלו לבקר בבית של סנטה, להנות ממשטח החלקה על הקרח והופעות חיות, כולל מופעי בובות ומופעים מוזיקליים. כרטיסי כניסה בדרך כלל נעים בין 6 אירו ל-10 אירו לאדם, עם עלויות נוספות עבור פעילויות ספציפיות כמו החלקה על הקרח. 

פסטיבל השוקולד הבינלאומי – Festival Internacional de Chocolate de Óbidos

פסטיבל השוקולד מתקיים בכל שנה באובידוש בין מרץ לאפריל. בכל שנה נבחר לפסטיבל נושא שונה אשר הכל סובב סביבו. בזמן הפסטיבל ניתן לטעום שוקולד מיצרנים שונים מכל רחבי העולם. כמו כן, מתקיימת תחרות פיסול בשוקולד שבה הפסלים קשורים כמובן לנושא הפסטיבל. ביקור בפסטיבל הזה הוא חובה לאוהביי השוקולד שיוכלו לעבור בו יום שלם של חוויה גסטרונומית.

רוצים לבקר בעוד פסטיבלים? היכנסו לכתבה הבאה על פסטיבלים בפורטוגל.

לינה באובידוש

מטיילים רבים בוחרים באובידוש הקסומה למקום עצירה ללילה בדרכם מליסבון לפורטו או ההפך. ריכזנו לכם במקום אחד את ההמלצות השוות ביותר שלנו למקומות לינה באובידוש, כאן: מקומות לינה מומלצים באובידוש.

איך מגיעים לאובידוש?

ישנן כמה דרכים להגיע לאובידוש:

רכב שכור

הגעה מליסבון לאובידוש ברכב שכור היא ממש פשוטה. מדובר בנסיעה נוחה של כשעה על הכביש המהיר. שימו לב שאין כניסה לחלק של אובידוש המוקף בחומה, אך ממש בכניסה יש חניון בו תוכלו להשאיר את הרכב. 

תוכלו לקרוא בהרחבה על נהיגה והשכרת רכב בפורטוגל בכתבה שלנו בנושא כאן.

תחבורה ציבורית

כדי להגיע לאובידוש מליסבון תצטרכו לקחת אוטובוס לעיירה הסמוכה לאובידוש – Caldas da Rainha. ישנן כמה חברות שמציעות אוטובוסים בתדירות גבוהה, המוכרות ביותר הן Flixbus ו-Rede Expressos, והאוטובוסים יוצאים מתחנות Sete Rios ו-Oriente אליהן אפשר להגיע במטרו. תוכלו לקרוא על תחבורה ציבורית בליסבון כאן.

ב-Caldas da Rainha תצטרכו לקחת רכבת מתחנת הרכבת שנושאת את אותו השם ולנסוע כ-5 דקות לאובידוש, או לקחת מונית/אובר/בולט שיעלו לכם בסביבות 10 אירו לכיוון ויארכו כ-15 דקות.

 

סיור 

אם לא בא לכם לנהוג או להסתבך עם החלפות של אוטובוסים ורכבות, סיור מודרך הוא הפתרון בשבילכם 🙂 בסיור שלנו לא תצטרכו להתאמץ ותרוויחו ביקור בשני מקומות נוספים באזור – בטאליה ונזארה (המקום עם הגלים הגבוהים בעולם). תוכלו להתרשם ולהירשם כאן

קולינריה ומסעדות באובידוש 

ריכזנו לכם במקום אחד את ההמלצות הטובות ביותר למסעדות באובידוש, תוכלו למצוא אותן ממש כאן: מסעדות מומלצות באובידוש.

אבל… מה שהכי חשוב לטעום באובידוש זה בכלל לא אוכל מקומי – אלא ליקר!

אובידוש הוא המקום המזוהה ביותר עם ליקר הדובדבנים המפורסם של פורטוגל: הז’ינז’ינייה. הליקר הזה מרוכז ומתוק, מיוצר מדובדבנים שגדלים באזור אובידוש ועל כן היא ידועה כאזור המוצלח לטעימות. ברחבי העיר אתם תתקלו בדוכנים שמוכרים טעימות בכוס שוקולד, אל תפספסו!

דוכן ז'ינז'ינייה באובידוש

 
 
 
 

לקריאה נוספת