מסלול טיול מליסבון לפורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מסלול טיול מליסבון לפורטו

הקדמה: רבים שואלים אותנו האם אנחנו מציעים טיול שיוצא מליסבון עד לפורטו, או להפך. אנו תמיד משיבים שהדבר אינו מעשי בשל המרחק בין הערים, ויותר מכך – בשל שלל הדברים שיש לראות בדרך. משכך – אנו מציעים את המדריך הבא המפרט מסלול טיול מליסבון לפורטו לביצוע באופן עצמאי ברכב שכור.

איך מגיעים מליסבון לפורטו?

על מנת למצות את המקומות שניתן לבקר בין הערים הגדולות, נמליץ לטייל ביניהן באמצעות רכב שכור. אבל אין זה אומר שזו הדרך היחידה. אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה על האפשרויות בכתבה שלנו על דרכי הגעה מליסבון לפורטו.

road

כמה זמן להקדיש לטיול מליסבון לפורטו?

כדי לענות על השאלה הזו נתחיל במעט פרטים טכניים;

המרחק בין ליסבון לפורטו הוא כ-315 ק”מ, כך שנסיעה ברכב ללא עצירות תיקח כ-3.5 שעות. אתם ודאי מבינים שבמרחק שכזה אתם יכולים לבקר בשלל מקומות מעניינים, באופן שיתחלק על פני מספר ימים, יומיים או יום אחד. ההחלטה לגבי משך הזמן שיוקדש לפרק הזה של הטיול היא עניין של העדפה אישית וזמינות.

בפירוט להלן נשמח להציע לכם 3 אפשרויות שתואמות אורכי טיול משתנים:

  1. למבקרים בטיול קצר נמליץ להקדיש רק יום אחד למעבר בין ליסבון לפורטו.
  2. למבקרים בטיול יותר גמיש נמליץ להקדיש כיומיים למעבר בין ליסבון לפורטו.
  3. למבקרים בטיול ארוך נמליץ להקדיש מספר ימים למעבר בין ליסבון לפורטו, ולעשות זאת במעין מסלול מעגלי.

הערה חשובה: בהצעות להלן אנו לוקחים בחשבון שאת הביקור בעיירות סינטרה וקשקאיש וכן בנקודה המערבית ביותר ביבשת – קאבו דה רוקה, תעשו כטיול יום מליסבון ולא כחלק מהמסלול בין ליסבון לפורטו. זוהי המלצתנו, בין אם תעשו זאת כחלק מטיול מודרך ובין אם עצמאית. להרחבה על אפשרות הטיול המודרך אתם מוזמנים לבקר כאן.

ככל שלא עשיתם זאת, אנו ממליצים בחום לשקול לשלב לכל הפחות ביקור בעיירה סינטרה בדרך מליסבון לפורטו (מה שיצריך לוותר על אחד מהמקומות האחרים שיפורטו, אך זה לשיקולכם).

אפשרות 1 – מסלול טיול מליסבון לפורטו – יום אחד

מסלול הטיול הקלאסי מליסבון לפורטו יהיה בן יום אחד אשר במהלכו תעצרו לבקר במספר מקומות בעיקר ברצועת החוף המערבית של פורטוגל. נפרט את רשימת המקומות המומלצים לביקור בסדר כרונולוגי מליסבון לפורטו:

  1. אובידוש – Óbidos

את היום תתחילו עם נסיעה בת כשעה מליסבון לאובידוש – עיירה ציורית מימי הביניים שמבוצרת עד היום בחומה. אובידוש ידועה כעיירה ססגונית עם מדרחוב מרכזי צבעוני ושוקק שמזמין אליו מאות מבקרים מדי יום. בביקור בעיירה תוכלו ליהנות מהחנויות, הדוכנים ובתי הקפה המקסימים של העיירה במדרחוב המרכזי. כמו כן, תוכלו לצאת לטיול על החומה שמקיפה את העיירה כדי ליהנות מהנוף שמסביב.

מה שלא יהיה – אל תשכחו לטעום באובידוש את הליקר המקומי ז’ינז’ינייה, אשר מקורו בעיירה זו. לאורך הרחוב המרכזי תתקלו בהמוני מקומיים שיציעו לכם לטעום את הליק בכוס שוקולד, כמקובל במסורת.

כמה זמן מומלץ להקדיש לאובידוש: ביקור ממוצע במקום יערך בין שעתיים ל-3, בהתאם לקצב שלכם בין החנויות 😉.

  1. נזארה – Nazaré

הלוא היא “נצרת” 😊 כן כן, נזארה הפורטוגלית קרויה על שם נצרת שלנו ואם אתם תוהים מדוע – לחצו על הכותרת של פסקה זו להרחבה. מלבד שמה האטרקטיבי, נזארה ידועה כאתר גלישה בין המפורסמים בעולם, בהיותה המקום שבו נרשמים הגלים הגבוהים ביותר בהיסטוריה. מדי שנה נערכות בה תחרויות גלישה חשובות ביותר והמוני צופים מגיעים להתרשם מעוצמות הטבע של הגלים.

בביקור בנזארה אתם רוצים לכוון לעצירה בתצפית שנקראת: Miradouro do Suderco. בתצפית הזו תיהנו משוק מקומי של פיצוחים ופירות יבשים אשר מופעל על ידי נשות העיירה. כמו כן, תחשפו למראה החוף המרהיב של נזארה ולגולת הכותרת – תוכלו לתצפת על הגלים המפורסמים מהמגדלור של המקום. שימו לב שלאחר חנייה בקרבת התצפית עליכם לרדת רגלית לעבר המגדלור על מנת לבקר בו (בעלות כניסה סמלית) וליהנות מהגלים.

כמה זמן מומלץ להקדיש לנזארה: ביקור ממוצע במקום יקח כשעה וחצי, אלא אם תחליטו ליהנות ממסעדות הדגים שבמקום ולעצור לארוחת צהריים.

nazare

  1. בטאליה – Batalha

המטיילים שלנו יודעים שאנו לא נוהגים להקדיש הרבה זמן בסיורים שלנו לכנסיות ומנזרים, אבל את המנזר הזה אתם חייבים לפקוד! המנזר של בטאליה – Mosteiro da Batalha נחשב לפנינה אדריכלית שמשאירה את המבקרים בה פעורי פה. אנו ממליצים בחום לשקול ביקור במקום על מנת ליהנות ממראה מרשים המשקף את ההיסטוריה המרהיבה והעוצמתית של המקום.

כמה זמן מומלץ להקדיש לבטאליה: ביקור במנזר יכול לקחת בין חצי שעה לשעה, בהתאם לקצב ההתרשמות שלכם מהמקום.

  1. אביירו – Aveiro

אביירו נחשבת ל”ונציה הקטנה של פורטוגל”, בשל היותה עיירה מקסימה שחוצות אותה תעלות. באופן מפתיע ניתן אף לצאת לשייט בגונדולה בתעלות אלו ולגמרי להרגיש כאילו קפצתם לרגע לאיטליה. מלבד המראה המלבב של התעלות – אביירו יכולה לשמש כתחנה נחמדה לעצירת קפה על מנת להקל על הנסיעה שנותרה מבטאליה ועד פורטו.

 

לרשימת הסיורים שלנו לפי מועדים לחצו כאן >>

אפשרות 2 – מסלול טיול מליסבון לפורטו – יומיים

אם אתם בעניין של להספיק כמה שיותר מקומות בביקורכם בפורטוגל, ייתכן שתרצו לשלב במעבר בין ליסבון לפורטו אפילו יומיים כדי להגיע למקומות נוספים. מסלול שכזה יכלול את המקומות אשר פרטנו למעלה באפשרות 1 אבל בשילוב מקומות נוספים כפי שיפורט להלן:

ביום הראשון נמליץ לבקר במקומות הבאים:

  1. אובידוש – כמפורט באפשרות 1 לעיל
  2. נזארה – כמפורט באפשרות 1 לעיל
  3. בטאליה – כמפורט באפשרות 1 לעיל
  4. טומאר – Tomar

טומאר היא עיר שלא הרבה תיירים מגיעים אליה במסגרת ביקור בפורטוגל, ויש מי שדווקא בשל כך ישמח לבקר בה. היא ממוקמת במרכז המדינה ואם כבר מגיעים אליה זה יהיה בשביל לבקר במנזר המפורסם Convento de Cristo (כן, אנחנו יודעים שגם בבטאליה שלחנו אתכם למנזר, אבל האמת ששניהם מרשימים במיוחד. כמובן שתוכלו לוותר על אחד מהם ולבחור באיזה מהם אתם מבקרים). אבל מלבד המנזר – בטומאר תוכלו לקבל הצצה להיסטוריה היהודית המרתקת של פורטוגל. במרכז העיר חבוי בית כנסת עתיק בין סימטאות מקומיות מתוקות. הכתובת היא:

Rua Dr. Joaqui, Jacinto 73

מדובר ברחוב פנימי שלא ניתן להגיע אליו עם רכב, כך שכאשר אתם מתקרבים (זה מרחק של כמה דקות נסיעה מהמנזר), תחפשו חניה באחד הרחובות הראשיים ותמשיכו בצעידה רגלית לכיוון בית הכנסת. קחו בחשבון שהפורטוגזיים, על אף היותם אדיבים במיוחד, יכולים להיות לא צפויים וייתכן שתגיעו למקום והוא יהיה סגור להפסקה או אפילו לשיפוצים. במקרה כזה צאו לסיבוב בסמטאות של המקום ונסו לחזור לבדוק אולי התמזל מזלכם.

בתום היום הראשון נמליץ להשלים את הנסיעה לעיר קוימברה וללון שם, כך תתחילו את יום המחרת עם טיול בה.

 

ביום השני נמליץ לבקר במקומות הבאים:

  1. קוימברה – Coimbra

קוימברה היא לא פחות ולא יותר – בירתה לשעבר של פורטוגל!  כבר שתתקרבו עם הרכב למקום תיהנו מהמראה המיוחד שלה על גבעה. אבל לא רק בשביל היופי מגיעים לבקר בקוימברה.. העיר הזו מפורסמת בעיקר בזכות האוניברסיטה העתיקה שלה, בין העתיקות באירופה, עוד משנת 1290. ביקור באוניברסיטה יכלול הצצה להיסטוריה המטריפה של המקום, לרבות הספרייה המפוארת ומגדל השמירה המרשים שמתצפת על כל הסביבה (שימו לב שבקניית כרטיס הכניסה אתם תקבלו שעת כניסה ייעודית לביקור בספריה). ניתן לבקר עצמאית מקום עם אוזניות שמע או להצטרף להדרכה באנגלית.

מלבד הספרייה, קוימברה מציעה סמטאות קסומות ונעימות לטיול, אך קחו בחשבון שאפילו יותר מליסבון ופורטו – מדובר בעיר הררית במיוחד. למי שיבחר לטייל גם ברחבי העיר – יוכל להגיע למתחם בו פעלה האינקוויזיציה הפורטוגלית בין השנים 1821-1536. עוד הצצה להיסטוריה היהודית, לצערנו פחות נעימה, להיסטוריה היהודית בפורטוגל.

בתום היום השני השלימו את הנסיעה לעבר פורטו, ואם תרצו ניתן לשלב עצירת קפה באביירו – כמפורט לעיל בנקודה 4.

הצעה: הפירוט לעיל מציע מסלול רצוף בן יומיים לנסיעה מליסבון לפורטו. ניתן לחלק את המסלול הזה גם על פני שני ימים נפרדים כשאחד מיועד לנסיעה בין ליסבון לפורטו והשני מיועד לחזרה מפורטו לליסבון.

coimbra

אפשרות 3 – מסלול טיול מעגלי מליסבון לפורטו – מספר ימים

ניקח את כל המקומות שפורטו לעיל, נשנה מעט את סדר הביקור בהם ואף נוסיף מקומות נוספים – והנה לכם מסלול טיול רחב ומקיף בין ליסבון לפורטו. טיול שכזה יצריך כ-10 ימים לפחות לכל הביקור בפורטוגל (בהנחה שאתם רוצים להעביר בכיף יומיים או שלושה גם בפורטו וגם בליסבון).

את המסלול המעגלי הזה נמליץ לבנות באופן הבא:

ביום הראשון של הדרך בין ליסבון לפורטו נמליץ לבקר במקומות הבאים:

  1. יציאה מליסבון לטומאר – כמפורט באפשרות 2 לעיל.
  2. המשך מטומאר לקוימברה – כמפורט באפשרות 2 לעיל.

בתום היום הראשון להישאר ללינה בקוימברה.

ביום השני של הדרך נמליץ לבקר במקומות הבאים:

  1. שמורת סרה דה אשטרלה – Serra da Estrela

ביום זה תצאו מקוימברה בנסיעה לעבר שמורת הטבע הממוקמת בגבול המזרחי של פורטוגל. קחו בחשבון שמרגע הכניסה לשמורה – הנסיעה תהא מפותלת וכנראה איטית יותר ממה שאפליקציות ההכוונה יספרו לכם. שמורת אשטרלה ידועה בזכות כפרי הצפחה המיוחדים השוכנים בתחומיה. נמליץ בחום להגיע לכפר פיודאו – Piódão, אותו תזהו כמקבץ מקסים של בתים הבנויים מצפחה ומעוטרים בכחול. בסביבת הכפר ניתן לצאת למסלולי טיול רגליים באורכים משתנים.

מלבד כפרי הצפחה, ניתן להגיע בשמורה לנקודה הגבוהה ביותר בפורטוגל הנקראת – Torre. שם תיהנו מרכבל חמוד שמתצפת על הסביבה וכן משוק מקומי של גבינות ומוצרי שעם. זו תהיה הזדמנות טובה ליהנות מהגבינה המקומית שנקראת “סרה דה אשטרלה”.

לקראת אחר הצהריים החלו בנסיעה מחוץ לשמורה לעבר עיירות האנוסים.

  1. בלמונטה – Belmonte

בלמונטה היא אחת מבין מספר עיירות קטנות במזרח פורטוגל אשר בהן הצליחו האנוסים לשמר את הדת בחשאי למעלה מ-500 שנים. מבין העיירות אנו ממליצים בעיקר על בלמונטה בהיותה מציעה מגוון אתרים בהם ניתן לבקר ולהתרשם מההיסטוריה היהודית. כך למשל – בית הכנסת הפעיל של המקום וכן מוזיאון היהדות. כמו כן, בלמונטה מציעה פוזאדה מקומית ללינה, שזוהי חוויה מיוחדת שכדאי לנסות אם הגעת לפורטוגל. לקריאה על תופעת הפוזאדות לחצו כאן. 

אם כן, בתום היום השני הישארו ללינה בבלמונטה.

ביום השלישי נמליץ להקדיש את הטיול למקום אחד:

  1. עמק הדורו – Douro Valley

ביום הזה תתכוננו לנסיעת נופים עוצרת נשימה. תתחילו את היום עם יציאה מבלמונטה לעבר עמק הדורו, אשר ידוע כאחד מאזורי ייצור היין העתיקים בעולם. ולא סתם יינות – יינות הפורט הידועים של פורטוגל. רק הנסיעה עצמה בעמק הדורו מצדיקה את הביקור, במהלכה תיהנו מנופי הטרסות בשלל גווני הירוק לצד נהר הדורו המקסים. ביקור בעמק יכלול עצירה באחד או שניים מיקבי המקום, שייט נעים בנהר, תצפיות מרהיבות ובעיקר אוויר צח לנשמה. לחצו על הכותרת של פסקה זו להרחבה על מסלול מלא לעמק הדורו.

בתום היום השלישי אתם יכולים להישאר ללון בעמק הדורו, או להתקדם ללינה בפורטו.

douro valley

לאחר עצירה בפורטו (לכמה ימים שתבחרו בהתאם לזמינות שלכם), כשתגיע העת לחזור לליסבון אתם יכולים לקחת את הפירוט שהצענו באפשרות 2 לעיל ולנסוע אותו הפוך מפורטו לליסבון באופן הבא:

  1. אביירו – כמפורט באפשרות 1 לעיל.
  2. קוימברה – כמפורט באפשרות 2 לעיל.
  3. טומאר (עם לינה) – כמפורט באפשרות 2 לעיל.
  4. בטאליה – כמפורט באפשרות 1 לעיל.
  5. נזארה – כמפורט באפשרות 1 לעיל.
  6. אובידוש – כמפורט באפשרות 1 לעיל.

אם תרצו להקדיש רק עוד יום אחד לחזרה מפורטו לליסבון, תיקחו את הפירוט שהצענו באפשרות 1 לעיל ותסעו אותו הפוך באופן הבא:

  1. אביירו – כמפורט באפשרות 1 לעיל.
  2. בטאליה – כמפורט באפשרות 1 לעיל.
  3. נזארה – כמפורט באפשרות 1 לעיל.
  4. אובידוש – כמפורט באפשרות 1 לעיל.

כמובן שבשני המקרים – מאובידוש המשיכו לליסבון.

חשוב להכיר, לכל המסלולים: הכבישים הראשיים בפורטוגל ברובם הם כבישי אגרה. המשמעות היא שנסיעה מליסבון לפורטו יכולה לעלות כ-50 אירו נוספים. על מנת להקל על המעבר בכבישים אלו, אנו ממליצים בחום לרכוש את הקופסא של Via Verde כשיציעו לכם אותה במעמד השכרת הרכב. קופסא זו תאפשר תשלום אוטומטי ומעבר חלק בכבישים אלו, בעוד שהתשלום הידני הוא מסובך ולעתים לא אינטואיטיבי וגורר התעסקות אפילו מהחזרה ארצה.

נסיעה נעימה ומוצלחת 😊

רוצים לבדוק את מזג האוויר בפורטוגל במשך כל עונות השנה?


לקריאה נוספת