המלצה למסלול בן 5 ימים בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / המלצה למסלול בן 5 ימים בפורטוגל

המלצה למסלול בן 5 ימים בפורטוגל

החלטתם לטוס לטיול בפורטוגל לקצת יותר מסופ”ש, שמעתם שיש הרבה מה לראות גם מחוץ לליסבון ואתם מבולבלים איך אפשר להספיק הכל?

הגעתם למקום הנכון (:

כמובן שתמיד ניתן להגיע לליסבון וליהנות ממנה בקצב רגוע גם במשך חמישה ימים (עם הקדשת יום אחד לעיירה סינטרה וסביבתה – ראו פירוט בהמשך), אך מי שאוהב להספיק הרבה בזמן קצר – יכול ליהנות ממקומות נוספים. ייתכן שכבר קראתם את המלצתנו לגבי מסלול קלאסי בן 8 ימים בפורטוגל, והבנתם שפורטוגל מציעה אינסוף של חוויות לכל אורכה ורוחבה. בדרך כלל, המגיעים לטייל בפורטוגל בוחרים במסלול הידוע שבין העיר ליסבון לעיר פורטו. גם אם הגעתם לזמן קצר – עדיין תוכלו לשלב לא מעט יעדים בדרך.

הנה לכם מסלול מומלץ ל-5 ימים מלאים של טיול בפורטוגל:

המסלול יתחיל בנחיתה בעיר הבירה – ליסבון, לה מומלץ להקדיש את יום הנחיתה והיום שלמחרת. כמובן שעדיף לתאם טיסה שנוחתת בשעות הבוקר על מנת לא להפסיד את היום. ביום הראשון לאחר נחיתה והתמקמות ניתן לצאת לטיול היכרות עם העיר, ולמחרת, ביום השני, לחקור אותה לעומק. מה שבטוח – עדיף להתנייד בעיר באופן רגלי ובעזרת אמצעי התחבורה הציבורית, אין צורך בהשכרת רכב לימים הללו.

במרכז ליסבון יש שלושה אזורים מרכזיים לטיול: שיאדו (Chiado), השכונה הססגונית והמודרנית; באישה (Baixa), המישור שמציע כיכרות מרשימות, חנויות ובתי קפה נחמדים; ואלפמה (Alfama) השכונה העתיקה של העיר. בכל אחד מהאזורים מומלץ לטייל רגלית ולהתרשם מהאדריכלות והאותנטיות שהם מציעים. מלבד אזורי המרכז, ישנו גם האזור המפורסם בלם (Belém), השוכן כששה קילומטרים ממרכז העיר. אזור בלם ידוע בעיקר בהקשרו לתקופת עידן התגליות של האימפריה הפורטוגזית. טיול באזור יחשוף אתכם לאלמנטים שונים הקשורים למסעות המפורסמים של מגלי הארצות הידועים של פורטוגל.

בלוח הזמנים הצפוף, ובכלל, נמליץ כמובן להצטרף לסיורנו השונים בעיר על מנת להקל על ההיכרות עמה ועל מנת לנצל את הזמן באופן הכי יעיל.

את היום השלישי מומלץ להקדיש למספר יעדים קרובים לליסבון, עם מעבר ללינה מחוץ לה. ביום זה כבר נדרש להשכיר רכב. תחילה יש לבקר בעיירת הנופש סינטרה (Sintra), אשר מציעה לתייר ארמונות עתיקים ושרידים ארכיאולוגיים מתקופות שונות. מומלץ לבקר בארמון הפנה המפורסם (Palacio da Pena), מבנה מפואר ומרשים אשר מוצף בסגנונות וצבעים. מלבדו, העיירה מציעה ארמונות מלאי הוד והדר, טירות קסומות והאזור כולו טובל בגווני ירוק מרהיבים.  היכנסו לקבלת מידע נוסף על ארמונות וטירות בסינטרה והסביבה.

ארמון הפנה בסינטרה - Palácio da Pena

בהמשך נהוג לבקר בקאבו דה רוקה (Cabo da Roca), הנקודה המערבית ביותר באירופה. שם ניתן להתרשם מעוצמות האוקיינוס האטלנטי כשעומדים על צוקים הנישאים לכ-150 מטרים מעליו.

לבסוף, מומלץ להתחיל להצפין לעבר לינה באובידוש (Obidos). את הלילה הזה נמליץ להעביר בפוזאדה המפורסמת של אובידוש. להרחבה על נפלאות הפוזאדות של פורטוגל, לרבות זו של אובידוש, לחצו כאן.

היום הרביעי יהיה “היום הפתוח” לבחירתכם. את היום הזה ניתן להעביר בכל מיני יעדים בדרך לפורטו על פי בחירתכם. מאחר שלנתם באובידוש, מומלץ לצאת בבוקר לסיבוב בעיירה. אובידוש היא עיירה הציורית מבוצרת מתקופת ימי הביניים, שם מומלץ לטייל בין סימטאותיה. לאחר מכן, תוכלו לבחור איך לנצל את היום מתוך מספר אפשרויות:

אפשרות 1 תהא להצפין לאורך החוף עם עצירה במספר יעדים: מאובידוש ניתן להמשיך לעבר נאזארה (Nazare), הקרויה על שם העיר נצרת. תכנון אידיאלי יהיה לאכול ארוחת צהריים לצד נופיה המרהיבים של נאזארה. אגב, אם יש בקהל גולשים – בנאזארה תתפסו את הגל הגדול ביותר בפורטוגל, אשר מושך אליו גולשים רבים מכל העולם. לבסוף, רגע לפני שמגיעים לפורטו ניתן לעצור גם באביירו (Aveiro), אשר נחשבת ל”ונציה של פורטוגל”. העיירה הזו פשוט מזמינה טיול בין רחובותיה העתיקים, הבתים הצבעוניים ומערכת התעלות המזכירות את ונציה. הדרך הנעימה ביתר לחוות אותה היא בשייט בגונדולה בנהר. לסיום – יש לסיים את המסע צפונה ולהגיע ללינה בפורטו. באפשרות זו תגיעו לעיר פורטו יחסית מוקדם ותוכלו לנצל שם את שעות הערב.

אפשרות 2 תהא יציאה מאובידוש לכיוון צפון מזרח המדינה, דרך שני יעדים: טומאר (Tomar) וקוימברה (Coimbra). טומאר היא אחת מהערים העתיקות בפורטוגל. מומלץ לבקר במנזר הטמפלרי העתיק מהמאה ה-12 – Convento do Cristo – אשר הוכתר כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו. כמו כן, בטומאר נמצא אחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר בפורטוגל, אשר נבנה במאה ה-15 לספירה. בית הכנסת ממוקם במרכז הרובע היהודי ומומלץ לבקר בו.

לאחר הביקור בטומאר ניתן להמשיך לקוימברה, עיר האוניברסיטה והסטודנטים. בקוימברה נמצאת האוניברסיטה הראשונה של פורטוגל, ובעברה היא אף נחשבה לבירת פורטוגל. מומלץ לבקר באוניברסיטה וכן בסימטאות הצרות המובילות אליה. זאת ועוד, בימים יפים ניתן לצאת לשייט בנהר המונדגו שנמצא בקוימברה. באפשרות זו רצוי לשקול לינה בקוימברה, עם יציאה מוקדמת למחרת בבוקר לעבר פורטו.

קוימברה - Coimbra

אפשרות 3 תהא רלוונטית למי שמסוגל להתמיד בלו”ז צפוף ומוכן להשקיע ביום ארוך; באפשרות זו ניתן לצאת מאובידוש לכיוון צפון מזרח, לעבר שמורת טבע מרשימה וביקור בעיירות של אנוסי פורטוגל. היום יתחיל בביקור בסרה דה אשטרלה (Serra da Estrela), שמורת טבע ענקית המציעה נהרות, אגמים וטבע עוצר נשימה. משם, מומלץ להמשיך לעבר העיירה בלמונטה (Belmonte), שם הצליחו האנוסים לשמר את הדת במשך כ-500 שנה בחשאי. בבלמונטה יש לבקר במוזיאון היהדות ובמידה ומתאפשר גם בבית הכנסת הפעיל שעדיין קיים בעיירה. מלבד בלמונטה, בסביבה זו שוכנות גם עיירות האנוסים גאורדה (Guarda) וטרנקוזו (Trancoso). למי שמעדיף להספיק יותר מההיסטוריה היהודית באזור ופחות משמורת הטבע – יוכל לקצר מחלקו הראשון של היום ולבקר בעיירה נוספת. כך או אחרת, על מנת להקל על הנסיעה למחרת, מומלץ להתקדם בתום יום זה ללינה דווקא בעיירה טרנקוזו.

פיאודאו, סרה דה אשטרלה - Piódão, Serra da Estrela

היום החמישי יוקדש כמובן לפורטו – עיר הבירה השנייה של פורטוגל. היא שוכנת על נהר הדוארו וששה גשרים חוצים אותו ומחברים בין פורטו לבין העיר שנמצאת מצדו השני של הנהר: וילה נובה דה גאיה (Vila Nova de Gaia). סיור בפורטו יכלול ביקור באזור העיר העתיקה וביקור באחד מהיקבים המקומיים שנמצאים בעיר וילה נובה דה גאיה, לרבות טעימות יין מקומי. מלבד זאת, פורטו מציעה חיי לילה מהנים ורובע ריביירה ססגוני ומדהים.

 

במסלול מסוג זה – מומלץ לתאם את הטיסה חזור מפורטו, מאוחר ככל הניתן ביום החמישי, ואם בא בחשבון – מומלץ בכלל בבוקר שלמחרת (ביום השישי בטיול).

למי שאינו מסתדר עם טיסה חזור מפורטו, מומלץ לבחור ביום הרביעי באפשרות הראשונה, ולוותר על העצירה באביירו לטובת הגעה מוקדמת לפורטו. כך היום החמישי יוקדש בחציו הראשון לפורטו, ובחלקו השני לחזרה לליסבון.

טיול מהנה! (:

 
 
 

לקריאה נוספת