סטובל – יום טיול מליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / סטובל – יום טיול מליסבון

ביקרתם בליסבון ותהיתם לעצמכם מה קורה מעבר לנהר הטז’ו? אז תנו לנו לספר לכם על מקום אחד ומרכזי ביותר באזור – העיר סטובל (Setúbal)!

העיר סטובל שוכנת כ-48 ק”מ דרום-מזרחית מליסבון (מעבר לנהר הטז’ו) על הגדה הצפונית של נהר הסאדו וחיים בה היום כ-120,000 תושבים. זו העיר הגדולה ביותר בחצי האי סטובל, והנמל שלה הוא הנמל השלישי בגודלו בכל פורטוגל.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

לסטובל היסטוריה עשירה עוד מתקופת השלטון הרומי באזור (המאות ה-1 עד ה-5 לספירה) ונקראה בעבר “Cetóbriga”. בהמשך העיר נכבשה על ידי המורים, יחד עם אזורים רבים בפורטוגל ודרום ספרד של ימינו, ולאחר מכן נכבשה מחדש על ידי הנוצרים במהלך הרקונקישטה (הכיבוש מחדש) במאה ה-12.  בתקופת ימי הביניים והרנסנס האזור של סטובל שגשג כנמל מסחר, והיה ידוע הידוע בתעשייה של בניית ספינות ובפעילויות ימיות ובכל מילא תפקיד חיוני בעידן התגליות של פורטוגל (המאות ה-15 וה-16). בעידן המודרני, סטובל התפתחה לעיר נמל שוקקת עם תעשיית דיג משגשגת, והיא ממשיכה להיות מרכז תרבותי וכלכלי משמעותי, המושך מבקרים עם האתרים ההיסטוריים והתרבות התוססת שלה.

 

אז אם בא לכם לשנות אווירה, לבקר במקום קצת פחות מתויר עם אטרקציות מיוחדות באזור, יום טיול בסטובל והסביבה יכול להיות אחלה אופציה.

סטובל Setubal

 

איך מגיעים?

ברכב – הכי פשוט שיש! שימו כתובת בוויז וצאו לדרך. שני גשרים מחברים את ליסבון ואת הגדה השנייה של נהר הטז’ו – גשר ואשקו דה גאמה (Ponte Vasco da Gama) וגשר ה-25 באפריל (Ponte 25 de Abril), ותוכלו לבחור מאיפה לנסוע. כך או כך הנסיעה תהיה כ-40 דקות. לשם הגיוון היינו ממליצים לנסוע בהלוך דרך גשר אחד, ובחזור דרך השני.

רכבת – הרכבת לסטובל עוברת בליסבון בתחנות Sete Rios ו-Campolide.

 

מה אפשר לעשות בסטובל?

  • לשבת לדרינק על הגדה של נהר הסאדו.
  • לבקר בשוק המסורתי Mercado do Livramento.
  • לצאת לשייט צפייה בלווייתנים ודולפינים.
  • לבקר במבצר פיליפ הקדוש (Castelo de São Filipe)
  • לאכול פירות ים ודגים משובחים במסעדות מקומיות!
  • לבקר בכיכר בוקאז’ המפורסמת (Praça do Bocage) שהינה הכיכר המרכזית של העיר, וקרויה על שם Manuel Bocag, משורר פורטוגזי מפורסם ויליד העיר סטובל.
  • לתפוס את המעבורת לטרויה (Tróia), לשון היבשה ששוכנת מול סטובל ומהווה אזור נופש עם כמה חופים חמודים. ניתן לשוט במעבורת מתחנת המעבורת של סטובל Atlantic Ferries Setúbal (Doca do Comércio) או בקטמראן מ-(Atlantic Ferries Catamarans (Setúbal. בשני המקרים אורך השיט יהיה כ-15-20 דקות.

 

עוד כמה אטרקציות שוות באזור למטיילים ברכב

כל המקומות ברשימה ממוקמים עד כ-30 דקות נסיעה מסטובל. ייתכן שגם אם אתם מטיילים ללא רכב תוכלו להגיע למקומות האלו באמצעות תחבורה ציבורית, מוניות ואפליקציות כמו אובר ובולט, אך עם רכב זה הרבה יותר פשוט ונוח.

  • תצפיות בשמורת הטבע סרה דה אראבידה (Serra da Arrábida) – שמורת הטבע יושבת על קו החוף בין סטובל לעיירת החוף סזימברה (Sesimbra) והשילוב של הגבוהות הירוקות לצד החופים הקטנים עם המים הכחולים שלה הוא ממש עוצר נשימה. אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור של אראבידה והסביבה במהלכו אנחנו מבקרים בשמורת הטבע. אם אתם מגיעים לסטובל באופן עצמאי רוצים לבקר בשמורה, מומלץ לשים באפליקציות הניווט את המיקום של התצפית Miradouro do Portinho da Arrábida, אך בדרך לשם יהיו תצפיות נוספות שתוכלו לעצור בהן.

שמורת הטבע אראבידה Serra de Arrabia

  • חופים בשמורת הטבע סדה דה אראבידה – אם הגעתם לאזור בקיץ, תוכלו להנות מהחופים של אראבידה שנחשבים לכמה מהחופים היפים ביותר באירופה! כמה מהחופים הממולצים הם Praia dos Galapinhos, Praia dos Coelhos, Praia do Creiro, Praia dos Galápos, ו-Praia da Figueirinha.
  • גלישת רוח (Paragliding) משמורת הטבע סרה דה אראבידה.
  • ביקור וטעימות יין ביקבים באזור – האזור של סטובל הוא אזור ייצור יין מפורסם, ונודע בעיקר סביב ייצור יין המושקטל המקומי שמיוצר לרוב מזנים מקומיים מהאזור. בעיירות באזור סטובל תוכלו לבקר ביקבים מקומיים כמו José Maria de Fonsececa, Quinta de Alcube ו-Casa Horacio Simoes.
  • ביקור בעיירה החוף סזימברה (Sesimbra) – עיירת חוף מתוקה שידועה כאזור דיג מפורסם, בה תוכלו להנות מרביצה על החוף, צלילה, וכמובן לאכול דגים ופירות ים הכי טריים ומצוינים שיש.
  • העיירה פלמלה (Palmela) והטירה (Castelo de Palmela) – ביקור בעיירה ותצפית על האזור מטירה מרשימה מהמאה ה-9 לספירה.

טירת פלמלה Palmela castel

 

 


לקריאה נוספת

​טיולי יום מליסבון

ליסבון, הממוקמת בחלקה המערבי של פורטוגל, שוכנת בסביבת עיירות ואזורים קסומים המצדיקים טיולי יום ממנה. לאחר שהייה של יומיים-שלושה בעיר עצמה, תוכלו לצאת לטייל סביבה וליהנות ממגוון חוויות משתנות; עיירות נופש, אתרי טבע עוצרי…


אובידושטבעליסבוןסינטרהפורטוגל כללי

אבורה

כולנו כבר שמענו על ערים מפורסמות וגדולות בפורטוגל כמו ליסבון ופורטו, אולם לאורכה ולרוחבה של פורטוגל פרוסות ערים קטנות יותר וכפרים ציוריים בעלי סגנונות משתנים, אשר מסמלים את התקופות השונות והכיבושים השונים מההיסטוריה…


אבורהאלנטז'ופורטוגל כללי

שמורות טבע ופארקים לאומיים בפורטוגל

בתור אחת שתמיד התגוררה בערים הגדולות, בארץ זה היה בתל אביב וכיום בליסבון, לא פעם יש בי את הצורך לברוח לטבע. במהלך שנות מגוריי בפורטוגל יצא לי לבקר לא מעט בשמורות טבע ובפארקים. מעולם לא התעמקתי בהבדל המונחים שבין שמורה…


אראבידהחופיםטבעפורטוגל כלליצפון פורטוגל
לכל הכתבות >>