גלישה בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / גלישה בפורטוגל

גלישה בפורטוגל

פורטוגל הינה אחד מיעדי הגלישה הפופולאריים בעולם, מדינה המעוטרת בקילומטרים רבים של חופים מדהימים לצד האוקיינוס האטלנטי. היא מציעה חופים בעלי גלים בגבהים שונים שיכולים להתאים לכל הרמות, והגלים הטובים ביותר לגלישה נמצאים במרכז המדינה. בשל עוצמתו וגודלו של האוקיינוס, בפורטוגל ניתן לתפוס גלים טובים ברוב ימות השנה. מדי שנה, טובי הגולשים בעולם מגיעים אל חוף Praia do Norte שבנזארה (Nazaré), ומסכנים את חייהם בגלישה על גלים מהגבוהים בעולם!

בחוף זה נשבר שיא גינס ותועד הגל הגבוה ביותר שעליו גלשו אי פעם “The biggest wave ever surfed”.

גולש בנזארה - Surfer in Nazare

השיא העדכני נקבע ב-29 באוקטובר 2020. המחזיק בתואר הנכסף הוא סבסטיאן סטאודטנר (Sebastian Steudtner) הגרמני שגלש על גל בגובה של כ-26.21 מטרים, ושרד כדי לספר על כך (:

המחזיק בשיא לפניו היה רודריגו קואקס (Rodrigo Koax) הברזילאי שגלש על גל בגובה של כ-24.38 (נובמבר 2017).

להצצה על המאורע של שבירת השיא העולמי, לחצו כאן.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

אך לא כולנו סטאודטנר או קואקס, ורובנו מחפשים משהו פשוט ונחמד שינעים את ביקורנו בפורטוגל. אז לחובבי הגלישה שביניכם, אספנו כמה המלצות לחופי הגלישה המומלצים:

חופים בקרבת ליסבון

Costa da Caparica – במרחק של כ-17 קילומטרים מליסבון, שוכנת רצועת חופים פופולארית לגלישה ולרחצה בקרב תושבי ליסבון והסביבה. עם רצועת חוף ארוכה, חול זהוב וטיילת לאורך החופים, חופי קפאריקה הם אופציה טובה לגולשים מתחילים.

*ניתן להגיע ברכב או באוטובוס, ממרכז העיר קו 161.

Caracavelos – עוד חוף פופולארי מאוד, במרחק של כ-24 קילומטרים מליסבון. בחוף זה תמצאו רצועת חוף מרשימה, פאבים ומסעדות אותנטיים וזולים ואווירת קיץ מגניבה. בימות הקיץ החמים מומלץ להגיע מוקדם כדי לתפוס מקום טוב על החוף. חוף קארקבלוש מושך אליו המוני גולשים, בעיקר מתחילים.

תוכלו לקרוא עוד על חופים באזור ליסבון ממש כאן.

*ניתן להגיע ברכב או ברכבת מליסבון (רכבת לקאשקאיש – Cascais).

 

חופים במרכז המדינה

Ericeira – עיירת גלישה קסומה ואותנטית, כ-50 ק”מ מליסבון. בשנת 2011 הכריז ארגון הגלישה העולמי WSR שאריסיירה היא שמורת גלישה עולמית. באריסיירה תמצאו מסעדות ופאבים רבים אשר מושפעים מסצנת הגלישה המקומית ואינספור חנויות גלישה, ביניהן גם חנות האאוטלט של BILLABONG.

באריסיירה מספר חופים טובים לגלישה –

Coxes , reef,  Pedra Branca – חופים המתאימים לגולשים מנוסים.

Sao Juliao ו- Ribeira De Ilhas – יתאימו לגולשים בכל הרמות.

*ניתן להגיע ברכב או באוטובוס מליסבון.

Peniche – עיר נמל בעלת נופים מרהיבים, כ-100 ק”מ מליסבון. פניש רכשה את המוניטין שלה בזכות גלי “הצינור” הרבים בסביבת חופיה, ומכונה בשם “The European Pipeline”. העיר מושכת אליה אנשים מכל העולם ומתאימה לגולשים בכל הרמות.

*ניתן להגיע ברכב או באוטובוס מליסבון.

Nazaré – כפר דייגים קטן אשר התפרסם בזכות נופיו הכפריים והשלווים, מונומנטים השייכים לנצרות וכמובן בזכות גלי הענק שבסביבתו. כאמור, בחוף Praia do Norte  שבנזארה, נשבר שיא גינס של תיעוד גלישה על הגל הגבוה בעולם. למקרה שתהיתם, גם השיא העולמי הקודם נקבע באותו החוף 🙂 העיירה מושכת אליה מבקרים רבים אשר באים לצפות בגולשים מקצועיים המסכנים את חייהם בגלישה על גלים שקשה לעכל את גודלם. נזארה ממוקמת כ-120 ק”מ מליסבון, ומתאימה לגולשים מקצועיים מהשורה הראשונה בלבד.

*ניתן להגיע ברכב או באוטובוס מליסבון.

 

חופים בסביבת פורטו

Matosinhos – אחד החופים הכי פופולאריים בפורטו, גם לגולשים וגם למתרחצים המחפשים רצועת חול רחבה בקרבת מסעדות דגים מצוינות. בחוף תמצאו בתי ספר רבים לגלישה, והחוף מתאים לגולשים מתחילים. 

*ניתן להגיע ברכב, באוטובוס ממרכז העיר (קו 500) או במטרו (נסיעה בקו הכחול וירידה בתחנת Matosinhos Sul).

Espinho – במרחק של כ-20 קילומטרים מהעיר פורטו, ממוקמת עיירת חוף זו אשר זכתה לכינוי “בירת הכדורעף של פורטוגל”. פופולארית גם בקרב אנשים שרוצים לרבוץ על חוף יפה ושקט, ואולי לשלב ביקור בקזינו המקומי. חופים המתאימים לגולשים ברמה בינונית.

תוכלו לקרוא עוד על חופים בצפון פורטוגל ממש כאן

*ניתן להגיע ברכב או ברכבת היוצאת מפורטו.

 

אז אם אתם גולשים מנוסים או כאלה שמעוניינים להתחיל, פורטוגל היא המקום להגיע אליו! מה שנשאר זה לבחור את החופים המתאימים לרמתכם וליהנות מהאוקיינוס העצמתי, השמש החמימה והאווירה הקסומה של פורטוגל. מי יודע, אולי תשברו את שיא גינס הבא 😉

והנה עוד טיפ קטן, רגע לפני שאתם קופצים למים…

טמפרטורת מי האוקיינוס האטלנטי בקרבת ליסבון:

טמפרטורת המים באוקיינוס האטלנטי - Water's temperature in the Atlantic ocean

*הנתונים מהווים ממוצע הערכות, לבדיקה מדויקת יש לבחון את הטמפרטורות בזמן אמת באתרים הרשמיים.


לקריאה נוספת