חופים בצפון פורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / חופים בצפון פורטוגל

צפון פורטוגל הוא אזור השופע במים – נהרות, נחלים, אגמים, ובכל צידו המערבי הוא גובל באוקיינוס האטלנטי.
תוכלו למצוא כאן כמה המלצות חמות על מקומות ששווה לרחוץ בהם, אך רגע לפני שאתם קופצים למים יש דבר אחד שחשוב לציין – האוקיינוס הרבה יותר קר מהים התיכון! הטמפרטורות שאנחנו מכירים מישראל מאוד נדירות כאן, כשבשיא של החודשים החמים הן נעות בין 15-20 מעלות… ושלא נדבר על הרוחות החזקות שהן דבר שבשגרה. לכן אנחנו נמליץ בעיקר על חופי נהרות או אגמים למי שרוצה להשתכשך בצפון המדינה.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

חופים באזור פורטו

Praia Fluvial do Areinho – ממוקם על נהר הדורו כ7- קילומטר ממרכז פורטו בעיר השכנה – וילה נובה דה גאיה. אם אתם מחפשים מה לעשות בפורטו ביום חם אתם מוזמנים לקרוא את ההמלצות שלנו כאן.

Praia da Madalena – החוף ממוקם גם הוא בגאיה, ממש על האוקיינוס האטלנטי כ-15 קילומטר ממרכז העיר דרומית מפורטו. מומלץ להצטייד בציוד חוסם רוח מכיוון שלפעמים מגיעות רוחות חזקות מהאוקיינוס שמעיפות חול לכל עבר, וזה בהחלט עלול להיות לא נעים.

Praia de Matosinhos – ממוקם במטוזיניוש – עיר אחרת שגם היא חלק מהמטרופולין של פורטו, כ-10 קילומטרים ממרכז פורטו. ההגעה למקום נוחה במיוחד, שכן ישנו קו מטרו שמגיע כמעט עד החוף, והאזור מלא במסעדות דגים מצוינות כך שבהחלט שווה להעביר שם יום של ים.

חופים בצפון פורטוגל

חוף נגרויש (Praia de Negrões) – כשעתיים נסיעה ברכב מפורטו. נמצא באזור שהנהר ממש רחב בו, כמעט אגם. מאוד שקט וממוקם ליד הכפר הקסום וילאריניו דה נגרויש (Vilarinho de Negrões).

חוף סרווה (Praia Fluvial de Cerva) – כשעה וחצי נסיעה מפורטו, חוף קטן ושקט על נהר פויו (poio).

חוף אדאופה (Adaúfe) – כחמישים דקות נסיעה ברכב מפורטו. נמצא על נהר הקבאדו (Cávado), ליד בראגה. המים יותר חמימים מהאוקיינוס, והאזור גם מוגן יותר מרוחות.

חוף לוזים (Luzim) – כחמישים דקות נסיעה ברכב מפורטו. נמצא על נהר הטאמגה (Tâmega), חוף שקט ורגוע על גדת הנהר.

חוף מולדו (Moledo) – כשעה ורבע נסיעה ברכב מפורטו. נמצא ממש בצפון בגבול עם ספרד. חוף מפורסם בצפון לגלישת גלים ורוח, ובאי קרוב לחוץ ישנו גם מבצר.

חוף ארדה (Arda) – כשעה נסיעה ברכב מפורטו. נמצא בויאנה דו קשטלו (Viana do Castelo) אחד מהחופים הכי המפורסמים של צפון פורטוגל.

הפארק הלאומי פנדה-ז’רש (Parque Nacional Peneda-Gerês)

פארק בצפון פורטוגל המלא בנהרות, אגמים, ומפלים. שימו לב שחלק מהחופים מצריכים הליכה של כמה קילומטרים, אבל הם בהחלט שווים את זה. מדובר במקום כל כך מיוחד ששווה לדבר רק עליו… וזאת תוכלו לעשות ממש כאן 😊

חוף אלקאייראו (Praia fluvial de Alqueirão) – נמצא באזור המרכזי של ז’רש, ליד הרבה מסעדות, מלונות ובתי קפה. חוף מאוד נגיש (אחרי שהצלחתם להגיע לז’רש כמובן).

חוף בארכה (Praia Fluvial da Barca) – נמצא גם הוא באזור המרכזי של ז’רש עם הרבה מסעדות, מלונות ובתי קפה קרובים. בשונה מחוץ אלקאיירו, חף בארכה ממוקם באזור צדדי יותר כך שמגיעים אליו פחות אנשים.

פוסו אזול (Poço Azul) – מתורגם מילולית ל”באר כחולה”. אזור ממש בלב הטבע עם מים נקיים וכחולים, שכדי להגיע אליו צריך לצעוד כ-8 קילומטרים.

מפל טהיטי (Cascata do Tahiti) – מפל מרהיב הנשפך ללגונה עם מים צוננים שעוזרים לקרר את הגוף ביום חם. מסלול ההליכה תלול והוא מומלץ למטיבי לכת בלבד.

אז יאללה, נתראה במים 😊


לקריאה נוספת