נזארה

שיתוף הכתבה

נזארה

אם אחרי כמה ימים בפורטוגל נתמלא ליבכם בגעגועים למולדת, אתם מוזמנים לקפוץ לבקר בנצרת!

נסיעה של כשעה וחצי צפונה מליסבון תוביל אתכם אל נזארה (Nazaré), הלא היא נצרת של פורטוגל. נזארה גובלת באוקיינוס האטלנטי, חופיה הזהובים וגליה המרהיבים הפכו אותה לאחד המקומות הציוריים והיפים בפורטוגל. בתחילת דרכה, התושבים בנזארה עסקו בעיקר בדיג, אך כיום היא ידועה בתור יעד תיירותי נחשב, בעיקר בקרב גולשי גלים – שכן בנזארה נמדדו הגלים הגבוהים ביותר בעולם!

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

נחזור להתחלה – מדוע נצרת?

האגדה מספרת כי במאה הרביעית לספירה הגיע למקום נזיר מנצרת, שהביא עמו פסל עץ של הבתולה מריה. את הפסל קבר הנזיר במערה קטנה בצוק שמעל האוקיינוס. שנים רבות לאחר מכן, במאה ה-12, הגיע למקום אביר בשם דום רופיניו. בוקר אחד, כאשר יצא דום רופיניו לצוד צבאים, הוא נקלע לערפל כבד. הוא החל להתפלל למריה הקדושה שתציל אותו. בעודו רכוב על סוסו, מעט לפני קצה הצוק, הפציע אור גדול אשר עצר אותו מלהתקדם ומנע ממנו ליפול. האור, כך מסופר, הגיע מאותו פסל של מריה הקדושה אותו הביא הנזיר. דום רופיניו הורה להקים במקום קפלה, כאנדרטה לזכר הנס שהציל את חייו.

שני האזורים המרכזיים לביקור בנזארה הם Praia, האזור המרכזי של העיר בחלק התחתון, לאורך החוף ו-Sitio, אזור הכפר הישן, אשר נמצא על הצוק. בין שני האזורים מחבר פוניקולר.

איפה כדאי לבקר?

כאשר אתם מגיעים אל נזארה אל תפספסו את נקודת התצפית Miradouro do Suberco, אשר נמצאת על הצוק באזור Sitio, ממנה נשקף הנוף המרהיב של האוקיינוס. מומלץ לפקוד גם את דוכני הפירות היבשים והאגוזים שבאזור התצפית. מעבר לכך שהסחורה משובחת, תזכו לראות את נשות העיירה מתהלכות בבגדים מסורתיים – חצאית בעלת שבע שכבות המגיעה עד לברכיים, אותה הנשים היו לובשות בתקופה בה עיקר התעשייה בנזארה היה דיג, כך שהן יוכלו לעזור לדייגים בעת משיכת רשת הדייג מן האוקיינוס אל היבשה מבלי שבגדיהן ירטבו.

נזארה - Nazare

אתר נוסף עם נוף יפייפה הוא Forte de São Miguel Arcanjo, אשר הוקם במאה ה-16 לספירה כחלק מקו הביצורים הימי של פורטוגל. כיום המקום מהווה מוזיאון לתיעוד שיאי גלישת גלים מהאזור, ובכלל.

וכמובן, אם חשקה נפשכם בבילוי בטן-גב רגוע בחופים היפים של פורטוגל, נזארה היא המקום! תוכלו לבחור באחת משתי אפשרויות –

Praia da Nazaré: החוף המרכזי אשר משתרע על פני קילומטר וחצי, ונחשב לאחד החופים היפים בפורטוגל. תוכלו לשוטט לאורך הטיילת המקסימה שלו, Avenida da Republica. בקיץ מתקיימות בחוף פעילויות ספורט ימי שונות בתשלום כגון קייאקים, סירות פדלים ועוד. אם אתם מתכננים להיכנס למים, קחו בחשבון שהמים קרים מאוד, ובשיא הקיץ מגיעים לטמפרטורה של 18 מעלות בלבד.

Praia do Norte: חוף נוסף שנמצא מעברו הצפוני של צוק Sitio. חוף זה משתרע לאורך קילומטרים רבים ומתאפיין בנוף הבתולי ובאווירה הרגועה שלו. הוא כמעט ולא מתוייר, ולמעשה זהו החוף בו נצפו הגלים הגבוהים ביותר בעולם, הודות לשילוב של הרוחות העזות וזרמים תת-קרקעיים.

אחרי הביקור בחוף, וכאשר האוקיינוס משמש כתפאורה המושלמת, תוכלו ליהנות מארוחת צהריים פורטוגזית קלאסית של דגים ופירות ים טריים באחת מהמסעדות בנזארה. הנה כמה המלצות –

Versus Restaurant

מסעדת שף אשר מתמחה באוכל פורטוגזי אותנטי. כיאה למסעדת יוקרה מחירי המנות גבוהים יחסית, אך החווייה הקולינרית בהחלט שווה את המחיר.

Taberna da Praia

מסעדה בעלת עיצוב נקי ופשוט, אשר נמצאת על הטיילת. מגישה מגוון רחב של דגים ופירות ים טריים.

Pangeia Restaurant

נמצאת בקצה הצוק באזור Sitio. מציעה גם אפשרויות צמחוניות, וכן תפריט עשיר של אלכוהול וקוקטיילים.

אתם מוזמנים כמובן להצטרף אלינו לסיור של אובידוש והסביבה, במהלכו אנחנו מבקרים גם בנזארה ובטאליה!

 
 
 
 

לקריאה נוספת