מקומות לינה מיוחדים בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מקומות לינה מיוחדים בפורטוגל

פורטוגל ידועה בחוויות התיירות השונות שלה. תיירות יין, גלישה, מסלולי הליכה, חופי רחצה, או טיולים אורבניים. עם הזמן לצד סגנונות התיירות השונים התפתחו גם לא מעט סוגי לינה מיוחדים. מטירות ועד סירות, טחנות רוח, בתי עץ ואפילו בתי הוביט! 

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

ריכזנו לכם כאן כמה סוגי לינה וכן המלצות על מקומות לינה ספציפיים:  

Pousada

סוג הלינה הראשון הוא ה”פוזאדה” (pousada). הפוזאדות הוקמו לראשונה בשנות הארבעים של המאה העשרים והינן אתרי שימור ואתרים היסטורים שהוסבו לבתי הארחה. מטרתן היא לשלב לינה בתוך אתר היסטורי ובכך לאפשר לאורחים ללמוד על המקום ומנהגיו. 

Pousada Palácio de Estoi

הפוזאדה נמצאת בחבל אלגרב שבדרום ונבחרה להיות חלק מהקבוצה של Small Luxury Hotels. המקום מכיל 63 חדרים, ונמצא בתוך ארמון מהמאה ה-19. קיימים בו גנים בסגנון צרפתי, בריכת שחייה ועיצוב עשיר בפרטים. 

ניתן לראות את ההשפעות הרומיות, אסלאמיות וקלאסיות. לחובבי העיצוב – המלון משלב סגנונות של ניאו-קלאסי ארט נובו ועוד. כל אלו באים לידי ביטוי בצבעי הקירות, הריהוט הקלאסי וציורי הקיר. לאחרונה, בשיתוף עם המוזיאון העירוני של העיר פארו, איזור הקבלה הישן של המלון מארח תערוכות המהוות חלק מאוסף המוזיאון ומוקדש להיסטוריה של האזור. גם הארוחות המוגשות במלון שומרות על הצביון של המקום ומוגשות על פי נושאים. והחלק הכי טוב? הכניסה לכלבים מותרת! אז אתם מוזמנים להביא איתכם את חבריכם הפרוותיים 😊

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

לינה בחבית יין

חבית יין Wine Barrel

תמונה להמחשה בלבד

Quinta da Pacheca 

ומהדרום הישר לצפון, אין ספק שיין משדרג כל חווית טיול ומחבר בין אנשים, אבל תהיתם לעצמכם פעם איך היין מרגיש כשהוא נמצא בתוך החבית? גם סוג לינה כזה אפשר למצוא בפורטוגל לינה בחבית. 

בלב ליבו של עמק הדורו במחוז לאמגו קיימים כרמי יין המשתרעים של שטח של כ-75 דונמים, ובמרכזם שוכן המלון. הסיפור של האזור מתחיל במאה ה-16 כאשר השטח היה בשליטתם של קבוצת כמרים בשם Salzedas and St. João de Tarouca, אשר בהמשך הועבר ל-Da. Mariana Pacheco Pereira שעל שמה נקראת החווה. מאז ועד היום הוא באחזקה פרטית.

בשנת 2009 נפתח המלון וכיום הוא מכיל מגוון חדרי שינה, ביניהן 12 חביות יין לשינה. מעבר לחוויית הלינה המיוחדת במינה אפשר למצוא במקום מגוון של סיורים ופעילויות: סיור ביקב, מסיק זיתים וטעימות יין.

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

גלאמפינג

בשנים האחרונות החלה מגמה של התקרבות לטבע וחיבור למקום כחלק מחוויית הטיול. אחד מסוגי הלינה החדשים שהתפתחו סביב העניין הוא ה-Glamping: שילוב של קמפינג ואירוח ברמה גבוהה ואיכותית תוך דגש על חיבור לטבע.   

Natura Glamping

הגלאמפינג נמצא במזרח פורטוגל, דרומית לשמורת הטבע Serra da Estrela. מקום הלינה מציע שבעה אוהלי גלמפינג בסך הכל, ואוהל מעוצב על פי נושא אחר: מים, דבש, פטריות ועוד. בכל אחד מאוהלי הגלמפינג תוכלו להנות ממרפסת המשקיפה על הנוף היפה המקיף את האזור, וזו לחלוטין אחת הדרכים הטובות ביותר למקסם את החיבור לטבע. במתחם תוכלו להנות מבריכה המשקיפה לעבר הנוף הנפרש מולה וכן משלל פעילות כמו אופניים, מסלולי הליכה, יוגה, סיורי צילום, שייט בקאנו ואף סיבוב בכדור פורח. 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

בקתה על החוף

סוג תיירות נוסף שהינו חלק בלתי נפרד ממנה היא תיירות חופים. פורטוגל ידועה בחופי הגלישה המצוינים שלה, ובחופים היפיפיים שלה. אז למה לא לצאת לחופשה על החוף ממש? 

Blue Hut

כ-17 ק”מ ממרכז ליסבון לכיוון דרום, בחבל אלנטז’ו, מסתתרת בקתה מיוחדת במינה. הבקתה מציעה לינה על חוף הים, כלומר, על החול עצמו ממש. הכל מאובזר ברמה גבוהה וניתן להנות מהאווירה של החופים היפים של פורטוגל תוך חיבור אמיתי לחול, לים ולאדמה. בבקתה שלושה חדרי שינה והיא מאובזרת לחלוטין, ויכולה להכיל עד שמונה אנשים. לחובבי הגלישה אין ספק שהמקום יכול להיות נתח משמעותי מחופשת הגלישה שלכם. 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

לינה בסירה

ואם ים זה ממש אתם, תוכלו לקפוץ ישר למים ולנסות לישון בסירה! כבר מעל חמש מאות שנים  פורטוגל היא מדינה שמתמחה בתחום הימי, ועל כן לינה בסירה היא לגמרי צעד משמעותי לחוויה פורטוגזית.  

הסירה של Nuno

בעיר סטובל (Setúbal) היפה השוכנת על הגדה הצפונית של נהר הסאדו, צמוד לשמורת הטבע אראבידה אפשר למצוא את הסירה של Nuno. הסירה יכולה להכיל עד ארבעה אנשים וכוללת את כל מה שצריך ממש כמו בדירה רגילה. תוכלו כמובן להנות משיט עם המארח באוקיינוס האטלנטי הנמצא למרגלות שמורת הטבע.  

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

טחנת רוח

אז אחרי שהתחברנו לאדמה ולמים, מה עם קצת רוח? אמנם טחנות רוח מזוהות בעיקר עם צפון-מערב אירופה, אך גם לפורטוגל יש מה להציע בנושא. והאמת? היא נותנת תחרות לא רעה בכלל. 

Mark’s Mill

חבל ארץ אלנטז’ו נמצא דרומית לליסבון ופירוש שמו הוא “אחרי הטז’ו”, כלומר, אחרי או מעבר לנהר הטז’ו (הנהר שעל גדתו הצפונית יושבת העיר ליסבון). באזור זה תוכלו למצוא שטחי טבע עצומים ועיירות קטנות. המיוחד מהכל הוא התרבות המקומית שקיימת באזור. באזורים שונים של אלנטז’ו ישנם בגדים מסורתיים לאזור, סגנון מוזיקה ייחודי ואוכל שתואם את האווירה הכפרית. 

במרכזו של חבל הארץ אלנטז’ו ממוקמת טחנת רוח מיוחדת ומבודדת. הטחנה נמצאת על גבעה נבודדת לחלוטין, אז למי מכם שמחפש מקום לנקות בו את הראש במהלך הטיול, זו לחלוטין אופציה ששווה לכם לשקול.

הטחנה יכולה להכיל עד שישה אורחים, והיא מכילה בין היתר גם בריכת שחייה. החופים היפים של האזור נמצאים כחצי שעה נסיעה סך הכל. סוג הלינה המיוחד הזה יכול לתת לכם את האפשרות להתחבר למקום ולקצב הרגוע של פורטוגל. 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

בית הוביט

לחובבי הטבע המושבעים, שאוהבים להרגיש את האדמה ולחובבי סדרת הסרטים “שר הטבעות” מצאנו את השילוב במיוחד בשבילכם: בית הוביט. 

בית הוביט Hobbit house

תמונה להמחשה בלבד

הוביטהאוס גנדלף 

בדרום פורטוגל, על חופייה הדרומיים ביותר, נמצא חבל הארץ הדרומי אלגרב Algarve. ושם, לא רחוק מעיר הנופש לאגוש, נמצא בית ההוביט. מדובר במקום קטן וטבעי שיכול לספק תחושה של קמפינג אבל בלי החלק המעיק של סחיבת האוהל ושאר האביזרים. בית ההוביט שוכן לא רחוק גם מנהר Ribeira de Odiáxere, נהר קטן שאורכו כ-30 ק”מ ונשפך לאוקיינוס האטלנטי. 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

מלון ספא בטבע

לחובבי הפינוק, גם לכם מצאנו שילוב מושלם בין טבע לבין רמת חיים גבוהה. צפון מזרחית לפורטו קיים פארק שבו שוכן מלון ספא ארבעה כוכבים. 

Pedras Salgadas

פדראש סלגאדש הוא פארק הנמצא כשעה ועשרים נסיעה מפורטו, ושימש כפארק של בני מלוכה שונים. הפארק משתרע על שטח של כ-20 דונמים ובו שמונה קילומטרים של מסלולי הליכה. כבר מאות שנים שהמים הנמצאים בפארק נחשבים למי מרפא, עוד במאה ה-19 היו משתמשים בהם להקל על מחלות במערכת העיכול. בשנת 1879 נפתח בית המרפא הרשמי הראשון אשר קיבל בין היתר אישים פורטוגזים מפורסמים, בניהם דום פרננדו, ומאוחר יותר שמו של ראש הנהר שונה ל-D. Fernando. 

המלון המדובר נפתח בשנת 2012 והוא משלב טבע ומודרניות. המלון מכיל ביתני אקו, הגדול מבניהם יכול להכיל עד שישה אנשים, ובעזרת עיצוב מודרני שומר על הרמוניה בין חדש לישן. סוג הלינה המיוחד של המקום הוא בית העץ. המבנה נראה כמעין צורה גיאומטרית ההופכת מצרה לרחבה וממוקמת על רגליים הגורמות לו לראות כמרחף. במקום תוכלו להנות ממתקני ספא, מסעדה וטיולים לאורך הפארק, פארק חבלים, ואף ביקור במפעל מותג המים המוגזים המפורסם Água das Pedras המגיע מהאיזור. 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

קראוון

טיולי קראוון הפכו נפוצים מאוד בפורטוגל, בשל הקלות ואיכות הכבישים הטובה. אך מי שלא רוצה להסתבך עם קרוואן, יוכל להסתפק באוטובוס וינטג’. 

קרוואן באירוח של Ricardo

האוטובוס של ריקרדו ממוקם במרכז פורטוגל, לא רחוק מהעיר נזרה, ומאפשר חווית לינה יחודיית ברמה גבוהה. האוטובוס בעל שתי קומות ומעוצב בסגנון מודרני, ונותן תחושה של חזרה בזמן לשנות ה-60 בצורה הכי נעימה ואיכותית. המקום יכול להכיל עד ארבעה אורחים ומאובזר בכל מה שצריך ויותר. גם הבריכה הפרטית מוסיפה לאווירה. 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר.

*ההמלצות שגובשו מבוססות על חוויה אישית של הצוות שלנו. כמובן שעל טעם וריח אין מה להתווכח – כך שאין אנו לוקחים אחריות על מידת שביעות הרצון של כל אדם מכל מקום לינה ברשימה.


לקריאה נוספת