פוזאדות בפורטוגל (בתי מלון היסטוריים)

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / פוזאדות בפורטוגל (בתי מלון היסטוריים)

פוזאדות בפורטוגל (בתי מלון היסטוריים)

בפורטוגל קיימת צורת הארחה ייחודית במקומות הנקראים “פוזאדות”. מדובר באתרי שימור של מונומנטים היסטוריים, אשר הוסבו לשמש כמלונות ברמה גבוהה במטרה להקנות לאורחים חוויה יוצאת דופן.

הפוזאדות החלו את דרכן בשנות ה-40 של המאה הקודמת. פורטוגל ידועה בעברה העשיר ועטור השלטונות והמעצמות, אשר התמקמו ברחבי המדינה לאורך השנים. בכל אזורי המדינה ישנם שרידים כגון טירות, מנזרים, מבצרים וכד’, אשר כיום מאכלסים את אותן הפוזאדות המיוחדות. כל פוזאדה שומרת על הסגנון הייחודי של האזור בו היא ממוקמת; האופי האדריכלי והעיצובי נשמר באופן הדוק ומעניק לאורח חוויה אותנטית ושונה. כמו כן, גם סגנון הסגנון הקולינרי מותאם לאזור ולפוזאדה. כך למשל, פוזאדה הממוקמת באזור אלנטז’ו תגיש אוכל בסגנון “אלנטז’ני”, מה שיאפשר לתייר להרגיש מקומי עד הסוף.

הפוזאדות בפורטוגל כל כך ייחודיות ומרשימות ולדעתנו ביקור בהן הוא בגדר חובה. תיירים רבים מרחבי פורטוגל, אירופה והעולם פוקדים את הפוזאדות. כאמור, לכל פוזאדה יש את הסיפור שלה, ושהות במסגרתה היא לא בגדר “להעביר את הלילה”, אלא מדובר בחוויה בפני עצמה. אם אפשר להרגיש מלך, אביר או מבקר בספר היסטורי אז למה לא?

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

בפורטוגל קיימות למעלה מ-40 פוזאדות, ואלו מתחלקות לארבע קטגוריות:

פוזאדה היסטורית – ממוקמת באתר היסטורי תוך שימור מקסימלי של מאפייניו.

פוזאדת טבע – ממוקמת באזור טבע רחב.

פוזאדה בסגנון היסטורי – נמצאת במבנה ששוחזר ושוקם תוך ניסיון לייצג היבטים היסטוריים.

פוזאדת “קסם” (Charm) – ממוקמת באזורי טבע ושטחים חיצוניים גדולים.

להלן המלצותינו על פוזאדות מיוחדות על פי אזורים:

צפון

Pousada Caniçada-Gerês

הפוזאדה נחנכה בשנת 1968 והיא נמצאת בלב הפארק הלאומי פנדה-ז’רש. ידוע כי מומלץ להקדיש לפחות יומיים למבקרים בפארק של ז’רש, ואת הלילה שבין היומיים נמליץ להעביר בפוזאדה של הפארק. הנוף הנשקף ממנה עוצר נשימה וגם המיקום נוח לטובת טיולים במקום.

הפוזאדה בז'רש - Pousada Caniçada-Gerês

 

מרכז

Pousada Castelo Óbidos

אולי הפוזאדה הכי מפורסמת של פורטוגל! ממוקמת בתוך טירה גדולה עם אלמנטים מהמאה ה-9 לספירה. שוכנת בלב העיירה המפורסמת – אובידוש, אשר בפני עצמה מצדיקה ביקור. הפוזאדה נחשבת לאחד מ”שבעת פלאי פורטוגל” והיא בעלת חשיבות היסטורית גבוהה.

הפזואדה באובידוש - Pousada Castelo Óbidos

Pousada de Lisboa

כן כן, אפילו בליסבון תוכלו ליהנות מפוזאדה! על אף היותה ממוקמת במרכז העיר באיזור הבאישה, הפוזאדה של ליסבון מעניקה את החוויה הייחודית ההיסטורית בזכות העיצובי הייחודי שלה. מושלמת למי שמחפש חוויה ייחודית בלב האורבני של ליסבון.

הפוזאדה בליסבון - Pousada de Lisboa

 

דרום

Pousada Vila Viçosa

פוזאדה היסטורית עם חללים עצומים ומרשימים השוכנת בלב העיירה האלנטז’נית השקטה והנעימה וילה ויסוזה. הפוזאדה שמשה בעבר כמנזר והיא ממוקמת לא הרחק מגבול ספרד.

הפוזאדה בויסוזה - Pousada Vila Viçosa

Pousada Arraiolos

לא הרחק מהעיר אבורה, בעיירה קטנה, שוכנת לה הפוזאדה המיוחדת ועצומת הממדים הזו שבעבר שימשה כמנזר. הפוזאדה בעלת מבוכים שלא נגמרים היכולים לשעשע את אלו שמגיעים עם זאטוטים קטנים. למבקרים באזור אבורה מומלץ בחום לעצירת לילה.

הפוזאדה באראוילוש - Pousada Arraiolos

 

אז אם בא לכם לחוות חוויית אירוח יוצאת דופן, הפוזאדות של פורטוגל הן בהחלט המקום בשבילכם!

להזמנות לינה בפוזאדות של פורטוגל לחצו כאן.
 
 
 
 

לקריאה נוספת