פארו, פורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / פארו, פורטוגל

אם אתם חובבי בטן גב, או שפשוט תכננתם טיול בפורטוגל במהלך הקיץ, סביר להניח שיצא לכם לשמוע את השם פארו…

פארו היא בירת חבל אלגרב (Algarve), מה שאנחנו תמיד מתייחסים אליו כ”אילת של פורטוגל”, והיא ידועה בזכות החופים ושמורות הטבע המדהימות שלה. בכתבה זו תמצאו מידע על פארו וההיסטוריה שלה, אטרקציות מרכזיות, חופים, דרכי הגעה והמלצות למלונות. תהנו! 

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

העיר נוסדה עוד בתקופה הרומית תחת השם אוסונובה (Ossonoba) ומאוחר יותר היא הפכה לעיר מוסלמית חשובה. המוסלמים שלטו בפארו מהמאה ה-8 ועד המאה ה-13, עד שנכבשה מחדש על ידי הפורטוגזים בשנת 1249 כחלק מה”רקונקישטה” (הכיבוש הנוצרי מחדש). במהלך עידן התגליות במאות ה-15 וה-16, פארו הפכה לנמל חשוב ומרכז מסחרי אך בהמשך ספגה נזקים רבים כתוצאה מרעידת האדמה של 1755, שהצריכה שיקום נרחב של האזור.

פארו היא העיר הגדולה ביותר באזור אלגרב, עם שטח כולל של כ-202 קמ”ר ואוכלוסייה של כ-60,000 תושבים. היא בעיקרה עיר נופש תוססת, אבל גם מרכז תרבותי וחינוכי שכן אוניברסיטת אלגרב ממוקמת בה ומושכת סטודנטים מכל רחבי פורטוגל.

אטרקציות מרכזיות בעיר

העיר העתיקה (Cidade Velha) 

העיר העתיקה של פארו היא מבוך של רחובות מרוצפים, מבנים היסטוריים וכיכרות קסומות. האזור מוקף בחומות עתיקות ומכיל את שער הכניסה המפואר ארקו דה וילה (Arco da Vila) ואת קתדרלת סה (Sé), מבנה מהמאה ה-13 עם נוף עוצר נשימה מהמרפסת העליונה.

שמורת הטבע ריה פורמוזה (Ria Formosa)

לגונה ענקית בתוך שמורה מתאימה לחובבי טבע, עם אפשרויות לתצפיות על ציפורים, סיורים בסירה ומסלולי הליכה יפים. בשטח השמורה ישנם האיים קולטרה, פארול ודזרטה, הנגישים באמצעות מעבורות ומושלמים לטיולי יום.

המוזיאון העירוני של פארו (Museu Municipal de Faro)

ממוקם במנזר לשעבר,ומציג את היסטוריה של פארו עם פריטים מהתקופה הרומית, המוסלמית וימי הביניים. אוסף המוזיאון כולל אמנות דתית, ממצאים ארכיאולוגיים וקפלה בארוקית מהמאה ה-18.

כנסיית כרמו (Igreja do Carmo)

כנסייה מהמאה ה-18 המפורסמת בזכות קפלת העצמות שלה, המעוטרת בעצמות של יותר מ-1,000 נזירים. מדובר בחוויה ייחודית ומעט “קריפית”, שמדגישה את קיומו הזמני של האדם.

המרינה של פארו

המרינה מוקפת בבתי קפה ומסעדות עם נוף מדהים של שמורת הטבע. זהו גם מקום יציאה פופולרי לסיורי סירות באזור.

תיאטרו לתס (Teatro Lethes)

אחד התיאטראות העתיקים ביותר בפורטוגל שקיים עוד מהמאה ה-17 ומארח מופעים מגוונים של תיאטרון, מוזיקה ומחול.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

חופים

אם הגעתם עד פארו, כנראה שאתם פה פחות בשביל התרבות, ויותר בשביל הרביצה על החול תחת השמש החמימה. הנה החופים המרכזיים והמומלצים ביותר, בהם תוכלו לעשות זאת 🙂

1. Praia de Faro (חוף פארו)

זהו החוף המרכזי והפופולרי ביותר בפארו, הממוקם קרוב יחסית לעיר. מדובר ברצועת חוף ארוכה ורחבה עם חול זהוב ומים צלולים, עם מסעדות ובתי קפה. החוף נגיש בקלות ברכב או בתחבורה ציבורית.

2. Ilha Deserta (האי המדברי)

חוף זה ממוקם על אי שמגיעים אליו בהפלגה קצרה מהעיר פארו. זהו אחד המקומות הכי שקטים ואקזוטיים באזור, עם מעט מאוד מבקרים, כך שתוכלו ליהנות מהשלווה והטבע. החוף פחות מתויר ומי הים כאן נקיים במיוחד. 

3. Ilha da Culatra (האי קולטרה)

החוף הארוך והשקט הזה ממוקם על אי נוסף בקרבת פארו, והוא גן עדן לחובבי הטבע והשלווה. הוא מכיל כפר דייגים קטן וניתן ליהנות כאן מהאווירה המקומית ומהמסעדות המציעות מאכלי ים טריים במיוחד. ניתן להגיע לאי במעבורת אפשר להגיע לשם במעבורת שיוצאת מפארו.

4. Ilha do Farol (האי של המגדלור)

חוף זה נמצא באי נוסף מול פארו, עם חול לבן ומים צלולים. האי מפורסם בזכות המגדלור שנמצא עליו והוא מקום מצוין לצלילה ושנורקלינג, בזכות המים הצלולים והשקטים. גם לכאן ניתן להגיע באמצעות מעבורת מפארו.

5. Praia da Barrinha (חוף בארינה)

חוף פראי יותר ופחות מתויר, שממוקם באזור לא רחוק מ-Praia de Faro. החוף נגיש ברגל.

טיפ חשוב: מכיוון שלחלק מהחופים באזור יש צורך בהגעה במעבורת או בסירה קטנה, כדאי לבדוק מראש את לוחות הזמנים ולהיערך בהתאם.

מלונות ומקומות לינה בפארו

רוצים עוד טיפים מעולים? בקרו בקהילה שלנו בפייסבוק! >>

מלון פארו וביץ’ קלאב (Hotel Faro & Beach Club): מלון ארבעה כוכבים הממוקם בלב פארו ומציע חדרים מודרניים עם נוף מרהיב למרינה ולשמורת הטבע. המלון כולל גג עם בריכה, מסעדה ובר. בנוסף, יש ממנו גישה בלעדית למועדון חוף באי פארו.

מלון בסט ווסטרן דום ברנרדו (Best Western Hotel Dom Bernardo): מלון ידידותי לתקציב, הממוקם בקרבת העיר העתיקה. מציע חדרים נוחים ונקיים עם שירותים מודרניים.

3HB Faro: מלון יוקרתי הממוקם בלב פארו, מציע עיצוב עכשווי, בריכה פנימית וספא. המקום ידוע בשירות יוצא דופן ובר ברופטופ המציע נוף פנורמי.

הוסטל קאזה ד’אלגואה (Hostel Casa d’Alagoa): אכסניה ידידותית למטיילים ולתרמילאים, עם אווירה חברתית נעימה, גינה וטרסת גג. האכסניה שוכנת במבנה היסטורי סמוך לאטרקציות המרכזיות של פארו.

איך מגיעים לפארו?

ברכב: ניתן להגיע לפארו דרך הכבישים המהירים A2 ו-A22. ישנן סוכנויות השכרת רכבבשדה התעופה ובמרכז העיר.

ברכבת: פארו מחוברת בקו רכבת ישיר לליסבון, פורטו וערים נוספות בפורטוגל. הנסיעה מליסבון לפארו נמשכת כ-2.5 עד 3 שעות.

באוטובוס: חברות האוטובוסים Flixbus ו-Redexpressos מפעילות קווים בין פארו ובין מרכזיות כמו ליסבון וסביליה (שבדרום ספרד). יש להזמין כרטיסים מראש באתרים או באפליקציות הרלוונטיות.

בטיסה: נמל התעופה של פארו (Aeroporto Internacional de Faro) הוא “השער” לאזור אלגרב. הוא נמצא כ-7 ק”מ ממרכז העיר וניתן להגיע אליו בטיסה מליסבון, פורטו וערים מרכזיות באירופה.

 


לקריאה נוספת