לאגוש, אלגרב

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / לאגוש, אלגרב

רבים המגיעים לפורטוגל בוחרים לטייל בערים הגדולות, ליסבון ופורטו, וכל מה שביניהן. לכן, רבים מכירים את העיירות הקטנות והמיוחדות בין ליסבון לפורטו, אך לפורטוגל יש כל כך הרבה מה להציע מעבר לכך! אם תחליטו להדרים תוכלו להגיע לאזור אלגרב (Algarve) שמאופיין בחופי זהובים ומים צלולים, שאחד מאתריו המפורסמים היא העיר לאגוש (Lagos). מעבר להיותה רוויה בחופי רחצה מהיפים באירופה, יש לה חשיבות היסטורית לא קטנה.

לאגוש, אלגרב - Lagos, Algarve

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

העיר לאגוש ממוקמת כ-35 ק”מ מזרחית לסגרש (Sagres), הנקודה הדרום-מערבית ביותר ביבשת אירופה, וחיים בה כיום כ-27,949 תושבים. העיר נבנתה עוד בתקופות קדומות מאוד, כ-1897 שנים לפני הספירה, ושמה הראשון היה Lacohriga אותו טבעו הקלטים ששלטו באיזור. ללאגוש הייתה חשיבות גדולה בתקופה הרומית, ועד היום היא ידועה בשל העתיקות והאתרים הארכיאולוגים הרבים באזור. העיר ספגה השפעות מוסלמיות רבות, הן בשל הכיבוש המורי באזור פורטוגל והן בשל הקרבה הפיזית לאיזור צפון אפריקה. העיר נכבשה ע”י הנוצרים מידי המורים בשנת 1249, כמאה שנה מאוחר יותר מהכיבושים בצפון פורטוגל, מה שמסביר את ההשפעה הרבה יותר של תרבות האסלאם על האזור.

במאות ה-15 וה-16 יורדי הים הפורטוגלים יצאו למסעות ברחבי העולם וחלשו על אזורים רבים, בין היתר אסיה, אפריקה ודרום אמריקה. הספנים הפורטוגזים השתמשו במיקומה האסטרטגי של לאגוש בכדי לצאת ולכבוש את המקומות הראשונים הקרובים לאיזור, ובניהם מיצרי גיברלטר ומספר נקודות בצפון אפריקה. אחד האנשים החשובים שהגיעו מלאגוש הוא הספן ז’יל יאנש (Gil Eannes) שהיה תלמידו של הנסיך אנריקה הספן, חלוץ עידן התגליות. ז’יל יאנש התפרסם בזכות הישג חסר תקדים – עיקוף כף בוז’דור שבמערב אפריקה, אחת הנקודות שהיוו מכשול עבור לא מעט ספנים עד אותה עת. בתקופה זו העיר הפכה לנקודה אסטרטגית, ושגשוגה לא איחר להגיע. העיר היוותה מוקד יציאה וחזרה של ספנים רבים, כמויות גדולות של כסף וזהב הועברו לשם והעיר שהתחילה ככפר קטן התחילה להתפתח ולהיבנות, עד שבשנת 1573 המלך ד’ סבסשטיאו נתן לה מעמד של עיר והכתיר אותה כבירת חבל הארץ אלגרב. לאגוש, אלגרב - Lagos, Algarve

בשנת 1755 התרחשה בפורטוגל רעידת אדמה עוצמתית והעיר לאגוש נהרסה כליל. הכלכלה בעיר הגיעה לשפל, והתושבים שהצליחו להינצל נאלצו להתחיל לבנות אותה מחדש. בעקבות הרעידה והרס העיר, איבדה לאגוש את תואר בירת אלגרב, וזה עבר לפארו שמחזיקה בה עד היום. לאחר מלחמת העולם השנייה ועד סוף המאה ה-20 נעשו מאמצים רבים לעורר את הכלכלה באזור, לפתח תעשיות מקומיות ולהגדיל את התיירות.

לאגוש כיום היא עיר תיירותית משגשגת ולא חסרות בה אפשרויות תיירות – החופים היפהפיים, היסטוריה, ארכיאולוגיה וקולינריה ייחודית לאזור. בחודשי הקיץ החמים העיר לאגוש קמה לתחייה, והופכת לעיר תוססת ומלאה בברים מסעדות ומקומות בילוי.

אטרקציות מרכזיות

לאגוש, אלגרב - Lagos, Algarve

Porta de Piedade – שער הכניסה לעיר העתיקה. ניתן למצוא באזור מסעדות, חנויות וברים. הכניסה לאזור לא אפשרית עם רכב לכן מומלץ לחנות בחניון הצמוד לשער, וללכת ברגל.

Castelo de Lagos – טירה מורית מהמאה ה-8 לספירה ששימשה לשמירה על העיר מפני תוקפים ואויבים מהים.

מוזיאון Museu de Lagos Dr. José Formosinho – כולל חפירות ארכיאולוגיות למיניהן וגם מעבר בכנסיית סנטו אנטוניו.

Mercado de Escravos – מבנה היסטורי בלאגוש ששימש בעבר כשוק עבדים (ככל הנראה מקום הראשון באירופה בו התקיימה מכירת עבדים במאה ה-15), וכיום הינו מוזיאון ומרכז תרבות המוקדש לשימור זיכרון סחר העבדים וחינוך אנשים על ההיסטוריה שלו.

שוק Mercado Municipal de Lagos – השוק העירוני של לאגוש בו תוכלו למצוא לצד פירות וירקות, גם דגים טריים ומאכלים מקומיים המאפיינים את האזור, כאשר המפורסם מבניהם הוא הממתק המקומי המכונה “דום רודריגו” Dom Rodrigo. מדובר בממתק שהומצא בתחילת המאה ה-20 ונקרא על שמו של המושל והקפטן הכללי של אלגרב, ד’ רודריגו דה מנזס. לרוב הממתק יהיה עטוף בנייר אלומיניום, בדרך כלל צבעוני. מי שהתחיל עם העטיפה הייחודית הייתה המאפייה העתיקה בעיר Taquelim Gonçalves.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

חופים

Praia de Dona Ana – בין החופים המפורסמים בעיר. בצמוד אליו נמצאת חניה מרובה, אך יש לקחת בחשבון שבחודשי הקיץ החמים העיר מלאה ולעיתים יכולה להיווצר בעיות חניה. 

Praia do Pinhão – מפרץ קטן וציורי אליו ניתן לרדת במדרגות עץ.

בחודשים יולי-אוגוסט מתרחשים לא מעט אירועי תרבות, ספורט, מוזיקה וקולינריה בעיר, אז אם אתם מגיעים בתקופה הזאת של השנה מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של עיריית לאגוש על מנת להתעדכן!


לקריאה נוספת