צפון פורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / צפון פורטוגל

צפון פורטוגל הוא מחוז המזוהה ביותר עם עיר הבירה שלו – פורטו. הוא המחוז המאוכלס ביותר במדינה ובעל שטח של כ-21,000 קמ”ר, כמעט בגודל של ישראל!

רוב האנשים המגיעים לאזור נשארים בעיקר בפורטו וברור למה, פורטו היא העיר השנייה הכי גדולה בפורטוגל ולא חסרים דברים לעשות בעיר, אחד מהם יכול להיות להצטרף אלינו לסיור פורטו הקלאסית להכרת העיר!

עכשיו כשחזרו הטיסות הישירות לפורטו שווה לשקול טיול שמתמקד בצפון המדינה בלבד, בטח אם זה טיול שני שלכם בפורטוגל וכבר ביקרתם בליסבון.

 

אז מה אפשר לעשות בצפון פורטוגל?

שני האזורים הכי מפורסמים במחוז הם עמק הדורו (Douro), והפארק הלאומי פנדה-ג’רש (Peneda-Gerês).

עמק הדורו

עמק הדורו נמצא מזרחית לפורטו וזורם בו נהר הדורו העובר גם בפורטו לפני שהוא נשפך לאוקיינוס. זה עמק מדהים, ענק, מלא בכרמים ויקבים של יין פורטוגלי משובח. אלו הערים העיקריות:

פסו דה רגואה (Peso de Regua)

נמצאת כשעה ורבע נסיעה מפורטו, או כשעתיים נסיעה עם רכבת. זו היא בירת העמק והיא ממוקמת במרכז העמק, שוכנת על גדת הנהר ושם נמצא מוזיאון הדורו.

פיניאו (Pinhão)

נמצאת כשעה וארבעים נסיעה מפורטו, או כשעתיים וחצי עם רכבת. שם נבנתה תחנת הרכבת הראשונה בעמק הדורו, ובעקבות כך פיניאו היא כיום המרכז של ייצור יין הפורט, היין המפורסם של פורטוגל. תחנת הרכבת מעוטרת אריחים פורטוגלים המספרים על ההיסטוריה של האזור.

עמק הדורו douro valley

אמרנט (Amarante)

נמצאת כחמישים דקות נסיעה מפורטו, או כחמישים דקות נסיעה באוטובוס. טכנית לא נמצאת בעמק הדורו, אלא על נהר הטאמגה (Tâmega), יובל של נהר הדורו, אבל אנחנו עדיין מקבלים אותה בחום.  העיירה מפורסמת גם בעקבות הגשר החוצה אותה, שמאמינים שנבנה עוד בתקופת הרומאים, אך הדברים הכי מפורסמים באמרנט הם המאפים המפורסמים – מאפים בצורות פאליות הנמכרים בכל פינה בעיר. הם מסמלים את האיחודים שנעשו על ידי הקדוש של העיר לפני כ-1,000 שנים.

מידע נוסף על עמק הדורו תוכלו למצוא כאן, ואתם כמובן מוזמנים להצטרף אלינו לסיור לעמק הדורו שיוצא מפורטו 🙂

הפארק הלאומי פנדה-ג’רש (Peneda-Gerês National Park)

נמצא כשעה וחצי נסיעה מפורטו, ומבחינת תחבורה ציבורית אין כל כך אופציות. אם לא רוצים לשכור רכב אז אופציה טובה אחרת היא להזמין אובר וזה יעלה בין 60-80 יורו לכיוון (לרכב של 4 אנשים). הבעיה היא שבתוך הפארק גם אין תחבורה ציבורית ולכן כדאי לשכור רכב כדי שתוכלו להסתובב בפארק בחופשיות. הפארק נמצא בקצה הצפוני של המדינה והוא הפארק הלאומי היחיד בפורטוגל. הוא חצוי בין פורטוגל וספרד. הוא מלא בעיירות קטנות, אגמים, מסלולי טיולים ונקודות תצפית יפות, ובצד הספרדי שלו יש לו גם מעיינות חמים (שווה קפיצה במיוחד אם מבקרים בחודשים הקרים). בהחלט שווה להקדיש לו יומיים-שלושה אם אתם באזור.

הפארק הלאומי פנדה-ג'רש (Peneda-Gerês National Park)

ערים גדולות בצפון פורטוגל

שלושת הערים הגדולות אחרי פורטו בצפון פורטוגל הן: גאיה, בראגה, וגימארייש.

גאיה (Vila Nova de Gaia)

גאיה היא עיר חמודה בהחלט אשר ממוקמת ממש מול פורטו, מהעבר השני של הנהר, ושווה לבקר בטיילת שלה בצפון העיר על גדת הנהר, אך את זה לרוב עושים כחלק מהביקור בפורטו. בגאיה תוכלו למצוא מרתפי יישון יין מצויינים, פארק חמוד לראות את השקיעה ושוק אוכל מקורה. לחובבי האלכוהול, במהלך הביקור שלכם בפורטו תוכלו להצטרף אלינו לסיור טעימות, שבו אנחנו מבלים את רוב הזמן בכלל בגאיה 🙂

בראגה (Braga)

בראגה הינה אחת מהערים העתיקות במדינה, עוד מתקופת הרומאים. יש בה קתדרלה, ארמון, וכנסייה מפורסמת בשם כנסיית ישוע הטוב (Bom Jesus do Monte) ששווה ביקור אבל יש להתכונן נפשית מראש כי כדי להגיע לכנסייה צריך לטפס 577 מדרגות. העיר נמצאת כארבעים דקות נסיעה מפורטו או כשעה עם רכבת או עם אוטובוס.

כנסיית ישוע הטוב בראגה - Bom Jesus do Monte church Braga

גימארייש (Guimarães)

נמצאת כחמישים דקות נסיעה מפורטו או כשעה עם רכבת או עם אוטובוס. זו העיר שממנה פורטוגל התחילה, והייתה הבירה הראשונה של המדינה במאה ה-12. העיר מלאה בהיסטוריה, יש בה טירה, ארמון, וכנסיה עתיקה מלפני 1,000 שנים, ומרכז העיר ההיסטורי הוכרז בתור אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ב-2001.

טירת גימראייש Castelo de Guimarães

מידע נוסף לגבי בראגה וגימארייש תוכלו למצוא כאן.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

חופי רחצה

צפון פורטוגל מאופיינת בהרבה נהרות, נחלים וכמובן האוקיינוס שנמצא במערב, אבל חשוב לדעת מראש שהמים באוקיינוס קרים ויש הרבה רוחות.

אילו חופים מעניינים יש בצפון פורטוגל?

חוף אדאופה (Adaúfe) – כחמישים דקות נסיעה ברכב מפורטו. נמצא על נהר הקבאדו (Cávado), ליד בראגה. המים יותר חמימים מהאוקיינוס, וגם מוגן יותר מרוחות.

חוף לוזים (Luzim) – כחמישים דקות נסיעה ברכב מפורטו. נמצא על נהר הטאמגה (Tâmega), חוף שקט ורגוע על גדת הנהר.

חוף מולדו (Moledo) – כשעה ורבע נסיעה ברכב מפורטו. נמצא ממש בצפון בגבול עם ספרד. חוף מפורסם בצפון לגלישת גלים ורוח, ויש מבצר על אי קרוב לחוף.

חוף ארדה (Arda) – כשעה נסיעה ברכב מפורטו. נמצא בויאנה דו קשטלו (Viana do Castelo) אחד מהחופים הכי המפורסמים של צפון פורטוגל.

כמו שכבר אמרנו, אנחנו לא ממליצים לשחות באוקיינוס כי הוא קפוא (!) ומלא רוחות, גם בקיץ. עדיף ללכת לשחות בנהרות של האזור. 

למידע נוסף על חופים בצפון פורטוגל>

איך כדאי לתכנן טיול בצפון פורטוגל?

בהנחה שעושים טיול של שבוע היוצא מפורטו וחוזר לפורטו:

  • אם עוד לא יצא לכם לבקר בפורטו אנחנו ממליצים לבלות בעיר לפחות יומיים-שלושה אותם אפשר גם לשמור לימים האחרונים בביקור.
  • מפורטו אנחנו ממליצים להקדיש לעמק הדורו לפחות לילה. מתחילים בעצירה באמרנט, ממשיכים לפסו דה רגואה, ונוסעים עד לפיניאו.
  • למחרת עולים צפונה לגימארייש ליום וממשיכים לפארק הלאומי פנדה ג’רש ליום-יומיים (עם קפיצה לספרד אולי).
  • אחרי פנדה-ג’רש נוסעים לבראגה ליום (למשכימי קום אולי אפילו כדאי להגיע בבוקר ולהמשיך בערב לפורטו וככה להרוויח עוד יום בפורטו).
  • ממשיכים לפורטו ליום אחרון של הליכה על הטיילת וטעימות אחרונות של היין הפורטוגלי המשובח.

 טיול מהנה!


לקריאה נוספת