המלצות לשמורת הטבע פנדה-ז’רש (Peneda-Gerês)

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / המלצות לשמורת הטבע פנדה-ז’רש (Peneda-Gerês)

הרחק הרחק בצפון פורטוגל שוכן הפארק הלאומי Peneda-Gerês, אוצר טבע ששובה את לבם של המטיילים וחובבי הטבע מזה דורות. הוא משתרע על פני 702 קילומטרים רבועים, ומכיל בתוכו מגוון מערכות אקולוגיות – מהרים סלעיים ועד עמקים רווי צמחייה, מפלי מים שוצפים ואגמים בתוליים. בליבו של הפארק נמצאים רכסי ההרים Peneda ו-Gerês, שזכו למקומם כשמו של הפארק והוא עשיר במקווי מים שהפכו להיות המאפיין שהפארק הכי מזוהה איתו – נהרות ונחלים צלולים המתפתלים בנוף, ויוצרים מפלי מים זורמים ובריכות שלוות. 

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

לאורך מאות שנים אזור זה השתנה ועוצב על ידי הנוכחות האנושית והחקלאות העתיקה שהתקיימה באזור, וכיום ניתן למצוא בו את השילוב המושלם בין נופים ציוריים וכפרי אבן אותנטים. המודעות הגוברת לצורך בשמירה על סביבה ייחודית זו היא שהביאה להגדרתו של האזור כפארק לאומי בשנת 1971. הוא למעשה הפארק הלאומי היחיד בפורטוגל, ובכך משמש עדות למסירותה של פורטוגל לשימור ותיירות בת קיימא.

תוכלו לקרוא על אתרים נוספים בצפון פורטוגל ממש כאן.

מה ניתן לעשות בפארק?

פעילויות מים

פעילויות מים הן חלק בלתי נפרד מביקור בפארק הלאומי Peneda-Gerês, שכן המקום מלא בנהרות, אגמים ומפלים פסטורליים. במקום תוכלו לעסוק בפעילויות מים שונות כמו שחייה ושכשוך במים, שיט בקאנו, או סיורים מודרכים בסירה.

שחייה

הפארק מתהדר במספר נהרות צלולים, נחלים ובריכות טבעיות המושלמות לשחייה מרעננת ביום חם. מפל אראדו (Arado), עם בריכת האזמרגד שלו בבסיסו, ומפל טהיטי (Tahiti) הם מקומות פופולריים לשחייה. 

שייט בקאנו וקיאקים

המים השקטים של הנהרות והמאגרים, כמו מאגר Caniçada, הופכים אותם למקומות אידיאלים לפעילויות מים כמו שייט בקאנו וקיאקים.

טבע ומסלולי טיול

לחובבי שטח, הפארק הלאומי Peneda-Gerês מציע שפע של הזדמנויות לחקור את הטבע המרהיב שלו. טיולי הליכה הם פעילות פופולרית, עם שבילים ברמות קושי משתנות שמתפתלים לאורכו ולרוחבו של הפארק.  

כמה רעיונות לשבילי טיול בפארק: 

שביל Misarela
קושי: קל | מרחק: כ-7 קילומטרים (מסלול מעגלי) | זמן: כ-2-3 שעות
מסלול המיסארלה הוא מסלול מעגלי שיוביל אתכם אל גשר מיסארלה האייקוני, גשר רומנסקי מעל נהר הרבאגאו (Rabagão). השביל מתפתל בין נופים ציוריים וצמחייה עבותה, והוא אפוף באווירה המרגיעה של הנהר. זוהי בחירה מושלמת לטיול קליל המשלב היסטוריה וטבע.

מסלול Senda Litoral
קושי: קל | מרחק: משתנה בהתאם לקטע הנבחר, בדרך כלל בסביבות 10-15 קילומטרים | זמן: כ-2-4 שעות, תלוי בקטע הנבחר ובקצב.
שביל חוף ציורי החובק את קו החוף ומציע נופים עוצרי נשימה של האוקיינוס האטלנטי. ניתן להתאים את המסלול כך שיתאים לאורך המועדף.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

מסלול Pedra Bela
קושי: בינוני | מרחק: כ-8.5 קילומטרים (מסלול מעגלי) | זמן: כ-3-4 שעות בקצב רגוע
מסלול Pedra Bela הוא מסלול מאתגר ברמה בינונית, אך הנופים שווים את המאמץ. השביל יוביל אתכם דרך יערות עבותים ושבילים סלעיים עד לנקודת התצפית Pedra Bela, שממנה תזכו לראות נוף פנורמי מרהיב של ההרים שמסביב ושל מאגר המים Caniçada. 

מסלול מ-Soajo ל-Lindoso 
קושי: קשה | מרחק: כ-16 קילומטרים לכיוון | זמן: כ-6-8 שעות לכל הטיול
המסלול מ-Soajo ל-Lindoso הוא ברמת קושי גבוהה יותר ומכסה מרחק משמעותי יותר מהמסלולים הקודמים. מסלול זה יקח אתכם דרך נופים מרוחקים, כפרים מסורתיים ויספק לכם הצצה לאורח החיים הכפרי ולמורשת ההיסטורית של האזור.

בנוסף, רכיבה על אופני הרים, רכיבה על סוסים וצפייה בציפורים הם כולם בילויים פופולריים בפארק.  

ביקור בכפרים היסטוריים ברחבי הפארק

בקרו את הכפרים המקסימים והמסורתיים בתוך ומסביב לפארק. הכפרים Soajo ו-Lindoso ידועים במבני האבן הייחודיים שלהם ובארכיטקטורה בת מאות שנים.

גיחה לספרד

בצד הספרדי של הגבול, תמצאו את Parque Nacional da Xurés-Gerês, שהוא המשך ישיר של הפארק הלאומי Peneda-Gerês. בכלל לא תרגישו שעברתם למקום אחר כשתחצו ברגל לצד הספרדי!

יאללה, למה אתם מחכים?


לקריאה נוספת