אטרקציות, מלונות ומסעדות בפיניאו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / אטרקציות, מלונות ומסעדות בפיניאו

אם התחלתם לתכנן מסלול לעמק הדורו כנראה נתקלתם לא מעט באזכורים לעיירה פיניאו (Pinhão). אז מה עושים בפיניאו? בשביל זה אנחנו פה!

קודם כל, בואו נכיר אותה קצת! פיניאו ממוקמת בנקודת המפגש בין נהר הדורו לנהר פיניאו, ממש במרכז עמק הדורו והיא מתפרשת על שטח של כ-3 קמ”ר. מיקום העיירה הפך אותה לאזור אסטרטגי בכל תהליך שינוע היין מעמק הדורו למרתפי היישון בוילה נובה דה גאיה (Vila Nova de Gaia). העיירה המשיכה להתפתח וב-1880 נבנתה בה תחנת הרכבת הראשונה של עמק הדורו, שמחברת בינה ובין פורטו. כיום מתגוררים בעיירה בסך הכל כ-600 איש, אך בעונת התיירות ובזמן הבציר היא מתמלאת בעוד כ-2,000 איש נוספים שמגיעים לעבודה תקופתית באזור. אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור היומי לעמק הדורו, במהלכו אנחנו מבקרים בפיניאו 😊

אז מה באמת עושים בפיניאו? 

ביקור בתחנת הרכבת

תחנת הרכבת של פיניאו מקושטת ב-24 פאנלים של כ-3,000 אריחים המתארים את תהליך ייצור יין הפורט החל מהבציר דרך דריכת הענבים ועד הובלת היין בסירות ראבלו (שעוצבו במיוחד להתמודדות עם נהר הדורו הסוער) למרתפי היישון בוילה נובה דה גאיה. האריחים עוצבו ע”י ג’יי. אוליביירה שעיצב גם את האריחים בתחנת הרכבת של אביירו (Aveiro).

פיניאו Pinhão

חוף נהר

אם אתם מחפשים נקודה נעימה על הנהר כדי להינות מטבילה, כרבע שעה נסיעה מפיניאו תוכלו למצוא חוף נהר חמוד בשם Praia Fluvial do Passadouro. 

נקודות תצפית

Miradouro de Escritor Miguel Torga – נקודת תצפית יפהפייה שנמצאת כ-10 דקות נסיעה מפיניאו על אחת הגבעות עם תצפית פנורמית על נהר הדורו ונהר פיניאו בשילוב הרים עם טרסות כרמים.

Miradouro de Casal de Loivos – נקודת תצפית שנמצאת כ-13 דקות נסיעה מפיניאו. משם תוכלו להשקיף על פיתולים של נהר הדורו בין הגבעות של עמק הדורו.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

שייט

אחת האטרקציות הנפוצות ביותר בפיניאו היא שייט על נהר הדורו. ניתן למצוא לא מעט חברות שמציעות שייט של שעה, שעתיים ואף ימים שלמים! אספנו לכם כמה מומלצות:

Companhia Turistica do Douro / Magnifico Douro – שתי החברות מציעות שייט של שעה בעלות של 12.5 אירו לאדם או שייט של שעתיים בעלות של 25 אירו לאדם. בנוסף החברות מציעות קיאקים להשכרה ושייט בסירה פרטית.

שיט מפיניאו boat ride from Pinhão

Cruzeiros no Douro – חברה זו מציעה מבחר מגוון של סוגי הפלגות החל משייט של שעה ועד הפלגה של יומיים ושלושה על נהר הדורו. מסלול פיניאו-רגואה-פיניאו עובר דרך אחד הסכרים שנבנו על נהר הדורו. אם תבחרו לקחת אותו תוכלו לצפות בהעלאת והורדת הסירה דרך הסכר – חוויה בפני עצמה!

ביקור ביקב

בדרך לפיניאו תוכלו לראות המון יקבים בכל מקום. אז איך בוחרים? נכנסים ללינק לכתבה שלנו על יקבים מומלצים בעמק הדורו 😉

מסעדות מומלצות

רוב המסעדות בפיניאו הן מסעדות פורטוגזיות מסורתיות בהן תוכלו למצוא בעיקר מנות בשר ודגים. המנה המסורתית בפיניאו היא Cabrito assado com arroz de forno  –קבריטו אסאדו קום ארוז דה פורנו (כבש צלוי עם אורז בתנור), אותה ניתן למצוא כמעט בכל מסעדה באזור.

שתי מסעדות המתחרות ביניהן על התואר הקבריטו אסאדו הטעים ביותר בפיניאו: 

Veladouro

Cozinha da Clara

מוזמנים לבדוק את שתיהן ולהחליט מי המנצחת בעיניכם 😉

מסעדות עם מנות דג מעולות בנוסף למנות הבשריות:

LBV restaurant

Rufete

לא פשוט למצוא מנות צמחוניות טעימות באזורים הכפריים של פורטוגל אבל הצלחנו למצוא כמה מקומות עם אופציות צמחוניות בסיסות:

Cafe Imperio – המבורגר צמחוני

Praia bar – בר חוף שמציע בין היתר טוסט גבינה צהובה פשוט ואופציות צמחוניות נוספות.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

מלונות מומלצים

The vintage house – מבנה המלון שימש כמרתף יישון יינות במאה ה-19. המלון עצמו מעוצב בסגנון קלאסי בנקודה יפהפיה עם נוף לנהר ולטרסות המפורסמות של עמק הדורו. במלון תוכלו למצוא מסעדה, בריכה וטעימות יין.

*המלון פתוח מאפריל עד אוקטובר.

LBV house hotel – גם המלון הזה ממוקם מול נוף עוצר נשימה. המלון מעוצב בסגנון מודרני-אלגנטי ותוכלו למצוא בו בר טעימות יין, בריכה, ג’קוזי וסאונה.

Hostel douro backpackers – ההוסטל מציע חדרים משותפים וחדרים פרטיים. בנוסף תוכלו למצוא בו חלל משותף עם מטבח מאובזר, חדר אוכל ורוף-טופ.

Dois lagares house – המלון ממוקם 500 מטר מפיניאו על אחת הגבעות באזור ומשקיף על עמק הדורו בתצפית פנורמית. המלון מעוצב בסגנון מינימליסטי ומציע ארוחת בוקר וטעימות יין של הקינטה. *מומלץ להגיע עם רכב שכן הדרך מהמלון לפיניאו וחזרה תלולה.

Quinta de la rosa – יקב קינטה דה לה רוזה נמצא כ-5 דקות נסיעה מפיניאו ומציע את החוויה השלמה – סיור וטעימות יין ביקב, מלון ומסעדה. היקב מתגאה בהיותו יקב בר-קיימא ברוב התחומים החל מהפחתת פלסטיק, נקודות מילוי מים מסוננים בכל מיני פינות ביקב ופאנלים סולאריים לחימום מים, ועד האוכל במסעדה שמגיע מהחווה של היקב ומעסקים קטנים מקומיים בפיניאו.

תהנו!


לקריאה נוספת