לוזו ויער בוסאקו Bussaco

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / לוזו ויער בוסאקו Bussaco

העיירות לוזו ובוסאקו השוכנות באזור הציורי של מרכז פורטוגל, מציעות שילוב מושלם של יופי טבעי, עושר היסטורי ותרבות מקומית. האזור שנמצא מעט צפונה מהעיר קוימברה, מפורסם בזכות המים הטובים והיערות השופעים, מה שהופך אותן ליעד אידיאלי למטיילים המחפשים אזורים שלווים ומחוץ למסלול הטיול הקלאסי במרכז פורטוגל.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

לוזו Luso 

לוזו היא עיירה קטנה המפורסמת במים המינרליים שלה, אשר היו ידועים בסגולותיהם הטיפוליות מאז התקופה הרומית. התפתחותה של לוזו כעיירת ספא ​​החלה ברצינות במאה ה-19 כאשר הוקמה האגודה Sociedade da Água de Luso, והעיירה צברה במהירות פופולריות בקרב האצולה הפורטוגלית. הפאר של עידן זה עדיין ניכר בארכיטקטורה של בתי המלון המפוארים והמבנים הציבוריים שלה.

בוסאקו Bussaco 

העיירה בוסאקו הממוקמת במרחק קצר מלוזו, משופעת בהיסטוריה עוד מתקופת ימי הביניים. האזור ידוע בעיקר בזכות ארמון בוסאקו, ארמון ניאו-מנואליני מדהים שנבנה בסוף המאה ה-19, ויער בוסאקו הסמוך, אזור מוגן שהיה שייך פעם למסדר הכרמליתי. היער ניטע ועובד על ידי הנזירים, שהעשירו אותו במינים אקזוטיים ממסעותיהם ברחבי העולם.

אטרקציות עיקריות באזור

ארמון בוסאקו

ארמון בוסאקו הוא טירה מהאגדות שנבנתה במקור כבית ציד מלכותי. העיצוב המורכב של הארמון הוא עדות לסגנונות האדריכליים המנואליניים והגותיים, הכולל גילופי אבן מפורטים ועבודות אריחים יפהפיות. כיום, הוא פועל כמלון יוקרה.

ארמון בוסאקו Bussaco palace

יער בוסאקו Bussaco

יער Mata Nacional do Bussaco הוא פארק טבעי בשטח של 105 דונם המשמש בית למגוון עשיר של חי וצומח. היער כולל עצים עתיקים, צמחים אקזוטיים ורשת של שבילי הליכה המובילים לקפלות שונות ונקודות תצפית. נקודות עניין בולטות בתוך היער:

  • קרוז אלטה (Cruz Alta) הנקודה הגבוהה ביותר ביער המציעה נופים פנורמיים.
  • ויה סאקרה (A Via-Sacra) סדרה של קפלות המתארות את תחנות דרך הצלב (סדרה של דימויים המתארים את ישו ביום צליבתו ותפילותיו הנלוות).

ספא תרמי לוזו (Termas de Luso)

הספא התרמי של לוזו הוא מוקד משיכה מרכזי למבקרים המחפשים רגיעה והתחדשות. הספא מציע מגוון טיפולים באמצעות המים המינרליים המפורסמים של העיר, הידועים בסגולות המרפא שלהם. המבקרים יכולים ממגוון טיפולים, החל מאמבטיות טיפוליות ועד לטיפולי בריאות מודרניים.

תוכלו לקרוא בהרחבה על מעיינות חמים ומרחצאות בפורטוגל ממש כאן.

רוצים עוד טיפים מעולים? בקרו בקהילה שלנו בפייסבוק! >>

מוזיאון צבאי (Museu Militar do Bussaco)

המוזיאון ממוקם בשטח ארמון בוסאקו, ומנציח את קרב בוסאקו קרב שהתרחש במלחמת חצי האי האיברי ובו ניצחו הכוחות האנגלו-פורטוגזים את הצרפתים בשנת 1810. המוזיאון מציג חפצים, מדים ומידע על הקרב.

איך מגיעים לאזור?

מליסבון

לוזו ובוסקו נמצאות כ-220 קילומטרים מצפון לליסבון. הדרך הנוחה ביותר להגיע ללוזו מליסבון היא ברכב, בנסיעה של כשעתיים דרך הכביש המהיר A1. לחלופין, ניתן להגיע ברכבת מתחנות סנטה אפולוניה או אוריינטה של ​​ליסבון לעיר קוימברה, ולאחר מכן לעבור לרכבת או אוטובוס ללוזו. בתחבורה ציבורית הנסיעה אורכת כ-3 עד 3.5 שעות.

מפורטו

לוזו ובוסאקו נמצאות כ-100 קילומטרים דרומית לפורטו. נסיעה מפורטו ללוזו אורכת כשעה וחצי דרך הכביש המהיר A1. בתחבורה ציבורית ניתן להגיע עם הרכבת מתחנת Campanhã של פורטו לקוימברה, עם החלפה ללוזו, כאשר הנסיעה כולה אורכת כשעתיים.


לקריאה נוספת