נוודים דיגיטליים בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / נוודים דיגיטליים בפורטוגל

בשנים האחרונות, בעיקר מאז הקורונה, צצה תופעה חדשה שנקראת ״נוודות דיגיטלית״. צורת עבודה המאפשרת לאנשים לצאת מגבולות המשרד ולעבוד מכל מקום בעולם. התופעה הולכת וצוברת תאוצה והיום כבר אלפי אנשים עובדים מרחוק ומטיילים תוך כדי. פורטוגל נמצאת באחד מקומות הראשונים ביעדים הפופולריים לנוודים דיגיטליים בגלל השפע והגיוון שיש למדינה להציע.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

אז למה פורטוגל?

פורטוגל, בדומה לישראל, היא מדינה יחסית קטנה ומאוד מגוונת. במספר שעות בודדות של נסיעה אפשר להגיע לחופים מדהימים, טבע עוצר נשימה וחיי עיר תוססים. פורטוגל נחשבת ליעד אטרקטיבי גם בזכות יוקר המחייה הנוח והמאפשר שלה לעומת שאר מדינות אירופה. השילוב של שני אלה ועוד אלמנטים נוספים הופכים את פורטוגל ליעד חם ביותר לנוודות.

ליסבון לנוודים דיגיטליים

בשנים האחרונות ליסבון הפכה ליעד להמון צעירים ונוודים דיגיטליים מכל רחבי העולם שבאים לגור בה לתקופה של כמה חודשים או אפילו שנים. מה שהופך את העיר לכל כך אטרקטיבית היא האפשרויות הרבות שיש לה להציע נופים מהממים, תרבות עשירה, קולינריה מפותחת וחיי לילה תוססים. מעבר ליופייה וקסמה של העיר, ליסבון מציעה מגוון רחב של אפשרויות לנוודים דיגיטליים העיר מלאה חללי עבודה משותפים (Co-Work), עשרות בתי קפה לפטופ פרינדלים בכל רחבי העיר וקהילה גדולה ומתפתחת של נוודים דיגיטליים שבאים לחקור ולגלות את העיר.

מחוץ לליסבון

הייחודיות של נוודות דיגיטלית מאפשרת לעבור ממקום למקום ולטייל ללא שום צורך במחוייבות לעיר מסויימת, ולמזלכם בפורטוגל יש עוד כל כך הרבה לראות.

פורטו, העיר השנייה בגודלה, היא יעד מאוד חביב על נוודים בזכות הנופים המהממים וסצנת הצעירים המתפתחת שם. פורטו מספקת גם את החווייה העירונית המלאה, אבל היא יותר קטנה ורגועה מליסבון.

אופציה נוספת היא לרדת לדרום פורטוגל, לאלגרב. עיירות קסומות עם חופים מדהימים שמושכים אליהם נוודים דיגיטליים בכל חודשי השנה. 

לחובבי הגלישה ביניכם אנחנו ממליצים לכם לקפוץ לאריסיירה או פניש ולנסות שם את הסצנה של הנוודים-גולשים. 

מקומות לינה

בכל מקום שתגיעו בפורטוגל תהיה לכם אפשרות לקחת דירה או Airbnb, אבל קיימים גם המון הוסטלים או מקומות שיתופיים בהם תוכלו להכיר אנשים נוספים לטייל איתם ולעשות נטוורקינג.

אחת האופציות הפופולריות בקרב נוודים היא רשת ההוסטלים הישראלית סלינה (Selina). הרשת השתלטה על פורטוגל ואפשר למצוא סניפים של סלינה בכל רחבי המדינה. מבחינת נוודות דיגיטלית הם מספקים את החוויה השלמה לינה (משותפת או פרטית), איזורי עבודה נוחים עם קו-וורק מצויין וגם חיי חברה ופעילויות שונות כמו יוגה, מדיטציה וטיולים.

הפלטפורמות הטובות ביותר לחיפוש מגורים לעבודה מרחוק הן:

עלויות מחייה

עלויות המחייה בפורטוגל משתנות לפי מיקום ואורח חיים, אבל הן עדיין נמוכות בהשוואה לשאר מדינות אירופה. שכר דירה ממוצע יעלה לכם בין 350-650 לחדר בדירת שותפים, ו-800-1200 לדירת 2 חדרים (חדר שינה וסלון). חשוב לציין שבעונות התיירות (יוני-ספטמבר) המחירים עלולים להיות גבוהים יותר.

קניות בסופר נעות בין 50-80 אירו בשבוע ומסעדות יעלו לכם בממוצע 10-15 אירו לאדם במסעדות רגילות, ו30-40 אירו לאדם במסעדות יותר יקרות.

בנוסף לנסיעות, אטרקציות וכל שאר ההוצאות, לגמרי אפשר לחיות בפורטוגל בתקציב של 1000-1500 אירו לחודש.

תוכלו להרחיב על עלויות מחייה בפורטוגל בכתבה הזו.

תוכלו להרחיב על עלויות טיול בליסבון בכתבה הזו

רוצים עוד טיפים מעולים? בקרו בקהילה שלנו בפייסבוק! >>

חיי קהילה

אחד מהדברים שגורמים לחוויית הנוודות להיות כל כך מיוחדת היא ההזדמנות להכיר אנשים שונים מכל רחבי העולם. מעבר ליצירת חברויות, לפגוש אנשים חדשים העוסקים בתחומים שונים זה אחלה דרך לנטוורקינג ולמציאת דרכים חדשות לפיתוח העסק או העבודה שלכם. יש המון קבוצות פייסבוק/וואטסאפ/טלגרם שמוקדשות כולן לנוודים דיגיטליים בפורטוגל. 

אחת הדרכים להכיר נוודים דיגיטליים נוספים היא דרך אפליקציית Meet-Up, אפליקצייה שניתן לארגן דרכה מפגשים בנושאים שונים היכרות לחברות, נושא מסויים או לפגישות עסקים.

ויזות ואשרות שהייה

בפורטוגל כמו בשאר מדינות אירופה (שנגן), ניתן לשהות עד 90 יום ללא ויזה מיוחדת. במידה ואין ברשותכם דרכון אירופאי ואתם חפצים להשהות בפורטוגל מעבר ל-90 יום האלה יש בפניכם 2 אופציות עיקריות:

  1. ויזת D7 ויזת הכנסה פסיבית. ויזה זו מיועדת לאנשים שיש להם הכנסה פסיבית מפנסיה, השקעות, דירה או כל הכנסה אחרת. הויזה מקנה לכם תושבות פורטוגלית לשנה עם אופציה להארכה.
  2. ויזת D8 ויזה מיוחדת לנוודים דיגיטליים. הויזה פעילה רק מהשנתיים האחרונות ומושכת המון צעירים לפורטוגל בזכותה. הויזה מאפשרת לחיות בפורטוגל עד שנה עם אופציה להגשת בקשה לתושבות ארוכה יותר. בשביל הויזה הזו צריך להראות חוזה עבודה פעיל והכנסה של לפחות 3.040 אירו בחודש.

לסיכום, פורטוגל היא יעד אטרקטיבי לנוודים ולא סתם. השילוב של חיי העיר עם הטבע והחופים מאפשר לכל אחד למצוא את המקום שהוא מתחבר אליו, ואפשר לשנות לוקיישנים במינימום זמן ומאמץ. פורטוגל מושלמת לאנשים המחפשים לחקור ולגלות הכל מהכל.

אז למה אתה מחכים? ארזו תיק, פתחו את הלפטופ וסגרו את הכרטיס טיסה ליעד הבא שלכם – פורטוגל כמובן.


לקריאה נוספת