עלויות מחייה בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / עלויות מחייה בפורטוגל

פורטוגל, עם הנופים המדהימים, ההיסטוריה העשירה והתרבות התוססת שלה, היא כיום יעד פופולרי יותר ויותר עבור אנשים מרחבי העולם המחפשים איכות חיים גבוהה לצד בטחון אישי. אם אתם מתכננים מעבר לפורטוגל בוודאי כבר התחלתם לחפש ולבדוק מה הן העלויות של המוצרים והשירותים הבסיסיים. בכתבה זו תוכלו לקבל מושג כללי על טווחי המחירים והאופציות השונות העומדות בפניכם. חשוב לציין שהעלויות יכולות להשתנות בצורה משמעותית בהתאם לגורמים כמו אורח החיים והאזור שתבחרו לקרוא לו בית.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

שכר דירה

עלות הדיור בפורטוגל משתנה משמעותית בהתאם לעיר או לאזור. בליסבון, עיר הבירה, שכר הדירה נוטה להיות גבוה יותר בהשוואה לעיירות קטנות יותר או לאזורים כפריים. לדוגמה, דירת חדר שינה אחד במרכז העיר ליסבון עשויה לעלות בסביבות 900-1,200 אירו לחודש, בעוד שאותה דירה בפורטו, העיר השנייה בגודלה, עשויה לנוע בין 700-1,000 אירו. בעיירות קטנות יותר או באזורים כפריים, עלויות השכירות יכולות לרדת עוד יותר, עם דירות עם חדר שינה אחד שנעות בין 500 ל-800 אירו לחודש.

מזון וציוד לבית

יוקר המחיה למשפחה בת ארבע נפשות בפורטוגל תלוי בגורמים שונים, כולל הרגלי תזונה ואורח חיים. בממוצע, משפחה בת 4 נפשות יכולה לצפות להוציא בסביבות 400 עד 600 אירו לחודש על מצרכים כולל ירקות ופירות, בשר, מוצרי חלב ושאר ציוד חיוני לבית. 

חינוך

פורטוגל מציעה מגוון אפשרויות חינוכיות, כולל בתי ספר ציבוריים, פרטיים ובינלאומיים. החינוך הציבורי הוא בחינם, אך חלק מהמהגרים לפורטוגל בוחרים בבתי ספר פרטיים או בינלאומיים עבור תוכנית לימודים מגוונת יותר ומותאמת מבחינת שפת הלימוד. דמי בית ספר פרטיים יכולים לנוע בין 5,000 אירו ל-15,000 אירו לשנה, בעוד שבתי ספר בינלאומיים עשויים להיות עמלות גבוהות יותר, החל מ-10,000 אירו ועד 20,000 אירו או יותר בשנה.

תוכלו לקרוא בהרחבה על בתי ספר בינלאומיים בפורטוגל ממש כאן: ליסבון והסביבה, פורטו והסביבה.

בריאות

פורטוגל מתגאה במערכת בריאות ציבורית מקיפה בחינם, אך תושבים רבים בוחרים בביטוח בריאות פרטי (של ביטוחים כמו Medis, Allianz ועוד) כדי לגשת למגוון רחב יותר של שירותים ולהפחית את זמני ההמתנה. עלויות ביטוח בריאות פרטי עשויות להשתנות בהתאם לכיסוי ולגיל, כאשר המחירים נעים בין 50 ל-150 אירו לחודש. חשוב לזכור כי בנוסף לתשלום החודשי ככל הנראה יהיו עלויות נוספות כגון השתתפות עצמית.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

חשבונות

ההוצאות החודשיות למשפחה בת ארבע נפשות, לרבות תשלום חשמל, מים, גז, אינטרנט, טלוויזיה וטלפונים סלולריים, יכולות לנוע בין 150 ל-250 אירו, תלוי בשימוש ובמיקום במדינה. לדוגמה, באזורים כפריים עלויות החימום לרוב יהיו גבוהות יותר במהלך חודשי החורף.

מיסים וביטוח לאומי

בפורטוגל יש מערכת מס מתקדמת, עם שיעורים הנעים בין 14.5% ל-48%, בהתאם להכנסה. 

דמי ביטוח לאומי חלים גם ועומדים על כ-23% מההכנסה. 

NHR – Non-Habitual Tax Residents 

NHR בפורטוגל היא אפשרות אטרקטיבית עבור אנשים המתגוררים בפורטוגל ומרוויחים את ההכנסה ממקור מחוץ למדינה. NHR מציעה הטבות מס, כולל פטור על הכנסה ממקורות חוץ ושיעורי מס מופחתים על סוגים מסוימים של הכנסה, מה שהופך אותה לבחירה מושכת. נכון לכתיבת שורות אלו (דצמבר 2023) נראה שבקרוב הטבת המס הזו תבוטל, ועל כך מומלץ לבדוק את הנושא עם הגורמים הרשמיים. 


לקריאה נוספת