קאבו דה רוקה

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / קאבו דה רוקה

טיול לקאבו דה רוקה

במרחק כ-40 קילומטרים מערבית לליסבון נמצא אחד המקומות המיוחדים והמרהיבים באירופה, מקום שיש לו חשיבות היסטורית והוא אפוף בתחושת גאווה נוסטלגית. קאבו דה רוקה (Cabo da Roca) הוא הנקודה המערבית ביותר באירופה היבשתית. מי שיבקר במקום יזכה בחוויה מיוחדת – צוקים המתנשאים לגובה של 150 מטרים ומהם נשקף נוף יפייפה של האוקיינוס האטלנטי המרשים, שנמתח עד קו האופק.

קאבו דה רוקה - Baco da Roca

טרם עידן התגליות הפורטוגזי אף אחד לא הפליג מערבה מיבשת אירופה. לכן, האמונה הרווחת הייתה כי נקודה זו היא סוף העולם, ואחריה אין דבר מלבד האוקיינוס. נוסף על כך, האמינו כי האוקיינוס מעבר לקאבו דה רוקה שורץ סכנות רבות; סברו כי באזור שוכנות מפלצות ימיות, ומכיוון שבאותה תקופה חשבו עדיין כי העולם שטוח – חשבו כי מי שימשיך ויפליג מערבה ייפול מקצה העולם.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו בליסבון? לחצו לכל הפרטים >>

המשורר הלאומי של פורטוגל, לואיש דה קמואש, שחי בתקופת עידן התגליות, תיאר את המקום במילותיו –

Aqui

Onde a terra se acaba

e o mar começa

[כאן, המקום בו הארץ מסתיימת והים מתחיל]

במאה ה-16 נבנה במקום מבצר שמירה ששימש כחלק מקו הביצורים להגנה על חופי פורטוגל בכלל ועל ליסבון בפרט, שאת שרידיו ניתן לראות כיום. מונומנט מפורסם נוסף הוא המגדלור של קאבו דה רוקה. בנייתו של המגדלור הושלמה בשנת 1772 ועוצמת האור שלו, 1000 וואט, היא כה חזקה עד שניתן לראותו ממרחק של כ-46 קילומטרים.

בנוסף, ליד קצה הצוק ישנו עמוד אבן שעליו חקוקות הקואורדינטות הגאוגרפיות של הכף ומשפטו המפורסם של קמואש. בחנות המזכרות המקומית תוכלו לרכוש תעודה המאשרת שביקרתם בנקודה המערבית ביותר באירופה, בעלות שנעה בין 5-11 אירו.

קאבו דה רוקה - Cabo da Roca

הדרך הנוחה ביותר להגיע אל קאבו דה רוקה היא באמצעות רכב שכור, אך ניתן להגיע גם באמצעות אוטובוס מסינטרה או קשקאיש.

אתם מוזמנים כמובן להצטרף אלינו לסיור של סינטרה והסביבה, במהלכו אנו מבקרים גם בקאבו דה רוקה.


לקריאה נוספת