תצפיות, גבעות או לא להיות!

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / תצפיות, גבעות או לא להיות!

תצפיות, גבעות או לא להיות!

“העיר ליסבון בנויה על שבע גבעות” – משפט שתקראו ברוב מדריכי התיירות, תשמעו מכל המדריכים בעיר ותגלו גם כשתתחילו לטייל בה רגלית. משפט זה מכניס את העיר ליסבון לרשימה של עשרות ערים נוספות בעולם המציגות עצמן כך. המוכרת מכולן בזהותה כבנויה על שבע גבעות היא רומא, אך מלבדה ברשימה נמצאות בין היתר גם סן פרנסיסקו, מקאו, ברצלונה, בריסל ואפילו ירושלים. במחקר מעמיק ניתן לגלות שכל הערים הללו לא באמת בנויות על שבע גבעות בלבד או בכלל. אז מה הסיפור מאחורי הרצון להיות עיר הבנויה על שבע גבעות?

מסתבר שהתשובה מתחבאת בתנ”ך, בחזון יוחנן/ ספר ההתגלות (פרק יז, פס’ 9):

זה המובן ובו חכמה שבעת הראשים שבעת גבעות המה אשר האשה ישבת עליהם“.

הטקסט התנ”כי מבוסס על נומרולוגיה עתיקה, לפיה הספרה 7 מייצגת את האלוהות, המכלול והשלמות. הפרשנות המקובלת היא שאותה “חיה” עם שבעת הראשים ושבע הגבעות, היא זו שתשרוד ביום האפוקליפסה – היום האחרון של העולם. על פי המסופר בחזון יוחנן, בבל הגדולה היא אותה חיה בעלת שבע הראשים, ועד היום נהוג להקביל את האימפריה הרומאית לבבל.

אז בעוד שלא מעט ערים בעולם משווקות עצמן על פי המודל הרומאי, מסתבר שאנו התיירים מרוויחים מכך לא מעט! אם כבר הגעתם לליסבון, ואתם מכתתים רגליכם בין העליות והירידות, לפחות תנצלו את העובדה שכמעט בכל נקודה בעיר מסתתרת לה תצפית, ממנה אפשר לתפוס את התמונות הכי שוות של הטיול. אטרקציה בליסבון שהיא חובה!

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

אתם בוודאי מבינים כבר שמדובר בכמות נכבדת של תצפיות, אז על מנת לעשות סדר ולדאוג שלא תפספסו את הטובות ביותר, הנה לכם רשימת התצפיות המובילות של ליסבון, בחלוקה על פי שבע הגבעות:

1. הגבעה של סאו ז’ורז’ – מהטירה של סאו ז’ורז’ – Castelo do São Jorge, הממוקמת במעלה אלפמה, תוכלו לתצפת על העיר מכמה זוויות.

הטירה של סאו ג'ורג' - Castelo de São Jorge

 

2. הגבעה של סאנטו אנדרה – התצפית של סניורה דו מונטה – Miradouro de Senhora do Monte. אם ויתרתם על ביקור בטירה של אלפמה, זו התצפית שתשלים לכם את התמונה, והיא מככבת בראש רשימת התצפיות המוצלחות של העיר.

התצפית של סניורה דו מונטה - Miradouro de Senhora do Monte

 

3. הגבעה של סאו ויסנט – התצפית של גראסה – Miradouro de Graça, אחותה הנמוכה יותר של התצפית של סניורה דו מונטה. מעט נמוך יותר בגבעה תוכלו לבקר גם בתצפית של סנטה לואיזה – Miradouro de Santa Luiza.

התצפית של גרסה - Miradouro de Graça

התצפית של סנטה לואיזה - Miradouro de Santa Luiza

 

4. הגבעה של סאו רוק – התצפית של סאו פדרו דה אלקטנרה – Miradouro de São Pedro de Alcântara. בתצפית הזאת נהוג לבקר בערב, בדרך לבילוי באזור הברים “Bairro alto”. זוהי התצפית היחידה הפונה מזרחה.

התצפית של סאו פדרו דה אלקנטרה - Miradouro de São Pedro de Alcântara

 

5. הגבעה של סנטה קטרינה – התצפית של סנטה קטרינה – Miradouro de Santa Catarina. תצפית לעבר הנהר והגשר האדום (“25 באפריל”) בסביבתו של רובע שיאדו.

התצפית של סנטה קטרינה - Miradouro de Santa Catarina

 

6. הגבעה של שאגאש – התצפית של המעלית של סנטה ג’וסטה – Elevador de Santa Justa. הצטרפו לסיור הקלאסי שלנו ונוביל אתכם בדרך סודית אל התצפית הזו 😉

התצפית מהמעלית של סנטה ג'וסטה - Elevador de Santa Justa

 

7. הגבעה של סנט’אנה – התצפית של טורל – Miradouro de Torel. בתצפית זו תוכלו ליהנות משקט של גן מקסים המשקיף על גגות העיר.

התצפית של טורל - Miradouro de Torel

 

ולקינוח, אם עדיין לא שבעתם מתצפיות, אתם יכולים לבקר בתצפית של הפארק של אדוארדו השביעי. טיפוס לנקודה הגבוהה ביותר של הפארק יוביל אתכם לתת מבט על המרכז התחתון של העיר.

פארק אדוארדו השביעי - Parque Eduardo VII

 

מה שלא תבחרו, אם כבר הגעתם לליסבון – אל תוותרו על התצפיות המשגעות שלה. איך אמרנו? תצפיות או לא להיות!

 
 
 
 

לקריאה נוספת