גן החיות בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / גן החיות בליסבון

גן החיות בליסבון

בסופ”ש שקדם לשבת הזו (פברואר 2017), ירד גשם זלעפות ולא יצאנו כלל מהבית. אחח רגשות האשם, הבטחתי לעצמי שבסופ”ש הקרוב אעשה משהו כיפי עם הילדה. שוב יום שבת, בעלי בנסיעת עבודה ואני מתפללת שלא ירד גשם, מסתכלת החוצה, בודקת בתחזית ומבינה שהיום יהיה בסך הכל סביר. 9:30 בבוקר, חמותי היקרה מתקשרת ושואלת מה התוכניות שלנו להיום ואני: “הבטחתי שאעשה משהו כיפי עם אמה (בתי) הפעם, מממ בואי נלך לגן חיות!”. לשמחתי הרבה מצאתי פרטנרית מושלמת שתצטרף לחוויה, עכשיו רק צריך לחכות שהגברת הקטנה תקום משנת הבוקר שלה.

שקנאים בגן החיות בליסבון

מצוידת במטריה למקרה שירד גשם, עגלה, מרק, בקבוק, מוצץ ומה לא – העמסתי את הכל לרכב והתחלנו בנסיעה לגן החיות של ליסבון. הווייז לא ממש שיתף פעולה ולקח לנו להגיע יותר זמן מהמצופה, אך כעבור 20 דקות סופסוף הגענו.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

בכניסה לגן החיות לפני קופת התשלום ישנן הרבה מסעדות הפתוחות לקהל הרחב, כולל אחת אהובה במיוחד על הזאטוטים הקטנים – מקדונלד’ס. זו בדיוק הנקודה שנזכרתי שלא אכלתי כלום, אבל השעון מתקתק ובעוד כשעתיים וחצי הקטנה תצטרך לישון את שנת הצהריים שלה, אז חיש מהר התקדמנו לקופות של גן החיות ורכשנו כרטיס. לא זול, 20.5 אירו, לפחות על הקטנה לא משלמים. בכניסה קיבלנו עלון מידע ומפה צבעונית וגם הוצע לנו להחתים את היד שנוכל לחזור למקרה שנרצה לצאת לאחת המסעדות באמצע.

ג'ירפות בגן החיות בליסבון

גן החיות, שביקרתי בו בעבר, התגלה לי כגדול יותר ממה שזכרתי, מה שהצריך הסתכלות בעלון ובמפה שקיבלנו לפני שהתקדמנו פנימה. מסתבר שבגן החיות יש 330 מיני חיות וקרוב ל-2000 בעלי חיים והוא קיים עוד משנת 1905! בנוסף, ראינו כי בגן החיות יש מספר אטרקציות ומופעים בשעות מסוימות לאורך היום, כגון: נסיעה ברכבת פנימית, מופע דולפינים, שעת האכלה ועוד. יש לציין כי מאחר שליסבון היא עיר הררית מאד, גם בגן החיות יש עליות לא מעטות ומספר מפלסים, אבל אל דאגה – הכל מונגש לעגלות.

גן החיות בליסבון

אז אחרי שסקרנו את המפה, החלטנו להתקדם לכיוון אזור הקופים, משם המשכנו לאזור האריות ולאחר מכן לאזור הפילים והתוכים. לאחר הפסקת אוכל קצרה (לקטנה, לא לי) מול מופע החסידות המשכנו להסתובב ברחבי גן החיות עד שהגענו לנקודה מעניינת במיוחד… בית קברות לחיות! חמותי, שמאד אוהבת חיות, התרגשה מאוד למראה בית הקברות הזה, מהכבוד שניתן לחיות.

גן החיות בליסבון

המשכנו להסתובב עוד קצת בין האזורים השונים של גן החיות עד שראינו שהשעה 14:50, בעוד 10 דקות בדיוק יתחיל “המופע” של הדולפינים. בהתרגשות רבה צעדנו לעבר אזור הדולפינים, בעוד אמה בתי הקטנה קוראת קריאות הנאה. הפקדנו את עגלת התינוק בכניסה למופע, שכן אי אפשר להיכנס עם עגלות, והתיישבנו בציפייה רבה למופע. המופע התחיל, “Bailando” של אנריקה אגלסיאס התנגן ברקע, והדולפינים המקסימים רקדו להם בהנאה רבה. חמותי, אמה הקטנה ואנוכי הזזנו את הראש מצד לצד מוקסמות מהמופע.

המופע נגמר, השעון מתקתק, אמה עייפה, צריך לחזור הביתה. צועדות לכיוון היציאה מגן החיות מדברות על זה שכשבעלי ישוב מהנסיעה חייבים להגיע לבקר פה שוב, המסקנה היא שלא ברור לנו מי נהנה יותר, אנחנו או אמה. מהפינה השמאלית קורץ לי הסניף של מקדונלד’ס, כמעט 16:00 ועוד לא אכלתי, אמה כבר חסרת סבלנות ואני נכנסת בזריזות שלא הייתה מביישת צ’יטה לקנות משהו לדרך.

תם לו יום של כיף, חוזרים הביתה שמחים ומאושרים, אמה הולכת לישון.

 

למידע נוסף אודות גן החיות של ליסבון לחצו כאן.

 

מאת: רונה

 
 
 
 

לקריאה נוספת