המוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש בפורטו – Museu Nacional Soares dos Reis

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / המוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש בפורטו – Museu Nacional Soares dos Reis

המוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש בפורטו – Museu Nacional Soares dos Reis

לחובבי האמנות שביניכם, בהגיעכם אל פורטו כדאי לשקול ביקור במוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש, מוזיאון האמנות הראשון בפורטוגל! 

המוזיאון עבר גלגולים ושינויים רבים, אך נוסד לראשונה בשנת 1833 על ידי המלך פדרו ה-4, לאחר המהפכה הליברלית שהתחוללה במדינה. בתחילת דרכו המוזיאון נקרא Museu Portuense, והוא כלל בעיקר אמנות דתית שהופקעה ממנזרים שנסגרו ברוח המהפכה, אשר קראה לעולם ליברלי ונאור יותר ולהפחתה בכוחן של הדת והכנסייה. מספר שנים לאחר מכן, קולקציית המוזיאון עברה לידי האקדמיה לאומנות בפורטו (Academia Portuense de Belas Artes) והייתה ממוקמת במבנה במזרח העיר. 

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

במרוצת השנים המוזיאון מוזג עם המוזיאון העירוני של פורטו דאז והובאו אליו אוספי אמנות רבים, כגון אוסף הציורים המרשים של פרננדו דה קסטרו – סוחר, משורר ואספן, שלאחר מותו אחותו תרמה את אוסף האמנות שלו למוזיאון, ואת אוסף הפסלים של הפסל המוערך אנטוניו סוארש דוש רייס, אשר על שמו קרוי המוזיאון כיום. בשנת 1932 המוזיאון קיבל את מעמדו כמוזיאון הלאומי הראשון בפורטוגל, ונקבע שמטרתו תהא לשמר את המורשת האמנותית של פורטוגל.

המוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש בפורטו – Museu Nacional Soares dos Reis

בשנת 1942 המוזיאון עבר למבנה בו הוא נמצא כיום, ארמון קראנקאש (Palácio dos Carrancas), מבנה ניאו קלאסי מרשים מסוף המאה ה-18 לספירה. המבנה נבנה בשנת 1795 ובמקור שימש כבית מגורים למשפחות מוראס וקסטרו, אנשי עסקים עשירים מפורטו. 

חדרי האחוזה היו מפוארים מאוד, מעוטרים בציורי קיר מלכותיים שנעשו על ידי מספר אמנים איטלקים ורהיטים עתיקים. לאורך השנים המבנה שימש כבית מגורים לאישים שונים; בשנת 1809 זה היה מקום מגוריו הרשמי של הגנרל סולט הבריטי, כאשר כוחות נפוליאון פלשו לפורטוגל (בריטניה הייתה בעלת ברית ותיקה של פורטוגל ועל כן סייעה לה במלחמתה כנגד נפוליאון). 

המוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש בפורטו – Museu Nacional Soares dos Reis

בהמשך, המבנה היה מקום משכנם של גנרלים ואישים נוספים מהצבא הבריטי, ובאותה תקופה אף שימש כמפקדה הראשית של המלך פדרו ה-4, במהלך המצור על פורטו. שנים לאחר מכן, האחוזה נרכשה על ידי בית המלוכה והפכה למקום משכנם של משפחות אצולה ומלכים ששהו תקופות ארוכות בפורטו. לאחר סיום שושלת המלוכה בשנת 1910 המבנה עמד מוזנח וריק, 

עד שהחלו מגעים של מנהל המוזיאון דאז ושקו ולנטה (Vasco Valente) להעביר את אוספי האומנות למבנה ההיסטורי והמרשים. לאחר שיפוץ והתאמות, בשנת 1942 נחנך המוזיאון הלאומי באחוזה העתיקה. המוזיאון עבר שיפוץ נוסף ואחרון בתחילת שנות ה-90 על ידי האדריכל פרננדו טאבורה (Fernando Távora).

במוזיאון מוצגים אוספים שונים של יצירות מהמאה ה-18 ועד המאה ה-20 לספירה, הכוללים ציורים, פסלים, רהיטים, כלי קרמיקה ותכשיטים, פרי יצירתם של אמנים פורטוגזיים. בביקורכם תוכלו ליהנות גם משיטוט במבנה המפואר הכולל חלקים ששומרו, חללים גדולים בעלי תקרה גבוהה, ציורי קיר, רהיטים וכלי נגינה ישנים, מרפסות המשקיפות לחצר פנימית בעלת מזרקה, וקיר מעוטר באריחים מסורתיים.

המוזיאון הלאומי סוארש דוש רייש בפורטו – Museu Nacional Soares dos Reis

לאחר ביקורכם במוזיאון מומלץ להיכנס לגני ארמון הקריסטל הסמוכים, וליהנות מפיסת טבע קסומה במרכז העיר. הגנים כוללים צמחייה עשירה, נקודות תצפית מופלאות על הנהר ואפילו כמה טווסים וציפורים.

המוזיאון פתוח בכל ימות השבוע מלבד יום שני, בין השעות 10:00-18:00.

עלות כניסה למבוגר – 8 אירו.

ילדים עד גיל 12 – ללא עלות.

פנסיונרים וסטודנטים – 4 אירו.

בימי ראשון וחגים הכניסה למוזיאון חינם לתושבים ואזרחים.

כתובת: R. de Dom Manuel II, Porto

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המוזיאון.

 
 
 
 

לקריאה נוספת

אטרקציות בפורטו

פורטו, העיר שנחשבת כ”עיר הבירה השנייה של פורטוגל”, מושכת אליה מיליוני תיירים מדי שנה, ולא בכדי. העיר הנפלאה הזו שוכנת על גדות נהר הדוארו, ולצד יופייה המהפנט בקישוטי גשרים, שוכנת לה עיר עתיקה מלאה בהיסטוריה מעניינת…


אטרקציות בפורטופורטו

סרלווש – מוזיאון לאומנות מודרנית, בפורטו

סביר להניח שהגעתם לפורטו בזכות המבנים ההיסטוריים המרשימים שלה, הנהר הקסום וסמטאות רובע ריביירה העתיק. חובבי האומנות שביניכם, או כל מי שמחפש את הפן המודרני של העיר, בוודאי ישמח לבקר במוזיאון סרלווש (Serralves) לאומנות מודרנית…


אטרקציות בפורטואמנותמוזיאוניםפורטו

גני ארמון הקריסטל בפורטו

למבקרים בפורטו המחפשים ריאה ירוקה, טבע ומעט שקט בין שלל האטרקציות שהעיר מציעה, מומלץ מאוד לבקר בגני ארמון הקריסטל.גני ארמון הקריסטל (Jardim do Palácio de Cristal) ממוקמים במרכז פורטו. הם תוכננו ונבנו במאה ה-19 על ידי אדריכל הנוף…


אטרקציות בפורטואמנותפורטו
לכל הכתבות >>