יקבים מומלצים בעמק הדורו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / יקבים מומלצים בעמק הדורו

עמק הדורו הוא אחד מאזורי ייצור היין העתיקים בעולם ומיוצרים בו יינות כבר מעל ל-2000 שנים. ב- 1756 המרקש דה פומבל, שהיה שר הממשלה, עיגן חוקית את העמק כאזור ייצור יין, ובכך הפך העמק לאזור הראשון בהיסטוריה העולמית המעוגן לייצור יין. בתחילת שנות ה-2000 הוא הוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו גם בעקבות היסטוריית ייצור היין וגם בזכות הטרסות המפורסמות שמעטרות אותו.  

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

עמק הדורו ממוקם כ-150 ק”מ מזרחית מפורטו ומשתרע על כ-417,000 דונם. קיימים בו תנאי אקלים ייחודיים שהופכים אותו למיקרו-אקלים שאין שני לו בעולם:

  • הקרבה שלו לאוקיינוס גורמת להפרשי טמפרטורה קיצוניים בין היום ללילה.
  • הוא מוקף ברכס הרי המראו (Marao) שחוסם את הרוחות החזקות שמגיעות מהאוקיינוס.
  • האדמה בעמק היא אדמה סלעית שמורכבת מסלעי גרניט וצפחה – סלעים כהים שסופגים את חום השמש במהלך היום ומקרינים אותו החוצה במהלך הערב.
  • העמק עצמו בשיפוע חד של כ-30 מעלות.

זני הענבים שגדלים שם בעלי טעם מורכב ומיוחד, והם אידאלים לייצור יין פורט. בין זני הענבים ניתן למצוא טוריגה פרנסה, טוריגה נסיונל, טינטה בארוקה, טינטה קאו וטינטה רוריז שמרכיבים את מרבית סוגי הפורט האדום. כיום העמק נמצא תחת חוקי בקרת איכות (PDO) ויין פורט ניתן לייצר רק בעמק הדורו. אפשר למצוא יינות פורט שיוצרו בארצות אחרות (ואפילו אצלנו בארץ!), אך הם ימכרו תחת הגדרת “יין בסגנון פורט”.

יין פורט Port wine

אז מה כל כך מיוחד ביין פורט?

יין הפורט הוא יין מתוק ומחוזק. תהליך הייצור שלו מתחיל בחבית יין כמו יין רגיל, אך בשלב מוקדם מאוד של התסיסה מוסיפים לו סוג של ברנדי עם מינימום של 77 אחוזי אלכוהול. האלכוהול הורג את השמרים ומשאיר אחוז סוכר גבוה, ובאותו הזמן מעלה את אחוזי האלכוהול באופן משמעותי כך שביין פורט יש בין 18-22 אחוזי אלכוהול!

את יין הפורט נהוג לשתות כאפריטיף או דז’סטיף בכוס יין קטנה ייעודית. תוכלו למצוא פורט אדום, לבן ואפילו רוזה. יש גם כמה קוקטיילים על בסיס פורטו שהמפורסם ביניהם הוא פורטוניק – קוקטייל המזכיר ג’ין וטוניק כשבמקום ג’ין משתמשים ביין הפורט.

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור בעמק הדורו, בו ניקח אתכם לביקור ביקב בוטיק, שייט בנהר הדורו ונסיעה לצד הנופים המרהיבים של העמק.

חביות יין wine barrels

איך לעשות סיור יקבים באופן עצמאי?

ריכזנו עבורכם מספר יקבים מומלצים לביקור וסיור טעימות במקום:

Quinta do seixo

אחד היקבים של חברת Sandman המפורסמת. הוא ממוקם בין פיניאו ופסו דה רגואה. ביקב תקבלו סיור מרשים במרתפי היין, ולאחר מכן טעימות פורט בפינה קסומה על צלע ההר עם נוף פנורמי לנהר הדורו. במקום מתקיימים סיורים שונים במחירים משתנים. ניתן לקחת סיורים הכוללים טעימות פורט וסיורים הכוללים טעימות יין שולחן.

שעות פתיחה:

מרץ עד אוקטובר 10:30 – 18:30 (סיור אחרון יוצא בשעה 17:45)

נובמבר עד פברואר 10:30 – 17:30 (סיור אחרון יוצא בשעה 16:45)

עלויות:

סיורים סטנדרטים – 20-27 אירו לאדם

סיורי פרימיום – 45-46 אירו לאדם

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

Quinta da Pacheca  

היקב ממוקם בכפר קמברש במחוז לאמגו עם נוף מקסים לכיוון הטרסות המפורסמות של עמק הדורו. היקב עצמו מתוארך ל-1738, אבל ההיסטוריה של הכרם הולכת רחוק יותר, עד המאה ה-16. בכניסה ליקב תוכלו לראות את אחד מציוני הדרך ששימשו לשרטוט ותיחום האזור על ידי המרקש דה פומבל ב-1758. בנוסף לסיור ביקב המקום מציע חדרי אירוח מזמינים. יש להזמין סיור מראש.

שעות פתיחה:

11:00 – 13:30

15:00 – 18:00

עלויות:

סיור + טעימות פורט – 20 אירו לאדם.

סיור + טעימות פורט + טעימות גבינות – 28 אירו לאדם.

Quinta do Tedo

יקב בוטיק אקסקלוסיבי שמייצר רק 60,000 בקבוקים בשנה. היקב קיים מעל למאתיים שנים והיה יקב משפחתי עד שנת 1992. בעקבות אסון משפחתי המשפחה נאלצה למכור את היקב, וכדי לשמר את הייחודיות שלו אחד התנאים למכירה היה שהיקב ימשיך לעבוד בשיטות מסורתיות. כיום היקב בבעלות זוג צרפתי-אמריקאי ואכן עד היום הם מייצרים יין באותן שיטות מסורתיות. גם ביקב זה תוכלו להתארח ללילה במיקום פסטורלי בין נהר הדורו לאחד היובלים שמתחברים אליו, נהר הטדו.

שעות פתיחה:

אפריל עד אוקטובר 10:00 – 19:00

נובמבר עד מרץ 9:00 – 18:00

עלויות:

16 אירו לאדם

Quinta do Panascal

זהו אחד מהיקבים של חברת Fonseca המפורסמת. הוא ממוקם כ-4 ק”מ מפיניאו על גדת נהר טאבורה (אחד מיובלי נהר הדורו). היקב קיים רק מתחילת המאה ה-20 אבל הוא מאחד תחתיו חמישה שטחי כרמים שקיימים כבר מ-1869. המקום מציע סיור עצמאי בין הכרמים עם אוזניות שמע.

*לא מתאים בימים חמים שכן עמק הדורו לעיתים מגיע לכ-40 מעלות*

שעות פתיחה:

ימי ראשון עד רביעי 10:00 – 18:30

(בשעות 13:00 – 13:30 סגור)

עלויות:

42-12 אירו לאדם בהתאם לסוגי הפורט המוצעים לטעימה.

*מומלץ לקבוע סיורים מבעוד מועד.

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתרים של היקבים.


לקריאה נוספת