בנפיקה

שיתוף הכתבה

אומרים על פורטוגל שהיא אמנם מדינה קתולית, אבל הדת האמיתית השולטת בה היא כדורגל. בכל עיר אפשר למצוא כמה מועדונים ואת הכתבה הזאת אנחנו רוצים להקדיש לאחד משני הגדולים בליסבון – קבוצת הכדורגל בנפיקה. 

המועדון, ששמו המלא הוא “מועדון הספורט ליסבון ובנפיקה”, הוקם ב-28 בפברואר 1904 בשם “ספורט ליסבון” (Sport Lisboa) באמצעות איחוד מספר קבוצות כדורגל קטנות שהיו מתאמנות באופן קבוע באזור בלם שבמערב העיר. הרעיון לאחד בין הקבוצות ולהקים מועדון ספורט גדול נולד כבר כמה חודשים לפני, וסמלה המפורסם של הקבוצה נולד כבר בדצמבר 1903. החיה שנבחרה לייצג את המועדון היא עיט, אשר מסמל עצמאות, סמכות ואצולה. כמה שנים לאחר מכן התאחד המועדון עם “קבוצת הספורט בנפיקה” (Grupo Sport Benfica) ואז נולד שמו המלא כפי שאנחנו מכירים אותו היום. 

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

השיא של הקבוצה היה בשנות ה-60. באותה תקופה אחד מחבריה הבולטים היה שחקן הכדורגל האגדי אאוזביו (Eusébio), והיא נחשבה לאחת מהקבוצות החזקות באירופה, והייתה הראשונה ששברה את רצף הניצחונות של ריאל מדריד בגביע האלופות עם שתי זכיות רצופות בשנת 1961 ושנת 1962. החל משנות ה-70 הקבוצה ספגה כישלונות רבים בזירה האירופאית, אך מעולם לא ירדה לליגה הפורטוגלית השנייה בכדורגל. מתחילת שנות האלפיים הקבוצה בתהליך התאוששות מתמשך אך נראה שבכל מקרה הפופולריות שלה לא נפגעה, וכראיה בשנת 2006 המועדון הוכתר על ידי ספר השיאים של גינס כמועדון הכדורגל הנאהד ביותר מכיוון שמנה באותה תקופה 160,398 חברים רשומים. אוהדי הקבוצה מכנים אותה בין היתר העיטים (As Águias), הגדולה (O Glorioso) והשדים האדומים (Diabos Vermelhos). 

כיאה לסמל הקבוצה, הקמע הרשמי של הקבוצה היא עיט! שימו לב שכתבנו בלשון נקבה, וזה משום שלקבוצה יש שתי נקבות עיט שמשמשות בתור הקמע הרשמי לפני משחקים. הן נקראות ניצחון (או “ויטוריה” בפורטוגזית, Vitória) ותהילה (או “גלוריוזה” בפורטוגזית, Gloriosa). בתחילת כל משחק בית אחת מהן יוצאת לסיבוב תעופה מסביב לאצטדיון ובסופו מתיישבת על מעמד בצורת סמל הקבוצה על מנת להשלים אותו. 

העיט של בנפיקה - Benfica's eagle

אצטדיון הבית של הקבוצה, אשר נמצא בשכונת בנפיקה בצפון-מערב ליסבון, נקרא באופן רשמיאצטדיון הספורט ליסבון ובנפיקה” (Estádio do Sport Lisboa e Benfica) מכונה בפי רביםאצטדיון האור” (Estádio da Luz) על שם הקרקע עליה הוא בנוי –גבירתנו של האור” (Nossa Senhora de Luz). כינוי נוסף שניתן למקום על ידי אוהדי הקבוצה האדוקים הואהקתדרלה” (כבר אמרנו שזו דת?). האצטדיון נבנה בשנת 2003 ומכיל 65,647 מושבים, ומשמש גם כאצטדיון של הנבחרת הלאומית של פורטוגל. האצטדיון תוכנן על ידי האדריכל דיימון לאבל באופן שמאפשר לאור השמש לחדור ולהאיר אותו 

אצטדיון האור - Estadio da Luz

מידע שימושי:

ביקור באצטדיון כולל בין היתר את חדרי ההלבשה של השחקנים, היכל תהילה, חדר הגביעים, מוזיאון ועוד.

ניתן לקנות כרטיס לביקור אצטדיון בלבד, כרטיס לביקור מוזיאון בלבד או כרטיס משולב.

המקום פתוח כל ימות השבוע בשעות 10:00-18:00 אך ישנן הגבלות בימים של משחקים ומומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המקום.


לקריאה נוספת