מוזיאון ה-MAAT

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מוזיאון ה-MAAT

מוזיאון ה-MAAT

ליסבון היא עיר שמפגישה בין ישן וחדש בצורה מדהימה – מצד אחד ארכיטקטורה מתקופות קדומות ומסורת מרשימה ארוכת שנים, ומצד שני אמנות רחוב מודרנית וחיי לילה תוססים. אחת הדוגמאות הטובות ביותר לנקודת המפגש הזאת היא מוזיאון ה-MAAT.

מוזיאון המאאט - MAAT Museum

שמו של המוזיאון נגזר מהתחומים בהם הוא עוסק – אמנות, אדריכלות וטכנולוגיה (Museum of Art, Architecture and Technology). המוזיאון נפתח לקהל הרחב באוגוסט 2016, והוא שוכן על הגדה הצפונית של נהר הטז’ו בליסבון, ממש בתחילת רובע בלם הנמצא בחלקה המערבי של העיר. המוזיאון מציג תערוכות קבועות וכן תערוכות מתחלפות של אמנים, אדריכלים ויזמים מודרניים, מקומיים ובינלאומיים.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

המוזיאון מורכב משני חלקים – ישן וחדש. החלק הישן של המוזיאון היה בעבר תחנת כוח שסיפקה חשמל לליסבון, ומייצג ארכיטקטורה שהייתה אופיינית למבנים תעשייתיים מהמחצית הראשונה של המאה ה-20; החלק החדש, שעוצב ונבנה במיוחד לטובת המוזיאון, מעוצב בצורה מאוד מודרנית. אפשר לומר אפילו עתידנית או חללית. המבנה המודרני, בשילוב עם תחנת הכוח האייקונית, מייצגים את העבר המפואר של פורטוגל בעיר ליסבון המודרנית והמתחדשת. דרך נוספת לייצג את השילוב בין ישן וחדש באה לידי ביטוי בהחלטה להקים מוזיאון שעוסק בתחומים מודרניים, ולמקם אותו ברובע בלם אשר מזוהה עם עידן התגליות, תקופת הזוהר של האימפריה הפורטוגלית.

החלק הישן של המוזיאון שימש כתחנת כוח במרבית המאה הקודמת, ובשנת 1990 נפתח לציבור כמוזיאון החשמל. בשנת 2015, כשנה לפני הפתיחה הרשמית של ה-MAAT, הוכרז שמוזיאון החשמל יסופח אליו כאגף נוסף. בחלק זה של המוזיאון תוכלו עדיין למצוא את תצוגת מוזיאון החשמל, בה תוכלו ללמוד כיצד תחנת הכוח פעלה בעבר.

מוזיאון החשמל - Electricity museum

החלק החדש של המוזיאון עוצב על ידי משרד אדריכלות בריטי נחשב (Amanda Levete Architects). שני חלקי המוזיאון מחוברים על-ידי טיילת קטנה, שנמצאת על גג הבניין החדש, אשר עוצבה על-ידי אדריכל לבנוני בשם ולדימיר דיורוביק (Vladimir Djurovic). ההחלטה לבנות טיילת על גג המוזיאון הגיעה מתוך הרעיון שכל “חלקי” המוזיאון יהיו שימושיים. זוהי נקודת תצפית מרהיבה על נהר הטז’ו והגשר האדום, אזור שהכניסה אליו חופשית לציבור הרחב בכל שעות היממה.

נוף ממוזיאון המאאט - View from MAAT museum

מידע שימושי

כתובת:

Av. Brasília, Central Tejo, Lisboa 1300-598

שעות פתיחה:

ימי רביעי עד שני – 11:00-19:00

(בחודשים יוני-ספטמבר המוזיאון פתוח גם בימי שישי עד שבת)

עלויות:

כרטיס רגיל – 11 אירו.

נוער (13-18), פנסיונרים וסטודנטים – 8 אירו.

הכניסה לילדים עד גיל 12 – חינם.

המוזיאון נגיש לכיסאות גלגלים וניתן לאחסן חפצים בלוקר עם פיקדון בעלות של 1 אירו.

דרכי הגעה ממרכז ליסבון:

קווי אוטובוס – 728, 714, 727, 729, 751

חשמלית קו 15

מונית/אובר

קיימת רחבת חנייה חינמית כ-500 מטרים מהמוזיאון (לכיוון מנז’ר ז’רונימוש)

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתר הרשמי.


לקריאה נוספת