מוזיאון פאולה רגו Casa das Histórias Paula Rego

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מוזיאון פאולה רגו Casa das Histórias Paula Rego

קשקאיש ידועה כעיר נופש יוקרתית במרכז פורטוגל, שמושכת אליה תיירים מרחבי העולם בשל החופים היפים והמרינות, וכמובן המלונות, הריזורטים והמסעדות המעולות. אם אתם מחפשים מעבר לנופש גם קצת תרבות ואמנות, אל חשש, לקשקאיש יש הרבה מה להציע גם בתחום הזה 😉

Casa das Histórias Paula Rego הינו מוזיאון בקשקאיש המשמש בית לעבודותיה של האמנית הויזואלית הפורטוגזית-בריטית פאולה רגו (Paula Rego, 1935-2022). המוזיאון הוקם בשנת 2014 ועוצב על ידי האדריכל Souto De Moura שנבחר באופן אישי על ידי האמנית פאולה רגו. עבודותיה היו בעיקר אמנות חזותית, ציורים והדפסים בצבעי פסטל שהיו מבוססים בעיקר על סיפורי ילדים, אך היא גם גלשה לעיתים לסגנון מופשט יותר בשילוב סיפורי עם פורטוגלים ורעיונות פמיניסטים.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

פאולה רגו (Maria Paula Figueiroa Rego) הייתה ציירת ומאיירת פורטוגזית שזכתה באות ההצטיינות מהאמפריה הבריטית (The Most Excellent Order of the British Empire). היא נולדה בליסבון בשנת 1935, וכשהוריה עברו לעבוד בבריטניה, נותרה תחת חסותה של סבתה, שלימים הפכה להשראה לעבודותיה כאמנית. בהמשך עברה גם היא ללונדון, למדה בבית הספר לאומנות Slade ובשנת 1957 עם סיום לימודיה, שבה רגו עם בעלה לפורטוגל. בהמשך חיה רגו על הקו בין בריטניה ופורטוגל. בתחילת דרכה הושפעה רבות מהסוריאליזם והאוונגרד ויצרה אמנות מופשטת, אך כבר בשנות ה-70 זנחה רגו את עבודות הקולאז’ שאפיינו את עבודותיה המוקדמות ופנתה לעבודה בצבעי פסטל. בעבודותיה נתנה ביטוי לסיפורי עם ועסקה רבות בנשיות ופמיניזם.מוזיאון פאולה רגו Casa das Histórias Paula Rego

המבנה שמשמש כמוזיאון נבנה בשטח ששימש בעבר כמגרש טניס של מועדון הספורט של קשקאיש, ותוכנן על ידי האדריכל Souto De Moura שהאמנית בחרה. המבנה עוצב בהשראת ארכיטקטורה מקומית, במיוחד בהשראת הארמון הלאומי של סינטרה, ומשלב בתוכו את העצים העתיקים שכבר היו במקום טרם החלה מלאכת הבנייה. המבנה מאוד בולט בנוף בשל צבעו (בורדו-חום) ושני ה”מגדלים” דמויי הפירמידות. הוא מורכב מארבעה אגפים, בגבהים ובגדלים שונים, המחולקים לכמה חדרים סביב חדר מרכזי שמשמש לתערוכות מתחלפות. בנוסף לשטחי התצוגה, המקום מכיל גם אודיטוריום של 200 מושבים, חנות ובית קפה.

האוסף במוזיאון מכיל כ-500 ציורים, רישומים ותחריטים של האמנית ומכסה כ-50 שנות עבודה, לצד עבודות של בעלה המנוח ויקטור ווילינג (Victor Arthur James Willing).

מידע שימושי

כתובת:

Av. da República 300, 2750-475 Cascais

פרטי יצירת קשר:

 +351 214 826 970

שעות פתיחה:

שלישי עד ראשון (סגור בשני), בשעות 10:00-18:00.

עלויות:

כרטיס רגיל – 5 אירו

כרטיס לתושבים – 2.5 אירו

דרכי הגעה מליסבון:

רכבת מליסבון: עלייה בתחנת Cais do Sodré וירידה בתחנה האחרונה – Cascais. מהתחנה למוזיאון יש כ-12 דקות הליכה.

מונית/אובר.

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המקום.


לקריאה נוספת