רובע ריביירה בפורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / רובע ריביירה בפורטו

רובע ריביירה בפורטו

פורטו היא העיר השנייה בגודלה בפורטוגל. משמעות שמה בפורטוגזית הוא “נמל”, וזו רק עוד אחת מהסיבות שכדאי לבקר באזור הריביירה שלה. העיר יפהפייה ותוססת, אך לא ביקרתם בה אם לא הגעתם לגדות הנהר – לרובע ריביירה.

מה הרובע מציע ולמה כל כך חשוב לבקר בו? את כל התשובות תוכלו למצוא כאן (:

רובע ריביירה – היסטוריה עכשווית

הרובע המיוחד הזה של פורטו שוכן ממש על גדות נהר הדוארו, ולא ניתן לפספס כאשר הגעתם אליו. מדובר ברובע העתיק של העיר, אשר השתמר בדיוק כפי שהיה לפני אלפי שנים. כשתכנסו לאזור יקבלו את פניכם סמטאות צרות ומפותלות, אשר ובתוכן עולם שלם של חוויות. בסמטאות פזורים זה לצד זה בתי מלאכה, חנויות קטנות המעוצבות בסגנון ארט-נובו, מאפיות שהריח העולה מהן יחייב אתכם לגשת לטעום (או לפחות להסתכל) ובתים… לא סתם בתים, אלא בתים צבעוניים יפהפיים, עם ארכיטקטורה כובשת של פעם. הכיכרות שמחכות מעבר לכל סימטה מהוות מקום מפגש פופולרי של התושבים המקומיים ובתי הקפה והמסעדות הממוקמים לאורך הנהר הומים תמיד מאנשים. לאור כל זאת, אין ספק שאם אתם רוצים לחוות את פורטו היטב – חשוב מאוד שתגיעו לרובע הזה.

רובע ריביירה בפורטו

פשוט ללכת לאיבוד

לרובע אתם יכולים לבחור להגיע באופן עצמאי לגמרי, או במסגרת הסיור שלנו של פורטו הקלאסית. שתדעו, אין מקום מסוים שחשוב ללכת אליו ברובע עצמו. כל מה שצריך לעשות הוא פשוט להגיע, להיכנס אל שטח הרובע ולהתחיל להסתובב. סביר מאוד להניח שתמצאו את עצמכם עוצרים כל כמה צעדים, אם כדי להיכנס אל המאפייה שלא יכולתם לעמוד בפניה, אם כדי לראות ואולי גם לקנות משהו באחת החנויות המעוצבות הרבות שנמצאות במקום או אם פשוט כדי להסתכל מסביב, לנשום את האוויר וליהנות מכל מה שאתם רואים.

מה שבטוח לא תפספסו זה את הגשר המפורסם הקרוי על שם מלך פורטוגל: דום לואיש הראשון. אחת התמונות המפורסמות של העיר תמיד נלקחת מאזור הריביירה לעבר הגשר המדובר.

רובע ריביירה בפורטו

יין פורט – כי אי אפשר בלי

אם הגעתם לפורטו, אינכם יכולים לעזוב אותה מבלי לטעום יין פורט. אחרי הכל, מדובר ביין מקומי איכותי, שאין ספק שיהפוך לכם את החופשה להרבה יותר מתוקה. אם אתם נמצאים ברובע, אתם יכולים פשוט לחצות את הנהר אל העיר וילה נובה דה גאיה. בעיר זאת נמצאים מחסני אחסון בהם מתיישן היין, והם מציעים סיורים שכוללים גם טעימות (איך לא?).

עוד דבר שכדאי לדעת הוא, שברובע ריביירה יש גם לא מעט בתי מלון, כך שאם אתם רוצים ללון במקום מרכזי שממנו אפשר להגיע בקלות לכל מה שנכלל בהגדרה “אטרקציות בפורטו” – זה בדיוק המקום.

טיול נעים!

 
 
 
 

לקריאה נוספת