טיול בפורטו – מסלול יום ויומיים

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / טיול בפורטו – מסלול יום ויומיים

טיול בפורטו – מסלול יום ויומיים

בוודאי שמעתם כי העיר פורטו היא קטנה וכי ניתן למצות אותה די מהר. אכן, בטיול קצר שבו אתם שואפים להספיק לראות כמה שיותר ברחבי המדינה – ניתן למצות את פורטו ביום/ יומיים. כמובן שגם ניתן לשהות בה בכיף במשך שבוע, אם הכוונה היא לקחת את הטיול “באיזי”. מדובר במקום קסום ונעים שאפשר להעביר בו גם חודשים. אך חזרה אל הטיול שלכם – כנראה שהאידיאל יהיה להקדיש למקום לפחות יום אחד או יומיים.

העיר פורטו מציעה שלל אטרקציות שניתן לממש, אז כיצד כדאי לנצל את הזמן בה?

נתחיל מהאפשרות הארוכה…

ביקור של יומיים בעיר פורטו:

יום 1 – סיור וביקור ביקב

כן, אנחנו מאוד אובייקטיביים, אבל איך אפשר שלא להתחיל את הביקור שלכם בעיר עם סיור בפורטו הקלאסית? (:

וברצינות, נמליץ בחום להתחיל את הביקור עם הסיור שלנו בעיר, אשר יעשה לכם סדר בכל מה שהיא מציעה ויאפשר לכם לטעום כמעט מהכל, אף בזמן המוגבל שהוקצב לביקורכם במקום.

במהלך הסיור תבקרו בכל האזורים החשובים; אזור המרכז שמכיל את שלל מוקדי העניין של העיר – אזור הבאישה, האזור היהודי על כל סממניו – אזור ויטוריה וכמובן שאזור הנהר השוקק – הריביירה. בין היתר תתרשמו במהלך הסיור מהספרייה המפורסמת של העיר, מכנסיית קלריגוש, מכנסיות מיוחדות אחרות, מהאנדרטה לזכר היהודים, מתצפיות מרהיבות, מהשדרה המרכזית – אליאדוש, מהשוק המסורתי – בולייאו, ממדרחוב הקניות – סנטה קטרינה, מתחנת הרכבת הידועה באריחיה – סאו בנטו, מהקתדרלה המרכזית – סה דה פורטו, מהגשר הידוע – דום לואיש הראשון וכן מהנהר האגדי – נהר הדוארו. כל זאת בשלוש שעות.

בתום הסיור תוכלו להשתקע בסביבת הנהר לטובת ארוחת צהריים ובירה קרירה.

לאחר ארוחת הצהריים נמליץ לבקר בצדו השני של הנהר, בעיר אחרת לגמרי העונה לשם Villa Nova de Gaia. תוכלו לעשות זאת במספר דרכים;

חצייה רגלית של המפלס התחתון של הגשר הידוע – דום לואיש הראשון, כך שתוך מספר דקות ספורות כבר תהיו בצד השני. באפשרות זו תוכלו לטייל לאורך הטיילת של הנהר מצדו השני וליהנות מהנוף של העיר פורטו עצמה.

אולם, הביקור בעיר גאיה לא נועד רק בשביל טיילת ונוף. בעיר גאיה ממוקמים היקבים המפורסמים של יינות הפורט. מומלץ בחום להגיע לביקור באחד מהיקבים, ולחוות אותו בסיור שהמקומות מציעים לרבות טעימות. לדוגמה, תוכלו לבקר ביקב Taylors אשר מציע סיור בן כשעה עם אזניות שמע, שבתומו מקבלים טעימות של יינות מיוחדים בחצר פסטורלית (בעלות של כ-12 אירו). דוגמה אחרת תהיה ביקור ביקב Offley אשר מציע סיור כבן חצי שעה עם מדריך דובר אנגלית, שגם בתומו מקבלים טעימות של יינות מקומיים (בעלות של כ-6 אירו).

אם תעדיפו להגיע ישר לאחד היקבים, תוכלו לתפוס מונית/ אובר בתום ארוחת הצהריים באופן ממוקד ליקב הרלוונטי. אם הלכתם על האפשרות הראשונה של חצייה רגלית של הגשר, תיקחו בחשבון שתידרשו לטפס מעט בתוך גאיה על מנת להגיע ליקבים.

עוד אפשרות בתחום היקבים, היא ביקור ברכבל של גאיה, העונה לשם Teleférico de Gaia. הכניסה לרכבל ממוקמת בקצה המפלס העליון של הגשר הידוע – דום לואיש הראשון, בצד של גאיה כמובן. גם לשם ניתן להגיע רגלית באמצעות הגשר, אך זה יצריך טיפוס של כעשר דקות. כמובן שניתן להגיע לשם גם במונית.

מלבד העובדה שהרכבל מציע חוויה נחמדה של נוף מדהים, כרטיס הכניסה אליו מקנה טעימה בביקור ביקב שממוקם בצדו השני של מסלול הרכבל. עם צאתכם מהרכבל, תוכל לצעוד מספר דקות לעבר היקב וליהנות מחוויה נחמדה של טעימות. שתכירו – ברכבל ניתן לבחור האם לקנות כרטיס לכיוון אחד (בעלות של 6 אירו) או כרטיס הלוך-חזור (בעלות של 9 אירו). עם הכרטיס המשולב שיחזיר אתכם לנקודה ממנה יצאתם, תוכלו לחזור לעיר פורטו בצעידה על המפלס העליון של הגשר של דום לואיש הראשון.

שלל הפעילויות הללו כנראה יעייפו אתכם מספיק, ולאחר מנוחה קלה במלון/ בדירה תוכלו לצאת לארוחת ערב בעיר, ומי יודע, אולי גם לאחד הברים המגניבים (:

יום 2 – ארמון, גנים, קניות ועוד

אם לא יצאתם עד השעות הקטנות של הלילה ומתחשק לכם להשכים ולחוות עוד קצת מהעיר, את היום השני תוכלו להקדיש לטובת מספר מוקדים:

שני אתרים שאינם כלולים בסיור שלנו, אך בהחלט מצדיקים ביקור, יהיו ארמון הבולסה (Palácio da Bolsa) ו”כנסיית הזהב” – כנסיית סן פרנסיסקו (Igreja do São Francisco). השניים הללו ממוקמים אחד ליד השני, כך שמומלץ לתכנן הגעה אליהם יחדיו.

ארמון הבולסה הוא הבניין ששימש את הבורסה בעבר, וידוע בכינויו “כדור הבדולח”. הבניין נבנה במאה ה-19 לספירה והוא אתר חובה לחובבי האדריכלות והאמנות, אך לא רק. שלל החדרים של המקום עוצרי נשימה, מהם תוכלו להתרשם באמצעות הסיורים המודרכים באנגלית המועברים מטעם המקום (בעלות של כ-8 אירו לאדם). מומלץ להגיע תחילה לארמון הבולסה ולבדוק באיזו שעה ניתן להירשם להדרכה באנגלית (שעות ההדרכה נקבעות בהתאם לביקוש באותו יום, לכן יש סבירות כי יפתחו סיורים רבים באנגלית במהלך היום).

בזמן שאתם מחכים להדרכה בשעה המסוימת, תוכלו לקפוץ ממש מעבר לפינה לביקור בכנסיית הזהב. כנסייה זו הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו, והיא ידועה בעיקר בשל כך שרוב שטח הפנים שלה מצופה בעבודות עץ פורטוגלי מוזהב. כניסה לכנסייה ולמוזיאון של המקום תעלה כ-4 אירו לאדם.

אם לאחר הביקור בשני המקומות הללו אתם אינכם רעבים עדיין לארוחת צהריים, תוכלו לחזור לבקר באתרים שביקרנו במהלך הסיור, אך לא נכנסנו אליהם. למשל:

כנסיית הקלריגוש (Clerigos) – המבנה הכי גבוה בעיר, מתנשא לגובה של כ-75 מטרים. 225 מדרגות יובילו אתכם לנקודת תצפית משגעת (עלות כניסה של כ-4 אירו).

ספריית ללו (Lello) – “הספרייה של הארי פוטר”. אותה ספרייה שזכתה לכותרות רבות במגזינים מפורסמים. חובבי הספרות שביניכם ישמחו להציץ לתוכה ואולי אף לרכוש ספר בקיזוז עלות כרטיס הכניסה (כ-4 אירו).

מוזיאון הצילום (Centro de fotografia) – המבנה הגדול ששימש בעבר כבית סוהר לתקופות קצרות, והוסב בשנת 1997 לטובת מוזיאון צילום. זוהי חוויה מיוחדת להסתובב בין הקומות של המקום, בידיעה שבעבר הוא אוכלס על ידי פושעים והיום הוא מדהים ביופיו (כניסה ללא עלות).

כנראה שבשלב הזה אתם כבר רעבים ותתקדמו לארוחת צהריים, אך קחו בחשבון שאתם יכולים לעשות זאת בתצורה של פיקניק בגני הקריסטל (Jardim do Palácio de Cristal). הגנים הקסומים הללו ממוקמים במרכז העיר והביקור בהם יוביל אתכם לחוויה של גווני ירוק אינסופיים, אגמים, מזרקות, טווסים ותצפית פנוראמית אחת משגעת. כאמור, תוכלו להתקדם לשם עם סדין קטן ונשנושים, או לאחר ארוחת הצהריים להתקרב לשם למנוחה קלה. זהו מקום להירגע בו וליהנות מהאוויר והנוף של העיר.

מהיום הזה כבר לא נותר לכם הרבה. ייתכן שתרצו להשקיע את מעט הזמן שנותר לקניות, ייתכן שתבחרו להגיע למשחק כדורגל של הקבוצה המקומית פורטו, ייתכן שתתפסו הופעה או פסטיבל מוצלחים וייתכן שפשוט תיהנו מלהסתובב ברחובותיה הנסתרים של העיר, מבלי לדעת לאן אתם הולכים.

כך או אחרת, מחכים לכם יומיים גדושים בכל טוב.

ואשר לאפשרות הקצרה יותר…

ביקור של יום אחד בעיר פורטו:

הפעם במיוחד, נמליץ לכם להצטרף לסיור שלנו על מנת למצות ולחוות כמה שיותר מהעיר. בתום הסיור תוכלו לבחור מההצעות לעיל את הפעילות שהכי מושכת אתכם, ולנצל את חצי היום השני לטובתה.

נוכל לומר שישנן שתי אפשרויות מועדפות במקרה הזה:

הראשונה היא לנצל את היום בדיוק כפי שמפורט ביום הראשון של האפשרות הארוכה, לאחר הסיור להגיע לביקור באחד מהיקבים של יינות הפורט.

השנייה היא להמשיך לאחר הסיור כפי שמפורט בתחילתו של היום השני של האפשרות הארוכה, לעבר ארמון הבולסה וכנסיית הזהב. האתרים הללו ממוקמים בסמוך לנקודת הסיום של הסיור (בקרבת הנהר).

אם תהיו זריזים וממצים, כנראה שתספיקו לכבוש אפילו אתר נוסף לבחירתכם.

כמובן שכל האמור מתאים לביקור קצרצר בעיר. עבור מי שמתכנן לשהות בה לזמן ממושך יותר, מומלץ לבחון גם אפשרויות של טיולי יום מפורטו, למשל לעמק הדורו או לערים מעניינות קרובות, כמו בראגה וגימארייש.

 
 
 
 

לקריאה נוספת