בטיחות בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / בטיחות בליסבון

עובדה שיכולה להפתיע רבים היא שפורטוגל היא אחת מהמדינות הבטוחות ביותר בעולם. כבר כמה שנים פורטוגל מדורגת בשביעייה הראשונה של המדינות הבטוחות ביותר בעולם על פי מדד השלום הגלובלי Global Peace Index (GPI), דירוג מקיף של המדינות הבטוחות והשלוות ביותר בעולם (על פי המכון לכלכלה ושלום). מבין 163 מדינות המשתתפות בדירוג פורטוגל שומרת על המקום ה-6 שלה זו השנה השנייה ברציפות. המיקום היוקרתי של פורטוגל במעלה הרשימה נותן לה מקום של כבוד לצד מדינות כמו סינגפור, שוויץ, יפן וקנדה שפורטוגל מדורגת מעליהן.

עם זאת, כמו בכל חופשה, דברים עלולים להשתבש. כדי שזה לא יקרה לכם, ריכזנו לכם כאן כמה נקודות חשובות שחשוב לשים לב אליהן לפני ובמהלך החופשה, כדי שתוכלו להתרכז בהנאה 😊

כייסים

כשחושבים על חופשה באירופה, אחת התופעות שהכי מפחידות אותנו היא נושא הכייסים, שכן חופשה יכולה לקבל תפנית מצערת בגלל רגע אחד של חוסר ריכוז. לשמחתנו ביחס לערים אחרות באירופה, בליסבון זו אינה תופעה מאוד נפוצה, ואף תוכלו לשים לב לנוכחות משמעותית של שוטרים, גם באזורי חיי הלילה של העיר. אך התופעה עדיין קיימת ויש להיזהר באזורים מסוימים.

כייס Pickpocketer

במרכז העיר ליסבון, בעיקר בשכונות הומות אדם כמו Baixa ו-Alfama, יש להיות זהירים יותר. תמיד מומלץ לשמור את הארנק או הטלפון בכיס פנימי או מתחת לערמה גדולה של דברים. במידה ואתם צריכים אותם בשלוף, וודאו שהם תמיד בכיס קדמי ולא אחורי.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

חשמלית 28

מקום נוסף שעלול להיות בעייתי הוא דווקא אחת האטרקציות המפורסמות של ליסבון – חשמלית 28. אמנם מדובר בקו חשמלית שפועל כחלק מהתחבורה הציבורית של ליסבון, אך בשל המסלול המרשים של הקו, פוקדים את החשמלית מידי יום מאות תיריים, מה שכמובן “מזמין” כייסים. אם בחרתם לעלות על החשמלית, וודאו שהתיק שלכם סגור, צמוד אליכם וממקום לפניכם (או בין הרגליים במידה ואתם עומדים).

כמה טיפים בנושא:

  • אל תסתובבו עם סכומי כסף גדולים! עדיף לבזבז כסף על עמלות משיכה והמרה, מאשר להצטער על מאות או אלפי שקלים שכויסו.
  • אם כבר הגעתם עם הרבה מזומן, עם הגעתכם למלון או לדירה שימו את רוב הכסף במקום שמור. במלון תוכלו להשתמש בכספת.
  • ודאו שיש לכם צילום דרכון בתיק שנשאר במלון או בדירה.
  • אם אתם אנשי טכנולוגיה, תוכלו לרכוש מראש Air Tag למשתמשי Apple ו-Smart Tag למשתמשי Samsung. חברו אותם לטלפון הנייד שלכם ותוכלו לשים אותם בתיק או בארנק ולוודא שהם נמצאים לידכם.
  • הטלפון הפך להיות חלק מהותי מהטיול שלנו, וחוץ ממצלמה לרובנו הוא משמש גם כארנק. תוכלו לרכוש מגן טלפון עם חוט שיאפשר לכם לתלות את הטלפון על הצוואר או באלכסון וכך לוודא שהוא צמוד אליכם. תוכלו לרכוש מגינים כאלו ברשת Ale-Hope ברחבי פורטוגל. במקום תמצאו גם חוטים שיכולים להתחבר לכל סוג טלפון ומגן.

הרוכלים ברחוב לא יכייסו אתכם, אך חלקם עלולים להשתמש בטקטיקות מכירה לא ישרות שעלולות לשים אתכם במצב לא נעים. בחלק מהמקרים רוכלים שמוכרים תכשיטים יתחילו איתכם שיחה ידידותית, ידחפו לכם תכשיט ויגידו שזה בחינם. כמובן שאין חינם בחיים ואתם עלולים למצוא את עצמכם בסיטואציה לא נעימה, שכן המוכר החביב שעובד קשה בשמש נתן לכם מתנה, מה שיגרום לכם לרצות לשלם לו, וככל הנראה בסופו של דבר תשלמו ביוקר על מוצר שלא רציתם. כמובן שלא מדובר בכל מוכר שיפנה אליכם, ואין צורך לחשוש, אבל אם אתם לא בעניין, ההמלצה היא לסרב בנימוס על ההתחלה.

המדרכות הפורטוגזיות

בטיחות בליסבון לא נוגעת אך ורק לנושא הכסף, אלא גם לבטיחות הפיזית שלכם. המדרכות הפורטוגזיות הן מדרכות מיוחדות במינן, ומהוות חלק מהותי מהמראה המיוחד של פורטוגל כולה. הן מורכבות מאבנים קטנות היוצרות מעין דוגמאות פסיפס שונות אשר מעטרות את רחובות הערים, אך הופכות את ההליכה בהן למעט יותר מאתגרת. המדרכות אינן ישרות לחלוטין ויש צורך בעירנות ובנעליים נוחות.

מדרכה פורטוגזית Portuguese sidewalk

למטיילים בחורף, קחו לתשומת ליבכם שהמדרכות חלקות באופן כללי, ושתוספת של גשם הופכת אותן למחליקות עוד יותר. הצטיידות במגף או נעל עמידה עם אחיזה טובה בקרקע תוכל לעזור לכם מאוד.

בטיחות בשמש

פורטוגל היא אמנם מדינה אירופאית אבל בקיץ היא מזכירה לכולנו שהיא מדינת חוף רצינית. אם אתם מטיילים בפורטוגל בקיץ שימו לב שאתם מצטיידים מראש בבקבוקי מים, כובע וקרם הגנה. אף אחד מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו מתייבש בטיול.

בריאות

אם מצאתם את עצמכם במצב שבו אתם צריכים טיפול רפואי, תוכלו להיעזר בקליניקות הפרטיות כמו Hospital da Luz  או Cuff. במידה ורכשתם ביטוח נסיעות מהארץ, תהיו זכאים להחזר כספי על הטיפול, ולכן אין צורך שתטריחו את עצמכם עם הגעה לבתי החולים הציבוריים. הם אמנם זולים יותר, אך בדרך כלל ההמתנה הרבה הרבה יותר ארוכה, וכאמור, אם רכשתם ביטוח נסיעות שכולל כיסוי של טיפולים רפואיים, מחיר הטיפול לא אמור להדאיג אתכם.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

נושא הבטיחות עלול להישמע מאיים או מפחיד, אבל ההתמודדות עם הנושא יכולה להסתכם בביצוע כמה פעולות קטנות שיכולות להבטיח שהחופשה שלכם תעבור בשלום. פורטוגל היא מדינה בטוחה ונעימה להסתובב בה, יש בה נוכחות משטרתית גבוהה, והאוכלוסיה ברובה הגדול נינוחה ונעימה. תכנון מקדים של הטיול יעשה את ההבדל מטיול כיפי לטיול מושלם.

שתהיה חופשה מהנה!


לקריאה נוספת