פסטיבלים בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / פסטיבלים בפורטוגל

פסטיבלים בפורטוגל

עם תנאי מזג אוויר מושלמים, פיסות טבע מרהיבות ותרבות מפוארת של צ’יל ופאן – לא פלא שפורטוגל מארחת מדי שנה כמה פסטיבלים מהטובים בעולם! מצפון ועד דרום, במהלך חודשי הקיץ תוכלו ליהנות מאינספור סוגים של פסטיבלים בכל פורטוגל. מאירועים אינטימיים בחיק הטבע עם די ג’יי אלמוני או חגיגת תרבות מקומית ועד לאירועי ענק שמושכים מיליוני אנשים מדי שנה לצפות באמנים בינלאומיים.

 אז מה מחכה לכם במהלך הקיץ בפורטוגל?

יוני

נוש פרימוורה סאונד – Nos Priavera Sound

“פרימוורה סאונד” נחשב לאחד מפסטיבלי המוזיקה הגדולים באירופה, והשנה הוא מתרחב ליעדים נוספים גם בארצות הברית. ההצלחה של הפירמוורה סאונד בפורטו נשענת על השגשוג של הפסטיבל בברצלונה. הז’אנרים המייצגים בפסטיבל יהיו רוק ופופ, אינדי והרבה מוזיקה אלקטרונית. בליין אפ של הפסטיבל הזה לא תופתעו לגלות שמות כמו Tame Impala, Nick Cave, Bon Iver ועוד ועוד. טיול ברחבי הפסטיבל יכלול מעבר בין אזורי בילויי שונים ומשתנים; מחלל מסיבה חשוך וסגור ועד לבמה אינטימית בפינת דשא חבויה. כל זאת לצד מופעי אור ודוכני אוכל.

https://www.primaverasound.com/pt/porto

סאנטוש פופולרש – Santos Popolares

אם יש לכם אפשרות להגיע במהלך חודש יוני – הרווחתם בגדול. במהלך החודש הפורטוגלים חוגגים את חגיגות הקדושים הגדולים בערים השונות, כשהחגיגות בליסבון ובפורטו ידועות כפסטיבלים מקומיים שמחים במיוחד. בליסבון החגיגות מתכנסות בסביבת התאריכים 12-13 ביוני ובפורטו בסביבת התאריכים 23-24 ביוני. במהלך החגיגות הערים הופכות לפסטיבל אחד גדול של דוכני אוכל ואלכוהול ברחובות, מוזיקה מקומית, אנשים רוקדים בכל פינה, סרדינים שמבשלים על מנגלים ברחוב ובעיקר הרבה שמח. הערים מקושטות בסרטים צבעוניים וסממנים מקומיים וזו פשוט הזדמנות מיוחדת ומרגשת לחוות חוויה מקומית אמיתית. 

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

יולי

ה-בום Boom Festival

פסטיבל הבום נחשב לאחד מפסטיבלי הטראנס המובילים באירופה ואפילו בעולם. הוא מתרחש אחת לשנתיים, בסנכרון עם ירח מלא, במקום קסום דרומית מליסבון. כל פסטיבל מחויב לנושא משתנה אשר מקפיד על ערכים של אחדות, מוזיקה, שלום, אמנויות, תרבות ואהבה. לדוגמה, הפסטיבל של שנת 2022 התקיים תחת הנושא Anthropos, אשר משמעו הפשוט הוא בני אדם, אך בשם העצם הכוונה לעידן גיאולוגי אשר הפעולה האנושית בו השפיעה רבות על הסביבה.

פסטיבל הבום יספק לכם הרבה מעבר למוזיקה טובה, הוא ידוע כאירוע שהוא כולו חוויה רוחנית גדולה של מסע בין סדנאות עומק, מפגש עם אנשים מיוחדים וכן – גם מוזיקה נעימה. הנכנסים בשערי הבום משאירים את השיפוטיות בצד ומגיעים לאירוע ממקום של פתיחות והבעה עצמית מלאה.

https://www.boomfestival.org/

סופר בוק סופר רוק – Super Bock Super Rock

הפסטיבל הזה מבקר את פורטוגל מדי שנה כבר משנת 1995, בעיירה קסומה שנקראת Sesimbra (כ-40 דק נסיעה מליסבון). הוא קרוי על שם נותן החסות מרכזי – סופר בוק, שהוא אחד ממותגי הבירה הפורטוגליים הידועים. למרות ששם הפסטיבל מפוקס בסגנון ה-רוק, עם השנים הפסטיבל התרחב והוא מציע היום הופעות מגוונות מז’אנרים שונים. בפריסה של 4 במות ראשיות – הפסטיבל נותן במה לאמנים מכל העולם ובכל הרמות, החל מאמנים מקומיים בתחילת דרכם ועד ללהקות כמו מטאליקה.

https://www.superbocksuperrock.pt/

נוש אלייב – Nos Alive

הפסטיבל הזה החל את דרכו רק בשנת 2007, אבל משנה לשנה הוא צבר תאוצה מהירה והיום הוא נחשב לפסטיבל המגוון ביותר בפורטוגל. הוא מתרחש באלז’ש, כ-10 דקות נסיעה ברכבת מליסבון, על פני שטח ענק שמציע במות ורחבות משתנות. שמות כמו Alt J, Imagine Dragons, The Machine ועוד – הם שמות שכיחים מדי שנה באירוע הענק הזה. תדמיינו מקום שהוא כולו סגנון וצבע, עם הרבה אווירה טובה, דוכני אוכל, אנשים יפים ומוזיקה מעולה – ותבינו שלא כדאי לכם לפספס את הפסטיבל הזה. ישנם מבקרים שמגיעים לפורטוגל במיוחד מדי שנה בחודש יולי רק כדי להצטרף – שוב – לנוש אלייב. 

https://nosalive.com/

פסטיבל ימי הביניים באובידוש – Mercado Medival Obidos

בדרך כלל כשמדברים על פסטיבלים בתקופה הזאת הכוונה היא לאירועי מוזיקה, אבל בין כל אלה מתקיים בכל קיץ אירוע מעניין נוסףפסטיבל ימי הביניים באובידוש. העיירה אובידוש נמצאת במרכז פורטוגל, במרחק של כ-90 קילומטר מליסבון. בינואר 1148, מלך פורטוגל הראשון – דום אפונסו הנריקש – כבש את העיר מידי המורים והפך אותה לאחת הנקודות האסטרטגיות והחשובות בהגנה על המדינה. מאוחר יותר, העיר ניתנה כמתנה למלכה סנטה איזבל על ידי בעלה דום דיניז’, וכך החלה המסורת להעניק את אובידוש כמתנה למלכה.

ביקור בעיירה בכל זמן בשנה ירגיש לכם כמו מסע אחורה בזמןבכל אחד מהרחובות הקטנים שבין החומות ניתן למצוא טברנות וחנויות מזכרות, בהן הרבה פריטים בסגנון ימי הביניים. אך פעם בשנה החוויה הזאת מתעצמת אפילו יותר, כשהעיירה כולה מתקשטת בתפאורה בסגנון התקופה, שחקנים בלבוש תואם, שחזורים היסטוריים ומופעים.

https://mercadomedievalobidos.pt/

FMM SinesFestival Músicas do Mundo 

FMM הוא פסטיבל מוזיקה שנערך בעיירת החוף סינש שבחבל אלנטז’ו בדרום פורטוגל: כשעתיים נסיעה דרומה מליסבון. כבר מאז 1999 הפסטיבל מארח אמנים מכל העולם בשלל ז’אנרים: פולק, ג’אז, מוזיקה אלטרנטיבית, פיוז’ן ומוזיקה אורבנית. בנוסף לליינאפ הרשמי של הפסטיבל, במהלך ימי הפסטיבל רחובות העיירה מתמלאים בדוכנים ואמני רחוב ככה שהמוזיקה לגמרי עוטפת את המקום והאווירה במקום מדהימה. הפסטיבל מתקיים ברחבי העיירה סינש ובכפר הסמוך Porto Covo בדגש על הבמה הראשית בתוך טירת סינש ועד החוף. מרבית ההופעות בבמות השונות הן בחינם לחלוטין כמו הפסטיבל כולו (כולל הקמפינג במקום), ואחדות הן בתשלום סמלי של כ-10-25 אירו, בדרך כלל לכמה הופעות ביחד. 

https://www.fmmsines.pt/pages/922

אוגוסט

Meo Sudoesete

אחד מהפסטיבלים החשובים בפורטוגל שפועל עוד משנת 1997. הפסטיבל שמתקיים כל שנה ב-São Teotónio (Odemira) בחבל אלנטז’ו שבדרום פורטוגל, החל את דרכו כפסטיבל רוק, אך בהדרגה נפתח גם לסגנונות אחרים ושילב גם במת רגאי, והיום הוא כבר מאוד מגוון וכולל גם היפ הופ ופופ. בין האמנים שהתארחו בפסטיבל נמנים Muse, Daft Punk, Oasis, Portishead, ועוד רבים וטובים. כיום הפסטיבל אורך ארבעה ימים ולרוב ישנו יום נוסף שקודם לפתיחה הרשמית של הפסטיבל. אזור הקמפינג של הפסטיבל כלול במחיר הכרטיס ובדרך כלל נפתח לפחות שבוע לפני תחילת הפסטיבל, למי שמעוניין לתפוס מקום טוב לפני.
https://sudoeste.meo.pt/en

Vodafone Paredes de Coura

הפסטיבל שהחל את דרכו בשנת 1993 נחשב לאחד מפסטיבלי המוזיקה החשובים בפורטוגל ואף ב-2005 דורג כאחד מחמשת פסטיבלי הקיץ הטובים ביותר באירופה על ידי המגזין רולינג סטון. הוא מתקיים ב-Paredes de Coura בצפון פורטוגל ממש על חוף גדת נהר ה-Coura. הפסטיבל שהחל את דרכו כפסטיבל מוזיקה קטן ואלטרנטיבי, שמר על רוח זו לאורך השנים גם כאשר גדל באופן משמעותי, והביא לאורך השנים לקדמת הבמה אמנים מבטיחים בתחילת דרכם. בין השמות הגדולים שהתארחו בפסטיבל לאורך השנים נמנים Tame Impala, Arcade Fire, Pixies, PJ Harvey, ואפילו Coldplay.

https://www.paredesdecoura.com/

EDP Vilar de Mouros

פסטיבל Vilar de Mouros מכונה בפי רבים “הוודסטוק של פורטוגל”, ולא סתם! הוא נחשב לפסטיבל הרוק הוותיק ביותר בפורטוגל ובכל חצי האי האיברי. הפסטיבל התחיל את דרכו בשנות ה-60 כפסטיבל מוזיקת פולק מקומי, וב-1971 התקיים לראשונה כפסטיבל רוק, כאשר האמן הבינלאומי הראשון שהשתתף בו היה אלטון ג’ון לצד אמנים מקומיים כמו עמליה רודריגז זמרת הפאדו המפורסמת. בשנות ה-90 הפסטיבל התחיל להתקיים באופן שנתי ומאז ועד היום הוא מארח את השמות הגדולים בסצנת הרוק הבינאלומית.

https://www.edpvilardemouros.pt/

O Sol da Caparica

על אף שהפסטיבל פועל רק משנת 2014 הוא הפך להיות אחד מהפסטיבלים הבולטים בפורטוגל. בפסטיבל שמתקיים ב-Parque Urbano da Costa da Caparica מתארחים מידי שנה מיטב האמנים ממדינות דוברות פורטוגזית: מוזיקאים פורטוגזים, ברזילאים ואפריקאים ממגוון ז’אנרים: רוק אלטרנטיבי, מקצבים אפריקאים, סמבה, היפ הופ, פאנק, דאנס ועוד ועוד. הפסטיבל קורה במרחק הליכה מהחוף, מה שהופך אותו למעין חגיגת קיץ קסומה! בנוסף למוזיקה תוכלו למצוא במקום פעילויות נוספות וכן אנשים רבים שמגיעים במיוחד בשביל האווירה, החוף והגלים.

https://www.festicket.com/pt/festivals/o-sol-da-caparica-festival/

NEOPOP Electronic Music

NEOPOP נחשב לאחד מפסטיבלי המוזיקה האלקטרונית הטובים בפורטוגל. הוא מתקיים בעיירת החוף Viana do Castelo בצפון פורטוגל, במיקום יפהייפה בין מבצר Santiago da Barra והמספנות בשפך נהר לימה, מרחק קצר מהאוקיינוס האטלנטי. ההופעות החיות והסטים של כמה מהכישרונות המרגשים ביותר של סצנת הטכנו שמגיעים כל שנה להופיע בפסטיבל, יחד עם נופיה של Viana do Castelo הופכים את הפסטיבל הזה לפסטיבל חובה לחובבי טכנו. 

https://neopopfestival.com/home/home

ספטמבר

רוק בריוRock in Rio

אחד מהפסטיבלים הבינלאומיים גדולים והמפורסמים בעולם, שהתחיל את דרכו כיאה לשמו בריו, ברזיל בשנות ה-80 ונבחר על ידי מגזין Festival Fling לפסטיבל השמיני הטוב בעולם! בפורטוגל הפסטיבל התקיים כבר 9 פעמים ועל אף שמו, כיום הוא פסטיבל מאוד מגוון ומארח אמנים מז’אנרים שונים ולא רק אמני רוק. הפסטיבל האחרון התקיים ב-2022 בליסבון והשמות הגדולים שהופיעו בו היו Muse, Black Eyed Peas, A-ha ו-Jason Derulo. 

https://rockinriolisboa.sapo.pt/

 Jardim Sonoro

פסטיבל Jardim Sonoro הוא חגיגה מחתרתית של מוזיקה אלקטרונית, האוס וטכנו, שמתקיימת במשך שלושה ימים ב- Parque Eduardo VII במרכז ליסבון. הפסטיבל מתקיים משנת 2014 ומאז ביסס את עצמו כאחד האירועים המיוחדים בסצנה האלקטרונית, שמשלב גם דיסקו, פאנק וסול, באווירה המיוחדת של הפארק הקסום. 

https://www.jardimsonoro.pt/

Meo Kalorama

פסטיבל MEO KALORAMA הוא הפסטיבל החדש ביותר בזירת פסטיבלי המוזיקה בפורטוגל. השנה (2022) היא שנתו הראשונה של הפסטיבל העירוני שמתקיים בפארק Bela Vista בליסבון בחסות חברת התקשורת MEO שכבר נותנת חסות לפסטיבלים גדולים אחרים. הפסטיבל מארח לצד אמנים גדולים כמו ה-Arctic monkeys, the Chemical Brothers ו-Nick Cave שהופיעו השנה בפסטיבל, גם אמנים והרכבים פחות מוכרים. לפי הארגון וההצלחה של השנה הראשונה, אנו צופים לפסטיבל הזה עתיד מזהיר.

https://meokalorama.pt/

Festival Iminente

פסטיבל אימיננט הוא פסטיבל אמנות ומוזיקה אורבני שהחל את דרכו בשנת 2016. הפסטיבל מתקיים בדרך כלל במרחבים אורבניים כמו לדוגמה מבנים נטושים, שלכמה ימים הופכים להיות גלריה עירונית מגניבה ביותר. הפסטיבל מארח שלל סוגים של מוזיקאיים בינלאומיים ופורטוגזים, כאשר היפ הופ נמצא במרכז הבמה, אך לא רק! אפילו להקת A-WA הישראלית התארחה בפסטיבל ב-2019! אחד המארגנים הבולטים של הפסטיבל הוא אמן הרחוב הפורטוגזי הנודע ווילס (vhils) שגם מציג עבודות שלו בפסטיבל מידי שנה. במקום תוכלו למצוא מגוון של דוכני אוכל, אלכוהול, יריד אמנות ובגדים ואפילו עמדת קעקועים. גם אם אתם לא חובבי היפ הופ מושבעים, האווירה המגניבה והמחיר המצחיק הופכים את הפסטיבל הזה לחוויה שווה ביותר “על הדרך”. 

https://www.festivaliminente.com/

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתרים הרשמיים.


לקריאה נוספת

סאנטוש פופולארש – החגיגות של סנטו אנטוניו

ללא כל ספק, אם יש זמן טוב להגיע לביקור בפורטוגל הרי שזה יהיה בחודש יוני. לא רק שבעשירה בחודש יש את חגיגות יום פורטוגל (המקבילה ליום העצמאות), לאורך כל החודש יש שלוש חגיגות לכבוד שלושת הקדושים של פורטוגל אשר נקראות החגיגות…


אטרקציות בליסבוןחגי פורטוגלליסבוןפורטוגל כללי

חיי הלילה בליסבון

1. ישנים שנ״ץ ארוכה ומאוחרת.2. מכינים את הגוף למסה גדולה של אלכוהול.3. לא חוזרים לפני 7:00 בבוקר!אני מודה – כמי שהגיעה מתל אביב, עיר הבילויים והחטאים, לא האמנתי שמחכה לי משהו ״קשוח״ יותר. אבל אני אומרת לכם – ליסבון הצליחה להפתיע…


אטרקציות בליסבוןחיי לילהליסבון

חיי הלילה של פורטו

ישנו ויכוח ארוך שנים בין הערים פורטו וליסבון; מי היא העיר הטובה יותר? במה? בהכל! מי יפה יותר, מי נעימה יותר, מי מזמינה יותר… המקומיים אוהבים לבחון את עמדותיהם של התיירים בעניין. ליסבון, כעיר הבירה והעיר הגדולה במדינה, זוכה…


חיי לילהפורטו
לכל הכתבות >>